Konusunu Oylayın.: Muaviye ve Yezid'e lanet etmek caiz midir ?

5 üzerinden 4.33 | Toplam : 6 kişi
Muaviye ve Yezid'e lanet etmek caiz midir ?
  1. 11.Şubat.2012, 15:07
    1
    Misafir

    Muaviye ve Yezid'e lanet etmek caiz midir ?

  2. 11.Şubat.2012, 15:20
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,693
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Muaviye ve Yezid'e lanet etmek caiz midir ?




    Mekkî bin İbrahim şöyle anlatıyor: “Biz, İbni Avn’ın yanında oturuyorduk. Bu arada birinden bahsettiler ve kendisine lanet okudular. Aleyhinde atıp tuttular. İbni Avn da susmuştu. Dediler ki: ‘Ey İbni Avn! Biz ancak bunun sana yapmış olduğu zulümden dolayı aleyhinde konuşuyoruz! Sen niçin sükût ediyorsun?’ İbni Avn cevap olarak dedi ki: Benim amel sahifemden ‘Lâ ilâhe illâllah’ın çıkması ‘Allah filâna lanet etsin’ sözünün çıkmasından daha iyidir.”

    İmam-ı Gazali hazretlerine, Yezid’e lanet okumak caiz midir? diye sordular. Şöyle cevap verdi: Yezid’in Hz. Hüseyin’i öldürmesi veya öldürülmesini emrettiği sabit değildir. Bu bakımdan böyle yaptığı sabit olmadıkça ‘Yezid, Hz. Hüseyin’i öldürdü’ veya ‘Onun öldürülmesini emretti’ demek bile caiz değildir. Bu caiz değilse ona lanet okumak nasıl caiz olur?
    Evet ‘İbn Mülcem Hz. Ali’yi, Ebû Lu’lu Hz. Ömer’i öldürdü’ demek caizdir. Çünkü bu olaylar tevatür yoluyla sabit olmuştur. Bu bakımdan hiçbir Müslümana fısk veya küfür sıfatını, tahkik ve tetkik etmeksizin yakıştırmak caiz değildir. Nitekim Hazreti Peygamber şöyle buyurmuştur:
    “Kimse kimseyi ne küfürle ne de fıskla suçlamasın! Çünkü o kişi, suçlayanın dediği gibi değilse, o suç suçlayana döner.”
    “Bir kişi, başka bir kişinin küfrüne şahitlik ederse, muhakkak onlardan biri o küfrü alır. Eğer ‘kâfirdir’ dediği kişi hakîkaten dediği gibi ise, bu hüküm doğrudur. Eğer kâfir değilse, başkasını tekfir ettiğinden dolayı kendisi kâfir olur!”
    Bu hadîs-i şerifin mânâsı şudur: Karşıdaki insanın Müslüman olduğunu bildiği halde onu tekfir ederse kâfir olur. Eğer bir bid’atten veya başka bir şeyden dolayı onun kâfir olduğunu zannederse ve ona kâfir derse (haddizatında o da kâfir değilse) bu sefer böyle diyen kâfir değil, yanılmış olur.
    Yezid’in kâfir olduğuna dair bir delil bulunmadığı için ona da lanet edilmez. Ama yukarıda bildirildiği gibi, Allah ve Resulünü incitenlere lanet olsun demekte mahzur olmaz...

    ---------

    Hz Muaviye'ye lanet edenin laneti başına dönsün=(



  3. 11.Şubat.2012, 15:20
    2
    Silent and lonely rains



    Mekkî bin İbrahim şöyle anlatıyor: “Biz, İbni Avn’ın yanında oturuyorduk. Bu arada birinden bahsettiler ve kendisine lanet okudular. Aleyhinde atıp tuttular. İbni Avn da susmuştu. Dediler ki: ‘Ey İbni Avn! Biz ancak bunun sana yapmış olduğu zulümden dolayı aleyhinde konuşuyoruz! Sen niçin sükût ediyorsun?’ İbni Avn cevap olarak dedi ki: Benim amel sahifemden ‘Lâ ilâhe illâllah’ın çıkması ‘Allah filâna lanet etsin’ sözünün çıkmasından daha iyidir.”

    İmam-ı Gazali hazretlerine, Yezid’e lanet okumak caiz midir? diye sordular. Şöyle cevap verdi: Yezid’in Hz. Hüseyin’i öldürmesi veya öldürülmesini emrettiği sabit değildir. Bu bakımdan böyle yaptığı sabit olmadıkça ‘Yezid, Hz. Hüseyin’i öldürdü’ veya ‘Onun öldürülmesini emretti’ demek bile caiz değildir. Bu caiz değilse ona lanet okumak nasıl caiz olur?
    Evet ‘İbn Mülcem Hz. Ali’yi, Ebû Lu’lu Hz. Ömer’i öldürdü’ demek caizdir. Çünkü bu olaylar tevatür yoluyla sabit olmuştur. Bu bakımdan hiçbir Müslümana fısk veya küfür sıfatını, tahkik ve tetkik etmeksizin yakıştırmak caiz değildir. Nitekim Hazreti Peygamber şöyle buyurmuştur:
    “Kimse kimseyi ne küfürle ne de fıskla suçlamasın! Çünkü o kişi, suçlayanın dediği gibi değilse, o suç suçlayana döner.”
    “Bir kişi, başka bir kişinin küfrüne şahitlik ederse, muhakkak onlardan biri o küfrü alır. Eğer ‘kâfirdir’ dediği kişi hakîkaten dediği gibi ise, bu hüküm doğrudur. Eğer kâfir değilse, başkasını tekfir ettiğinden dolayı kendisi kâfir olur!”
    Bu hadîs-i şerifin mânâsı şudur: Karşıdaki insanın Müslüman olduğunu bildiği halde onu tekfir ederse kâfir olur. Eğer bir bid’atten veya başka bir şeyden dolayı onun kâfir olduğunu zannederse ve ona kâfir derse (haddizatında o da kâfir değilse) bu sefer böyle diyen kâfir değil, yanılmış olur.
    Yezid’in kâfir olduğuna dair bir delil bulunmadığı için ona da lanet edilmez. Ama yukarıda bildirildiği gibi, Allah ve Resulünü incitenlere lanet olsun demekte mahzur olmaz...

    ---------

    Hz Muaviye'ye lanet edenin laneti başına dönsün=(



  4. 14.Eylül.2016, 19:54
    3
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,085
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Muaviye ve Yezid'e lanet etmek caiz midir ?

    imam gazalinin "yezid" hakkındaki görüşü çok mutedil bir görüştür. Bazı alimler lanet okumak caiz demişse de bunlar onun Hz. Hüseyin efendimizi kesin öldürttüğüne inananlardır.
    Yezid Bir kenara ama Hz. Muaviyeye dil uzatanların dili kurusun



  5. 14.Eylül.2016, 19:54
    3
    mum
    Administrator
    imam gazalinin "yezid" hakkındaki görüşü çok mutedil bir görüştür. Bazı alimler lanet okumak caiz demişse de bunlar onun Hz. Hüseyin efendimizi kesin öldürttüğüne inananlardır.
    Yezid Bir kenara ama Hz. Muaviyeye dil uzatanların dili kurusun






+ Yorum Gönder