Konusunu Oylayın.: Hz. Peygamber ayakta bevletiş midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz. Peygamber ayakta bevletiş midir?
  1. 23.Şubat.2012, 19:28
    1
    Misafir

    Hz. Peygamber ayakta bevletiş midir?

  2. 24.Şubat.2012, 10:57
    2
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Hz. Peygamber ayakta bevletiş midir?




    el-Askalânî'nin Fethu'l-Bâri’de beyân ettiğine göre Ebû Avâne ve İbn Şahin Hz. Âişe'den gelen şu hadislerle ayakta bevl etmenin neshedildiğine hükmetmişlerdir:

    "Resul-i Ekrem (s.a.) Kur'an kendisine nazil olalidan beri, hiç ayakta bevletmemiştir."[115]

    "Kim size Resul-i Ekrem ayakta bevletti derse, inanmayın,- o ancak otu-rarak bevlederdi."[116]

    Fakat gerçekte bu hadisin neshedildiği kanaati yanlıştır. Çünkü Hz. Âişe, Resûlullah'ın sadece evdeki halini bilir. Halbuki sahâbinin büyüklerinden Hz. Huzeyfe'nin şehâdetine göre ALLAH Resulü Medine'de bir çöplükte ayakta küçük abdest bozmuştur. Keza Hz. Ali Hz. Ömer ve Hz. Zeyd b. Sâbit'in de ayakta bevl ettikleri sabittir. Bütün bu durumlar ayakta bevletmenin mek-ruh olduğunu fakat sidik çisintisinden emin olunduğu zaman kerâhetsiz ola-rak caiz olduğunu gösterir. Hanefî ve Şafiî fakihlerinin görüşü de budur.





  3. 24.Şubat.2012, 10:57
    2
    Devamlı Üye



    el-Askalânî'nin Fethu'l-Bâri’de beyân ettiğine göre Ebû Avâne ve İbn Şahin Hz. Âişe'den gelen şu hadislerle ayakta bevl etmenin neshedildiğine hükmetmişlerdir:

    "Resul-i Ekrem (s.a.) Kur'an kendisine nazil olalidan beri, hiç ayakta bevletmemiştir."[115]

    "Kim size Resul-i Ekrem ayakta bevletti derse, inanmayın,- o ancak otu-rarak bevlederdi."[116]

    Fakat gerçekte bu hadisin neshedildiği kanaati yanlıştır. Çünkü Hz. Âişe, Resûlullah'ın sadece evdeki halini bilir. Halbuki sahâbinin büyüklerinden Hz. Huzeyfe'nin şehâdetine göre ALLAH Resulü Medine'de bir çöplükte ayakta küçük abdest bozmuştur. Keza Hz. Ali Hz. Ömer ve Hz. Zeyd b. Sâbit'in de ayakta bevl ettikleri sabittir. Bütün bu durumlar ayakta bevletmenin mek-ruh olduğunu fakat sidik çisintisinden emin olunduğu zaman kerâhetsiz ola-rak caiz olduğunu gösterir. Hanefî ve Şafiî fakihlerinin görüşü de budur.








+ Yorum Gönder