Konusunu Oylayın.: Gusülden sonra abdest alan bizden değildir Hadisi Şerifi doğru mudur ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Gusülden sonra abdest alan bizden değildir Hadisi Şerifi doğru mudur ?
  1. 26.Şubat.2012, 07:39
    1
    Misafir

    Gusülden sonra abdest alan bizden değildir Hadisi Şerifi doğru mudur ?






    Gusülden sonra abdest alan bizden değildir Hadisi Şerifi doğru mudur ? Mumsema "Gusülden sonra abdest alan bizden değildir." Hadisi Şerifi doğru mudur ?


  2. 26.Şubat.2012, 17:51
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: "Gusülden sonra abdest alan bizden değildir." Hadisi Şerifi doğru mudur ?




    "Boy abdestin­den sonra abdest alan bizden değildir." anlamında bir rivayet vardır. (bk. Taberânî, Mu'cemu'l-kebir, XI, 213; Mu'cemü's-sağîr, I, 106) Ancak bu rivayetin son derece zayıf olduğu bildirilmiştir. (Heyse-mî, Mecmau'z-zevâid, I, 113)

    Fakat konuyla ilgili sahih olan şöyle bir rivayet vardır: Hz. Âişe (r.anhâ) demiştir ki;

    "Rasûlullah (a.s.m.) gusleder, iki rekât (sünnet)i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. Onun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum.” (Ebû Dâvûd, Tahâret 98 (245); Nesâî, Tahâret 159; İbn Mâce, Tahâret 96; Müsned, VI, 68, 192, 253, 258)
    Bu rivayet, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın gusülden sonra yeniden abdest almadığını, gusül sırasında aldığı abdestle namaz kıldığını ifade etmektedir.

    Nafile ibadetlere düşkün olmasına rağmen Hz. Peygamber (a.s.m.)'in boy abdestinden sonra abdest almayı terketmeye devam etmesi son derece manidardır.

    Tirmizî (Tirmizi, Tahâret 79), bu hükmün Sahâbe ve Tâbiînden pekçok zâtın ortak görüşü olduğunu bildirir. Hadislerin çoğunda gusle başlarken Resulullah (asv)'ın abdest aldığı belirtilmiştir. Bu sebeple gusülden önce abdest almak, herkesçe bilinen sünnetlerden biridir. Fakat, rivayetlerde gusülden sonra da abdest aldığına dâir açıklık gelmemiştir. Aksine Hz. Âişe (r.anha)'den, az önce kaynaklarını verdiğimiz, "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) gusülden sonra abdest almazdı." dediği rivayet edilmiştir. Öyleyse, gusül esnasında abdesti bozacak bir hal olmadıkça bu ilk abdest geçerli olmakta, onunla namaz kılınabilmektedir.

    Bu hadis-i şeriften anlaşıldığına göre, ister cünüplükten dolayı, isterse başka bir nedenle yıkandıktan sonra namaz kıl­mak veya başka bir ibadet yapmak için yeniden abdest almaya gerek yoktur. (bk. Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ, 10/541; Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 1/ 449-50)



  3. 26.Şubat.2012, 17:51
    2
    Editör



    "Boy abdestin­den sonra abdest alan bizden değildir." anlamında bir rivayet vardır. (bk. Taberânî, Mu'cemu'l-kebir, XI, 213; Mu'cemü's-sağîr, I, 106) Ancak bu rivayetin son derece zayıf olduğu bildirilmiştir. (Heyse-mî, Mecmau'z-zevâid, I, 113)

    Fakat konuyla ilgili sahih olan şöyle bir rivayet vardır: Hz. Âişe (r.anhâ) demiştir ki;

    "Rasûlullah (a.s.m.) gusleder, iki rekât (sünnet)i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. Onun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum.” (Ebû Dâvûd, Tahâret 98 (245); Nesâî, Tahâret 159; İbn Mâce, Tahâret 96; Müsned, VI, 68, 192, 253, 258)
    Bu rivayet, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın gusülden sonra yeniden abdest almadığını, gusül sırasında aldığı abdestle namaz kıldığını ifade etmektedir.

    Nafile ibadetlere düşkün olmasına rağmen Hz. Peygamber (a.s.m.)'in boy abdestinden sonra abdest almayı terketmeye devam etmesi son derece manidardır.

    Tirmizî (Tirmizi, Tahâret 79), bu hükmün Sahâbe ve Tâbiînden pekçok zâtın ortak görüşü olduğunu bildirir. Hadislerin çoğunda gusle başlarken Resulullah (asv)'ın abdest aldığı belirtilmiştir. Bu sebeple gusülden önce abdest almak, herkesçe bilinen sünnetlerden biridir. Fakat, rivayetlerde gusülden sonra da abdest aldığına dâir açıklık gelmemiştir. Aksine Hz. Âişe (r.anha)'den, az önce kaynaklarını verdiğimiz, "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) gusülden sonra abdest almazdı." dediği rivayet edilmiştir. Öyleyse, gusül esnasında abdesti bozacak bir hal olmadıkça bu ilk abdest geçerli olmakta, onunla namaz kılınabilmektedir.

    Bu hadis-i şeriften anlaşıldığına göre, ister cünüplükten dolayı, isterse başka bir nedenle yıkandıktan sonra namaz kıl­mak veya başka bir ibadet yapmak için yeniden abdest almaya gerek yoktur. (bk. Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ, 10/541; Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 1/ 449-50)



  4. 17.Aralık.2012, 14:23
    3
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: "Gusülden sonra abdest alan bizden değildir." Hadisi Şerifi doğru mudur ?

    Bazı kaynaklarda “Gusülden sonra abdest alan bizden değildir” anlamında bir rivayet yer almakta ise de (Taberânî, el-Mucemü’l-Kebir, Bsk. Mektebetü’l-Maârif, Musul, 1983, II, s. 267), hadis âlimleri bu rivayetin illetli olduğunu belirtmişlerdir
    (Nasiruddîn el-Elbanî, Zaifu’l-Cami, 2. Baskı, 1990/1410, 797, No 5535).

    Nitekim İbn Ömer, ‘hangi abdest gusülden daha umumidir ki! ‘ diyerek gusülden sonra abdeste ihtiyaç olmadığını belirtmiştir
    (Taberânî, el-Mucemü’l-Kebir, 1983, XII, s. 371).

    Hz. Âişe validemiz de, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in gusül abdesti aldıktan sonra namaz abdesti almadığını rivayet etmiştir
    (Tirmizî, Taharet, 79).


  5. 17.Aralık.2012, 14:23
    3
    Moderatör
    Bazı kaynaklarda “Gusülden sonra abdest alan bizden değildir” anlamında bir rivayet yer almakta ise de (Taberânî, el-Mucemü’l-Kebir, Bsk. Mektebetü’l-Maârif, Musul, 1983, II, s. 267), hadis âlimleri bu rivayetin illetli olduğunu belirtmişlerdir
    (Nasiruddîn el-Elbanî, Zaifu’l-Cami, 2. Baskı, 1990/1410, 797, No 5535).

    Nitekim İbn Ömer, ‘hangi abdest gusülden daha umumidir ki! ‘ diyerek gusülden sonra abdeste ihtiyaç olmadığını belirtmiştir
    (Taberânî, el-Mucemü’l-Kebir, 1983, XII, s. 371).

    Hz. Âişe validemiz de, Hz. Peygamber (s.a.s.)’in gusül abdesti aldıktan sonra namaz abdesti almadığını rivayet etmiştir
    (Tirmizî, Taharet, 79).


  6. 01.Temmuz.2016, 18:31
    4
    Misafir

    Cevap: Gusülden sonra abdest alan bizden değildir Hadisi Şerifi doğru mudur ?

    Vucutta kuru yer kalmasın diye avret yerlerini suyla ovalıyorum, bu durumda abdest bozulduğu için namaazz için ayrı abdest alıyorum.


  7. 01.Temmuz.2016, 18:31
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Vucutta kuru yer kalmasın diye avret yerlerini suyla ovalıyorum, bu durumda abdest bozulduğu için namaazz için ayrı abdest alıyorum.


  8. 02.Temmuz.2017, 20:01
    5
    Misafir

    Yorum: Gusülden sonra abdest alan bizden değildir Hadisi Şerifi doğru mudur ?

    Selamun aleyküm gusul, den önce, alınması benim kafami karıştırdı. namaz, kılmak için şartlarından biri normal abdest den önce gusul alinmadan da namaz kilamassın namaz kilmak için de diğer bir şart normal abdest bu durumda gusul abdesti almadan normal abestin kabul olmayacağı kaynak gösteriliyorda siyonistlerin yillardir calismalarida bu yönlerde kaynak ne kadar doğru kaynağin esas yazani hakkinda yazanların en doğru sahih kaynakları bula bilmek yanliş hadis verilebilir 1400 yildir tek değişmeyen kiyamete kadar kur'an dır


  9. 02.Temmuz.2017, 20:01
    5
    Birkul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Birkul
    Misafir
    Selamun aleyküm gusul, den önce, alınması benim kafami karıştırdı. namaz, kılmak için şartlarından biri normal abdest den önce gusul alinmadan da namaz kilamassın namaz kilmak için de diğer bir şart normal abdest bu durumda gusul abdesti almadan normal abestin kabul olmayacağı kaynak gösteriliyorda siyonistlerin yillardir calismalarida bu yönlerde kaynak ne kadar doğru kaynağin esas yazani hakkinda yazanların en doğru sahih kaynakları bula bilmek yanliş hadis verilebilir 1400 yildir tek değişmeyen kiyamete kadar kur'an dır





+ Yorum Gönder