Konusunu Oylayın.: İtikadi mezheplere göre kadından Peygamber olurmu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İtikadi mezheplere göre kadından Peygamber olurmu?
  1. 11.Şubat.2012, 17:39
    1
    Misafir

    İtikadi mezheplere göre kadından Peygamber olurmu?






    İtikadi mezheplere göre kadından Peygamber olurmu? Mumsema itikadi mezheplere göre kadından peygamber olurmu


  2. 11.Şubat.2012, 17:39
    1
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir



  3. 11.Şubat.2012, 17:51
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: itikadi mezheplere göre kadından Peygamber olurmu?




    İslam inancına göre kadın peygamber gelmiş midir?



    Nübüvvet konusu İslâm'ın en önemli inanç esaslarından birini hatta bir bakıma en önemlisini oluşturur. İslâm düşünce tarihinde, nübüvvet çeşitli ekoller tarafından farklı anlaşılmıştır. Bu nedenle peygamberlerin cinsiyeti konusunda Mâtürîdîler ile Eş'arîler arasında ihtilaf vardır. Ehl-i Sünnetin her iki kolu peygamberin erkeklerden olduğunu kabul eder. Ancak Eş'arîler ise, kadınların da peygamber olabileceğini benimserler. Mâtürîdîler bu düşünceyi benimsemezler. Çünkü "Peygamberler ancak erkeklerden olur." diyen Mâtürîdîler Kur'ân-ı Kerim'den şu ayeti delil gösterirler:

    "Senden evvel (peygamber olarak) gönderdiklerimiz şehir halkından kendilerine vahy eder olduğumuz erkek adamlardı."(Yusuf 12/109; ayrıca bk. en-Nahl 16/43; el-Enbiya 21/7.)

    İmâm Eş'arî ile kitap ve sünnetin zahirlerini kendilerine mezhep edinen birkaç âlim bazı ayetlere (Âl-i İmrân 3/42; Meryem 19/16-19.) dayanarak Hz. Meryem'in nübüvvetine kail olmuşlardı. Kur'an'daki birkaç ayet ile istidlal ederek Hz. Meryem'in nübüvvetine kail olanlar, resûl ile nebi arasındaki farkı belirtirken "Nebi, ister tebliğe memur olsun, isterse olmasın kendisine vahiy olunandır." tarifine dayandırmışlardır.(Bağçeci, Muhittin, Peygamberlik ve Peygamberler, İstanbul 1977, s. 73 vd.) Bu duruma göre kadınlardan peygamberlikleri söz konusu olan altı kadın: Hz.Havva, Hz. Sara, Hz.Hacer, Hz.Musa'nın annesi, Firavunun eşi Asiye ve Hz. Meryem'dir.(Zebidi, Tecridi Sarih Tercümesi ve Şerhi, trc. Kamil Miras, Ankara 1971, IX/150)

    Hâlbuki Mâtürîdîler Kur'ân'da kadınlar ile ilgili vahyin diğer varlıklara gelen vahiy gibi telakki ederler, yani bunun nebevî bir vahiy olmadığını söylerler. Kadınlara gelen bu şey belki bir ihsandır, derler.
    Yazar: Sorularla İslamiyet


  4. 11.Şubat.2012, 17:51
    2
    Moderatör



    İslam inancına göre kadın peygamber gelmiş midir?



    Nübüvvet konusu İslâm'ın en önemli inanç esaslarından birini hatta bir bakıma en önemlisini oluşturur. İslâm düşünce tarihinde, nübüvvet çeşitli ekoller tarafından farklı anlaşılmıştır. Bu nedenle peygamberlerin cinsiyeti konusunda Mâtürîdîler ile Eş'arîler arasında ihtilaf vardır. Ehl-i Sünnetin her iki kolu peygamberin erkeklerden olduğunu kabul eder. Ancak Eş'arîler ise, kadınların da peygamber olabileceğini benimserler. Mâtürîdîler bu düşünceyi benimsemezler. Çünkü "Peygamberler ancak erkeklerden olur." diyen Mâtürîdîler Kur'ân-ı Kerim'den şu ayeti delil gösterirler:

    "Senden evvel (peygamber olarak) gönderdiklerimiz şehir halkından kendilerine vahy eder olduğumuz erkek adamlardı."(Yusuf 12/109; ayrıca bk. en-Nahl 16/43; el-Enbiya 21/7.)

    İmâm Eş'arî ile kitap ve sünnetin zahirlerini kendilerine mezhep edinen birkaç âlim bazı ayetlere (Âl-i İmrân 3/42; Meryem 19/16-19.) dayanarak Hz. Meryem'in nübüvvetine kail olmuşlardı. Kur'an'daki birkaç ayet ile istidlal ederek Hz. Meryem'in nübüvvetine kail olanlar, resûl ile nebi arasındaki farkı belirtirken "Nebi, ister tebliğe memur olsun, isterse olmasın kendisine vahiy olunandır." tarifine dayandırmışlardır.(Bağçeci, Muhittin, Peygamberlik ve Peygamberler, İstanbul 1977, s. 73 vd.) Bu duruma göre kadınlardan peygamberlikleri söz konusu olan altı kadın: Hz.Havva, Hz. Sara, Hz.Hacer, Hz.Musa'nın annesi, Firavunun eşi Asiye ve Hz. Meryem'dir.(Zebidi, Tecridi Sarih Tercümesi ve Şerhi, trc. Kamil Miras, Ankara 1971, IX/150)

    Hâlbuki Mâtürîdîler Kur'ân'da kadınlar ile ilgili vahyin diğer varlıklara gelen vahiy gibi telakki ederler, yani bunun nebevî bir vahiy olmadığını söylerler. Kadınlara gelen bu şey belki bir ihsandır, derler.
    Yazar: Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder