Konusunu Oylayın.: Tesettürün hikmetleri ve tesettürün gerekliliği nedir??

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Tesettürün hikmetleri ve tesettürün gerekliliği nedir??
  1. 30.Ocak.2012, 23:16
    1
    Misafir

    Tesettürün hikmetleri ve tesettürün gerekliliği nedir??






    Tesettürün hikmetleri ve tesettürün gerekliliği nedir?? Mumsema Tesettürün hikmetleri ve tesettürün gerekliliği nedir??


  2. 30.Ocak.2012, 23:16
    1
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir



  3. 30.Ocak.2012, 23:26
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Tesettürün hikmetleri ve tesettürün gerekliliği nedir??




    İsmin eşyayı manasına göre dönüştürdüğü ilkesi, tesettürün sakladığı kadını, o örtünün cevhere dönüştürmesinde anlamını buluyor Ve o cevherin değerini koruması, kendini örtmesi ve saklamasıyla ilişkili olarak artıyor

    Eşya ile kurulan ünsiyet, o eşyayı kullanılan yere göre değerli ya da değersiz kılıyor Ona verdiğimiz isim onun sıfatlarını doğuruyor Kazandığı her sıfat, onun yerini belirliyor

    Yüce Mevlâ'nın güzel isimlerinden olan el-Settar, ıstılahî açıdan ayıpları örten, örtüleyen, setreden anlamlarına geliyor Tesettür kelimesi de örtünmek anlamındadır

    İçinde bulunduğumuz bu son zamana kadar şerefli olmanın nişanesi sayılan tesettür, fıtratından uzaklaşmış insanlar için hiç de öyle bir anlama sahip değil

    Oysa toplumların tarihine nüfuz edebildiğimiz ölçüde gördüğümüz o ki, normal olan, genel-geçer olan, aslî olan tesettürdür Hatta tesettür kimi milletlerde şeref derecesini belirleyen nişane sayılmıştır Buna mukabil çıplaklık aşağılık alameti, aşağılanma sebebi olarak görülmüş ve tarih boyu neredeyse tüm milletler tarafından kınanmış, ayıplanmıştır

    Kur'an-ı Kerim bize tesettürün “tanınmak ve incitilmemek için tercih edilmesi gereken hayırlı bir yol” (Ahzab, 59) olduğunu bildiriyor Tanınmak ve incitilmemek!

    Bizi insan olarak yaratan ve insanı tanımlayan, böylelikle fıtratın ne olduğunu bize bildiren; bizi müslümanlar olarak yaratan ve müslümanı tanımlayan, böylelikle İslâm'ı bize öğreten ve bizi üryan olarak yaratan, bize namus ve şerefi aşılayan, sonra bizi örten, ayıplarımızı örten Rabbimiz; mümin kadınların “örtülü” olarak tanınmasını istiyor Ve böylelikle tanımlanmasını

    Tesettürlü olarak tanınmak, sadece insanlar tarafından tanınmak değil, bütün mahlukat tarafından tanınmaya; incitilmemek vasfı ise sadece insanın zorbalıkları, kabalıklarına maruz kalmamak değil, mahlukatın özenle davranmasına işarettir

    Tesettüre bürünmekle; kendini Hz Muhammed sav'e ümmet olarak görmek eş değerdedir

    Tesettürün bir başka hikmeti de kadının kendini korunmalık olarak görmesi, böylelikle onu koruması gerekenlerin ayırdedebilmesini sağlamasıdır

    Bu niyet kadının fıtratını ve bu fıtratın niteliğini belirler Korunması gereken, bizzat korunmalık olan şey, aynı zamanda kalkan olamaz O, kıymetli bir cevher olarak, namusun ve şerefin taşıyıcısı olarak korunmayı kabul etmeli ve böylelikle namusu ve şerefi kendisine ziynet edinmelidir

    Fıtrata uygun olan bu hal gerçekleşirse, kadını koruyacak ve ona kalkan olacak kişiler de etrafında olacaktır Tıpkı Kaynukaoğulları kabilesinde hakarete maruz kalan hanım sahabiye sahip çıkılması gibi kendisine sahip çıkılır

    Kadın tesettürle (örtünmek) tavsif edilmiştir Bu vasıf, kadınlığın ne olduğunun öğrenilmesini sağlamış ve kadının fıtratındaki hayânın ve iffetin korunması şu sıfatla belirlenmiştir: Kadın, örtünendir
    MAHMUT ÖZ
    Sorularla İslamiyet
    arşivden...

    -------------------

    Tesettürün Farz Kılınmasının Hikmetleri:

    • Fitne kapısını kapamak

    • Nesebi zâyi olmaktan muhâfaza etmek

    • Zevceyi (kadını), zevcine (kocasına) rapt ile kötü niyetli insanların saldırılarından kurtarmak

    • Âile müessesesine intizam vermek

    • Evlâdın terbiyesine ve dünyanın huzur içinde îmârına çalışmaktır

    Tesettürün bu hikmetlerinin yanında, sağlık açısından da faydaları vardır Nitekim Alternatif Tıp ve Şifa Sofrası adındaki eserde şu satırlar bu açıdan dikkat çekicidir:

    “…«Mini etek» adlı bir moda akımı vardı Kadınlar büyük rağbet gösterdiler (…) Fakat kadınlar ve genç kızlar, bu hâlin onların sıhhatlerini ve rûhî güçlerini alıp götürdüğünü farketmediler Bu elbiseleri, soğukta ve rüzgârda da giydiler Bu elbiselerin onların üreme organlarını tahrip ettiğini düşünmediler

    Genç bir kadın tanırdım () Bilhassa soğuk kış günleri bu elbiselerle dolaşırdı Birkaç defa kendisini uyardım Sıhhatine yazık ettiğini söyledim Bana verdiği cevap da aynen şunları söyledi:

    “-Ben gencim, soğuk bana vız gelir!”

    Bir müddet sonra genç kadının hastaneye kaldırıldığını duydum Rahim iltihabına yakalanmış, rahimde (kist) oluşmuş ve rahmin tamamen alınması gerekmişti Yapılan ameliyatla rahim alındı, fakat bu durumun ilerde daha tehlikeli hastalıklara sebep olacağını biliyordum İki sene sonra kadın tekrar hastaneye kaldırıldı Teşhis kanserdi Birkaç ay sonra genç kadın öldü Yirmi yedi yaşında idi”

    Yazının devamında sağlık açısından nasıl giyinmek gerektiği de anlatılıyor Ancak tesettürde; yukarıda geçen hikmet ve faydalar dışında asıl gâye, Allah -celle celâlühu-'nun emrini yerine getirmek ve rızâsını kazanmak olmalıdır

    Şekil olarak tesettür yeterli midir?

    “İslâm'da tesettür, yani kadının örtünmesi şarttır Fakat onun şeklen mestûre (örtülü) olduğu gibi rûhen de mestûre olması lâzımdır Eğer dış kalıp tesettürlü, fakat ruh çıplak yani gafil ve hoyrat ise, şartların zorladığı veya nefsin fırsat bulduğu anda o tesettür biter Ayrıca kadının örtüsünün altında kadınlık misyonunu kaybetmemesi lâzımdır Çünkü kadına evin tanzimi ve zürriyet emânet edilmiştir Onun için her hususta kalbî hayat çok önemlidir Tabiî ki, şeklin de kalbî hayatla beraber olması gerekir

    Bir insan, Allah'ın koyduğu tesettür hudutlarının dışına çıkamaz; fakat sırf tesettür de her şey değildir İlâhî emirlerin yalnız bir bölümüdür” ( Osman Nuri Topbaş, İmandan İhsana Tasavvuf, sh: 56)
    arşivden...



  4. 30.Ocak.2012, 23:26
    2
    Silent and lonely rains



    İsmin eşyayı manasına göre dönüştürdüğü ilkesi, tesettürün sakladığı kadını, o örtünün cevhere dönüştürmesinde anlamını buluyor Ve o cevherin değerini koruması, kendini örtmesi ve saklamasıyla ilişkili olarak artıyor

    Eşya ile kurulan ünsiyet, o eşyayı kullanılan yere göre değerli ya da değersiz kılıyor Ona verdiğimiz isim onun sıfatlarını doğuruyor Kazandığı her sıfat, onun yerini belirliyor

    Yüce Mevlâ'nın güzel isimlerinden olan el-Settar, ıstılahî açıdan ayıpları örten, örtüleyen, setreden anlamlarına geliyor Tesettür kelimesi de örtünmek anlamındadır

    İçinde bulunduğumuz bu son zamana kadar şerefli olmanın nişanesi sayılan tesettür, fıtratından uzaklaşmış insanlar için hiç de öyle bir anlama sahip değil

    Oysa toplumların tarihine nüfuz edebildiğimiz ölçüde gördüğümüz o ki, normal olan, genel-geçer olan, aslî olan tesettürdür Hatta tesettür kimi milletlerde şeref derecesini belirleyen nişane sayılmıştır Buna mukabil çıplaklık aşağılık alameti, aşağılanma sebebi olarak görülmüş ve tarih boyu neredeyse tüm milletler tarafından kınanmış, ayıplanmıştır

    Kur'an-ı Kerim bize tesettürün “tanınmak ve incitilmemek için tercih edilmesi gereken hayırlı bir yol” (Ahzab, 59) olduğunu bildiriyor Tanınmak ve incitilmemek!

    Bizi insan olarak yaratan ve insanı tanımlayan, böylelikle fıtratın ne olduğunu bize bildiren; bizi müslümanlar olarak yaratan ve müslümanı tanımlayan, böylelikle İslâm'ı bize öğreten ve bizi üryan olarak yaratan, bize namus ve şerefi aşılayan, sonra bizi örten, ayıplarımızı örten Rabbimiz; mümin kadınların “örtülü” olarak tanınmasını istiyor Ve böylelikle tanımlanmasını

    Tesettürlü olarak tanınmak, sadece insanlar tarafından tanınmak değil, bütün mahlukat tarafından tanınmaya; incitilmemek vasfı ise sadece insanın zorbalıkları, kabalıklarına maruz kalmamak değil, mahlukatın özenle davranmasına işarettir

    Tesettüre bürünmekle; kendini Hz Muhammed sav'e ümmet olarak görmek eş değerdedir

    Tesettürün bir başka hikmeti de kadının kendini korunmalık olarak görmesi, böylelikle onu koruması gerekenlerin ayırdedebilmesini sağlamasıdır

    Bu niyet kadının fıtratını ve bu fıtratın niteliğini belirler Korunması gereken, bizzat korunmalık olan şey, aynı zamanda kalkan olamaz O, kıymetli bir cevher olarak, namusun ve şerefin taşıyıcısı olarak korunmayı kabul etmeli ve böylelikle namusu ve şerefi kendisine ziynet edinmelidir

    Fıtrata uygun olan bu hal gerçekleşirse, kadını koruyacak ve ona kalkan olacak kişiler de etrafında olacaktır Tıpkı Kaynukaoğulları kabilesinde hakarete maruz kalan hanım sahabiye sahip çıkılması gibi kendisine sahip çıkılır

    Kadın tesettürle (örtünmek) tavsif edilmiştir Bu vasıf, kadınlığın ne olduğunun öğrenilmesini sağlamış ve kadının fıtratındaki hayânın ve iffetin korunması şu sıfatla belirlenmiştir: Kadın, örtünendir
    MAHMUT ÖZ
    Sorularla İslamiyet
    arşivden...

    -------------------

    Tesettürün Farz Kılınmasının Hikmetleri:

    • Fitne kapısını kapamak

    • Nesebi zâyi olmaktan muhâfaza etmek

    • Zevceyi (kadını), zevcine (kocasına) rapt ile kötü niyetli insanların saldırılarından kurtarmak

    • Âile müessesesine intizam vermek

    • Evlâdın terbiyesine ve dünyanın huzur içinde îmârına çalışmaktır

    Tesettürün bu hikmetlerinin yanında, sağlık açısından da faydaları vardır Nitekim Alternatif Tıp ve Şifa Sofrası adındaki eserde şu satırlar bu açıdan dikkat çekicidir:

    “…«Mini etek» adlı bir moda akımı vardı Kadınlar büyük rağbet gösterdiler (…) Fakat kadınlar ve genç kızlar, bu hâlin onların sıhhatlerini ve rûhî güçlerini alıp götürdüğünü farketmediler Bu elbiseleri, soğukta ve rüzgârda da giydiler Bu elbiselerin onların üreme organlarını tahrip ettiğini düşünmediler

    Genç bir kadın tanırdım () Bilhassa soğuk kış günleri bu elbiselerle dolaşırdı Birkaç defa kendisini uyardım Sıhhatine yazık ettiğini söyledim Bana verdiği cevap da aynen şunları söyledi:

    “-Ben gencim, soğuk bana vız gelir!”

    Bir müddet sonra genç kadının hastaneye kaldırıldığını duydum Rahim iltihabına yakalanmış, rahimde (kist) oluşmuş ve rahmin tamamen alınması gerekmişti Yapılan ameliyatla rahim alındı, fakat bu durumun ilerde daha tehlikeli hastalıklara sebep olacağını biliyordum İki sene sonra kadın tekrar hastaneye kaldırıldı Teşhis kanserdi Birkaç ay sonra genç kadın öldü Yirmi yedi yaşında idi”

    Yazının devamında sağlık açısından nasıl giyinmek gerektiği de anlatılıyor Ancak tesettürde; yukarıda geçen hikmet ve faydalar dışında asıl gâye, Allah -celle celâlühu-'nun emrini yerine getirmek ve rızâsını kazanmak olmalıdır

    Şekil olarak tesettür yeterli midir?

    “İslâm'da tesettür, yani kadının örtünmesi şarttır Fakat onun şeklen mestûre (örtülü) olduğu gibi rûhen de mestûre olması lâzımdır Eğer dış kalıp tesettürlü, fakat ruh çıplak yani gafil ve hoyrat ise, şartların zorladığı veya nefsin fırsat bulduğu anda o tesettür biter Ayrıca kadının örtüsünün altında kadınlık misyonunu kaybetmemesi lâzımdır Çünkü kadına evin tanzimi ve zürriyet emânet edilmiştir Onun için her hususta kalbî hayat çok önemlidir Tabiî ki, şeklin de kalbî hayatla beraber olması gerekir

    Bir insan, Allah'ın koyduğu tesettür hudutlarının dışına çıkamaz; fakat sırf tesettür de her şey değildir İlâhî emirlerin yalnız bir bölümüdür” ( Osman Nuri Topbaş, İmandan İhsana Tasavvuf, sh: 56)
    arşivden...






+ Yorum Gönder