Konusunu Oylayın.: Allah-u Zülcelal'in Selbî sıfatları kaç tanedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah-u Zülcelal'in Selbî sıfatları kaç tanedir?
  1. 21.Şubat.2012, 23:02
    1
    Misafir

    Allah-u Zülcelal'in Selbî sıfatları kaç tanedir?

  2. 21.Şubat.2012, 23:13
    2
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,994
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    Cevap: Allah-u Zülcelal'in Selbî sıfatları kaç tanedir?




    ALLAH-u Zülcelal'in Selbî sıfatlan altı tanedir.

    1-Vücûd: Var olmak demektir. Varlığı kendisindendir. Her şeyin varlığı O'nun sayesindedir. O, olmasaydı hiçbir şey olmazdı. Gerek bizim, gerekse her hangi bir şeyin varlığı, ALLAH'ın varlığına bir şahiddir.

    2-Kıdem: Ezeli, yani başlangıcı olmamasıdır. Evveli olmayana kadim, sonradan olana hadis denir. ALLAH, kıdem sıfatı ile muttasıftır. Sonradan var olmamıştır. ALLAH-u Zülcelal'in varlığının başlangıcı olmadığı gibi, bütün varlıkların başlangıcının da ona bağlı olması demektir. Geçmişe doğru ne kadar gidilirse gidilsin, ALLAH-u Zülcelal'in var olmadığı bir an düşünülemez.

    3-Beka: Ebedi, yani, sonu olmamasıdır. Sonu olana fani, sonu olmayana baki denir. ALLAH, beka sıfatıyla muttasıftır. Çünkü ebedidir. Varlığının asla sonu yoktur. Beka'nın zıddı olan yok olma, ALLAH-u Zülcelal için imkansızdır.

    4-Muhalefetün Lil-havadis: Yarattığı hiçbir şeye benzemez. Hayalle tasavvur edilemez. Hatırlara ne gelirse gelsin, ALLAH-u Zül-celal ondan başkadır.

    5-Kıyam bi zatihi: Varlığı kendisindendir. Başkasına muhtaç değildir. ALLAH-u Zülcelal'in ezeli ve ebedi olan varlığı, kendi zatı ile kaimdir. Asla başkasından değildir. O'ndan başka yaratıcı bir zatta mevcut bulunamaz.

    6-Vahdaniyyet: ALLAH-u Zülcelal'in zat ve sıfatlarında tek (bir) olmasıdır. Bu sıfatta ALLAH-u Zülcelal'e mahsustur. Ortaktan ve benzerden münezzehtir.




  3. 21.Şubat.2012, 23:13
    2
    Hadimul Müslimin



    ALLAH-u Zülcelal'in Selbî sıfatlan altı tanedir.

    1-Vücûd: Var olmak demektir. Varlığı kendisindendir. Her şeyin varlığı O'nun sayesindedir. O, olmasaydı hiçbir şey olmazdı. Gerek bizim, gerekse her hangi bir şeyin varlığı, ALLAH'ın varlığına bir şahiddir.

    2-Kıdem: Ezeli, yani başlangıcı olmamasıdır. Evveli olmayana kadim, sonradan olana hadis denir. ALLAH, kıdem sıfatı ile muttasıftır. Sonradan var olmamıştır. ALLAH-u Zülcelal'in varlığının başlangıcı olmadığı gibi, bütün varlıkların başlangıcının da ona bağlı olması demektir. Geçmişe doğru ne kadar gidilirse gidilsin, ALLAH-u Zülcelal'in var olmadığı bir an düşünülemez.

    3-Beka: Ebedi, yani, sonu olmamasıdır. Sonu olana fani, sonu olmayana baki denir. ALLAH, beka sıfatıyla muttasıftır. Çünkü ebedidir. Varlığının asla sonu yoktur. Beka'nın zıddı olan yok olma, ALLAH-u Zülcelal için imkansızdır.

    4-Muhalefetün Lil-havadis: Yarattığı hiçbir şeye benzemez. Hayalle tasavvur edilemez. Hatırlara ne gelirse gelsin, ALLAH-u Zül-celal ondan başkadır.

    5-Kıyam bi zatihi: Varlığı kendisindendir. Başkasına muhtaç değildir. ALLAH-u Zülcelal'in ezeli ve ebedi olan varlığı, kendi zatı ile kaimdir. Asla başkasından değildir. O'ndan başka yaratıcı bir zatta mevcut bulunamaz.

    6-Vahdaniyyet: ALLAH-u Zülcelal'in zat ve sıfatlarında tek (bir) olmasıdır. Bu sıfatta ALLAH-u Zülcelal'e mahsustur. Ortaktan ve benzerden münezzehtir.







+ Yorum Gönder