Konusunu Oylayın.: Seferi olan kişi, yolculuğu tamamlamadan dönerse, dönüş yolunda namazlarını nasıl kılar; seferî mi, normal mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Seferi olan kişi, yolculuğu tamamlamadan dönerse, dönüş yolunda namazlarını nasıl kılar; seferî mi, normal mi?
  1. 28.Ocak.2012, 18:48
    1
    Misafir

    Seferi olan kişi, yolculuğu tamamlamadan dönerse, dönüş yolunda namazlarını nasıl kılar; seferî mi, normal mi?






    Seferi olan kişi, yolculuğu tamamlamadan dönerse, dönüş yolunda namazlarını nasıl kılar; seferî mi, normal mi? Mumsema Seferi olan kişi, yolculuğu tamamlamadan dönerse, dönüş yolunda namazlarını nasıl kılar; seferî mi, normal mi?


  2. 29.Ocak.2012, 00:25
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Seferi olan kişi, yolculuğu tamamlamadan dönerse, dönüş yolunda namazlarını nasıl kılar; seferî mi, normal mi?




    Hanefi Mezhebine göre, ne zaman seferi olunacağı konusunda iki ayrı görüş vardır:

    1. Mesafeyi esas alanlar. Bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa, seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.

    2. Zamanı esas alanlar. Bunlara göre üç gün yolculuk yapmak kişiyi seferi yapar. Bu durumda namazlarını kısaltabilir. Üç günden kısa ise kısaltamazlar.

    Hanefilere göre seferi olan birisinin, dört rakatlı namazları iki kılması gerekir; ancak dört olarak da kılsa namazı geçerlidir. Şafilerde ise yolcu bile olsa tam kılmak daha faydalıdır.

    Farz edelim ki gerçekten seferi olduğumuz halde namazı tam kılsak bile, namazımız geçerlidir. Eğer gerçekten seferi değilsek bu durumda iki kılmak namazımızı bozar. O halde ihtiyaten de dört kılmanın daha isabetli olacağını düşünüyoruz. Bununla beraber bir anlayışı esas alıp ona göre hareket etmek, diğer anlayış sahiplerini de kötülememek gerekir.

    Misafir, üç günlük mesafeyi tamamlamadan yarı yoldan evine dönmekle seferîlik hükmü kalkacağı gibi, sadece dönmeye niyet etmesiyle de seferîlik bozulur.
    Meselâ; bir kimse iki günlük mesafeyi kat`ettikten sonra geri dönmeye niyet etse, fakat hemen de dönmeyip bulunduğu yerde bir müddet eylense, evine dönmemiş olduğu halde seferîlik hükmünden çıkmış sayılır. Artık namazlarını kasr edemez, tam kılmak zorundadır. Eğer yolcu sefer mesafesi olan üç günlük yolu aldıktan sonra geri evine dönmeye niyet etse, evine bizzat geri dönmedikçe seferîlik hâlinden çıkmaz. Burada geri dönüş niyeti kâfi değildir.


  3. 29.Ocak.2012, 00:25
    2
    Editör



    Hanefi Mezhebine göre, ne zaman seferi olunacağı konusunda iki ayrı görüş vardır:

    1. Mesafeyi esas alanlar. Bu anlayışa göre 90 km kadar bir yolculuğa çıkılırsa, seferi sayılacağından namazlarını kısaltır.

    2. Zamanı esas alanlar. Bunlara göre üç gün yolculuk yapmak kişiyi seferi yapar. Bu durumda namazlarını kısaltabilir. Üç günden kısa ise kısaltamazlar.

    Hanefilere göre seferi olan birisinin, dört rakatlı namazları iki kılması gerekir; ancak dört olarak da kılsa namazı geçerlidir. Şafilerde ise yolcu bile olsa tam kılmak daha faydalıdır.

    Farz edelim ki gerçekten seferi olduğumuz halde namazı tam kılsak bile, namazımız geçerlidir. Eğer gerçekten seferi değilsek bu durumda iki kılmak namazımızı bozar. O halde ihtiyaten de dört kılmanın daha isabetli olacağını düşünüyoruz. Bununla beraber bir anlayışı esas alıp ona göre hareket etmek, diğer anlayış sahiplerini de kötülememek gerekir.

    Misafir, üç günlük mesafeyi tamamlamadan yarı yoldan evine dönmekle seferîlik hükmü kalkacağı gibi, sadece dönmeye niyet etmesiyle de seferîlik bozulur.
    Meselâ; bir kimse iki günlük mesafeyi kat`ettikten sonra geri dönmeye niyet etse, fakat hemen de dönmeyip bulunduğu yerde bir müddet eylense, evine dönmemiş olduğu halde seferîlik hükmünden çıkmış sayılır. Artık namazlarını kasr edemez, tam kılmak zorundadır. Eğer yolcu sefer mesafesi olan üç günlük yolu aldıktan sonra geri evine dönmeye niyet etse, evine bizzat geri dönmedikçe seferîlik hâlinden çıkmaz. Burada geri dönüş niyeti kâfi değildir.





+ Yorum Gönder