Konusunu Oylayın.: Başörtüsünün hükmü farzmıdır sünnetmidir? Başı açık gezmek günahmıdır harammıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Başörtüsünün hükmü farzmıdır sünnetmidir? Başı açık gezmek günahmıdır harammıdır?
  1. 30.Ocak.2012, 23:15
    1
    Misafir

    Başörtüsünün hükmü farzmıdır sünnetmidir? Başı açık gezmek günahmıdır harammıdır?






    Başörtüsünün hükmü farzmıdır sünnetmidir? Başı açık gezmek günahmıdır harammıdır? Mumsema Başörtüsünün hükmü farzmıdır sünnetmidir? Başı açık gezmek günahmıdır harammıdır?
    örtüsüzlük insanı nasıl bir tehlikeye götürür?


  2. 30.Ocak.2012, 23:15
    1
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir



  3. 30.Ocak.2012, 23:33
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Başörtüsünün hükmü farzmıdır sünnetmidir? Başı açık gezmek günahmıdır harammıdır?






    Müslüman bir kadına başörtüsü ile
    kendini setretmesi farzdır
    ispatı da Allah (c.c)nun Ayetleridir
    buyrun okuyun


    “Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler”(Nur, 24/31)

    -------------------------

    Başörtüsünün hükmü nedir? Başı açık gezmek insanı nasıl bir tehlikeye götürür

    Bu hususta Kur’an-ı Kerimde iki ayet mevcuttur Bu ayetlerde Cenab-ı Hak gayet açık bir şekilde mealen şöyle buyurmaktadır:

    “Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin hanımlarına söyle, evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar”(1)

    “Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, namuslarını da korusunlar, zinetlerini açmasınlar, bunlardan görünen kısmı müstesnadır Başörtülerini de yakalarının üzerini kapatacak şekilde iyice örtsünler”(2)


    Ayetlerde mü’min kadınların nasıl örtünecekleri, hangi yerlerini açabilecekleri açıkça belirtilmiyor Fakat şu mealdeki hadis-i şerif ayetleri tefsir ediyor Peygamberimiz (asm) baldızı Hz Esma’ya hitaben, “Ey Esma! Bir kadın adet görmeye başlayınca el ve yüzünden başka yerini yabancılara göstermesi caiz değildir”(3)

    Demek ki, büluğ çağına gelmiş olan Müslüman bir hanımın başını kapatması hem Allah’ın hem de Peygamberin emridir Yani yüz kısmı açık kalacak şekilde başın kalan kısmını, boyun ve göğüsleri örtmek farz-ı ayndır Açmak ise bir farzın terki sayıldığından haramdır Allah ve Resulünün emrini dinlemediği için günahkar olmakta büyük bir mes’uliyet altına girer Günahkar olan kimse, bu günahından kurtulmak için tevbe istiğfar eder, Allah’tan affını diler

    “Ve bir günah işledikleri veya nefislerine zulmettikleri zaman, Allah’ı anarak günahlarının bağışlanmasını isteyenler, hem de yaptıkları günahta bile bile ısrar etmemiş olanlar İşte onların mükafatı, Rablerinden bir mağfiret ve ağaçları altında ırmaklar akan Cennetlerdir Orada ebedi olarak kalacaklardır Güzel amel yapanların mükafatı ne güzeldir”(4)


    Demek ki, bir tevbenin kabul olması, bir günahın affa liyakat kazanması için hiçbir mazeret yokken o günahta ısrar edilmemesi şartı aranmaktadır

    Bu husustaki bir hadisin meali şöyle:

    “Mü’min bir günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta belirir Eğer o günahtan el çeker, Allah’tan günahının affını dilerse, kalbi o siyah noktadan temizlenir Eğer günaha devam ederse, o siyahlık artar İşte Kur’anda geçen ‘günahın kalbi kaplaması’ bu manadadır”(5)


    “Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol vardır” sözü mühim bir gerçeği dile getiriyor Şöyle ki, bir günahı işlemeye devam eden insan zamanla o günaha alışır, terk edemez bir hale gelir Bu alışkanlık onu gün geçtikçe daha büyük manevi tehlikelere sürükler Günahın uhrevi bir cezasının olmayacağına inanmaya, hatta Cehennemin bile olmaması gerektiğine kadar gider (6)

    Böyle bir tehlikeye maruz kalmamak ve şeytanın telkinlerine kanmamak için bir an önce tövbeyi icap ettirecek günahı terk ederek insanın kendine çeki düzen vermesi gerekir

    Mehmed Paksu

    1) Ahzah Suresi, 59,
    2) Nur Suresi, 31,
    3) Ebu Davut, Libas 33,
    4) Al-i İmran Suresi, 135-136,
    5) İbn-i Mace Zühd 29,
    6) Lem'alar s7, Mesnev-i Nuriye s115
    arşivden...



  4. 30.Ocak.2012, 23:33
    2
    Silent and lonely rains





    Müslüman bir kadına başörtüsü ile
    kendini setretmesi farzdır
    ispatı da Allah (c.c)nun Ayetleridir
    buyrun okuyun


    “Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler”(Nur, 24/31)

    -------------------------

    Başörtüsünün hükmü nedir? Başı açık gezmek insanı nasıl bir tehlikeye götürür

    Bu hususta Kur’an-ı Kerimde iki ayet mevcuttur Bu ayetlerde Cenab-ı Hak gayet açık bir şekilde mealen şöyle buyurmaktadır:

    “Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin hanımlarına söyle, evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar”(1)

    “Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, namuslarını da korusunlar, zinetlerini açmasınlar, bunlardan görünen kısmı müstesnadır Başörtülerini de yakalarının üzerini kapatacak şekilde iyice örtsünler”(2)


    Ayetlerde mü’min kadınların nasıl örtünecekleri, hangi yerlerini açabilecekleri açıkça belirtilmiyor Fakat şu mealdeki hadis-i şerif ayetleri tefsir ediyor Peygamberimiz (asm) baldızı Hz Esma’ya hitaben, “Ey Esma! Bir kadın adet görmeye başlayınca el ve yüzünden başka yerini yabancılara göstermesi caiz değildir”(3)

    Demek ki, büluğ çağına gelmiş olan Müslüman bir hanımın başını kapatması hem Allah’ın hem de Peygamberin emridir Yani yüz kısmı açık kalacak şekilde başın kalan kısmını, boyun ve göğüsleri örtmek farz-ı ayndır Açmak ise bir farzın terki sayıldığından haramdır Allah ve Resulünün emrini dinlemediği için günahkar olmakta büyük bir mes’uliyet altına girer Günahkar olan kimse, bu günahından kurtulmak için tevbe istiğfar eder, Allah’tan affını diler

    “Ve bir günah işledikleri veya nefislerine zulmettikleri zaman, Allah’ı anarak günahlarının bağışlanmasını isteyenler, hem de yaptıkları günahta bile bile ısrar etmemiş olanlar İşte onların mükafatı, Rablerinden bir mağfiret ve ağaçları altında ırmaklar akan Cennetlerdir Orada ebedi olarak kalacaklardır Güzel amel yapanların mükafatı ne güzeldir”(4)


    Demek ki, bir tevbenin kabul olması, bir günahın affa liyakat kazanması için hiçbir mazeret yokken o günahta ısrar edilmemesi şartı aranmaktadır

    Bu husustaki bir hadisin meali şöyle:

    “Mü’min bir günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta belirir Eğer o günahtan el çeker, Allah’tan günahının affını dilerse, kalbi o siyah noktadan temizlenir Eğer günaha devam ederse, o siyahlık artar İşte Kur’anda geçen ‘günahın kalbi kaplaması’ bu manadadır”(5)


    “Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol vardır” sözü mühim bir gerçeği dile getiriyor Şöyle ki, bir günahı işlemeye devam eden insan zamanla o günaha alışır, terk edemez bir hale gelir Bu alışkanlık onu gün geçtikçe daha büyük manevi tehlikelere sürükler Günahın uhrevi bir cezasının olmayacağına inanmaya, hatta Cehennemin bile olmaması gerektiğine kadar gider (6)

    Böyle bir tehlikeye maruz kalmamak ve şeytanın telkinlerine kanmamak için bir an önce tövbeyi icap ettirecek günahı terk ederek insanın kendine çeki düzen vermesi gerekir

    Mehmed Paksu

    1) Ahzah Suresi, 59,
    2) Nur Suresi, 31,
    3) Ebu Davut, Libas 33,
    4) Al-i İmran Suresi, 135-136,
    5) İbn-i Mace Zühd 29,
    6) Lem'alar s7, Mesnev-i Nuriye s115
    arşivden...






+ Yorum Gönder