Konusunu Oylayın.: 4 Mezhebe Göre Mezinin Hükmü

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
4 Mezhebe Göre Mezinin Hükmü
  1. 27.Ocak.2012, 11:42
    1
    Misafir

    4 Mezhebe Göre Mezinin Hükmü






    4 Mezhebe Göre Mezinin Hükmü Mumsema 4 Mezhebe göre MEzinin hükmü nedir hepsindede necismidir ? hükmünden kastım guslü gerektirmesi filan değil temizmidir değilmidir namaza manimidr lekesi ? Hangi mezheblere göre temizde hangilerine göre necistir ? 4 Mezhebe görede söylerseniz sevinirim ,özellikle Maliki mezhebindeki hükmü nedir temizmidir ?


  2. 27.Ocak.2012, 11:42
    1
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir



    4 Mezhebe göre MEzinin hükmü nedir hepsindede necismidir ? hükmünden kastım guslü gerektirmesi filan değil temizmidir değilmidir namaza manimidr lekesi ? Hangi mezheblere göre temizde hangilerine göre necistir ? 4 Mezhebe görede söylerseniz sevinirim ,özellikle Maliki mezhebindeki hükmü nedir temizmidir ?


    Benzer Konular

    - Dört mezhebe göre Misvakın hükmü

    - Dört mezhebe göre itikafın hükmü

    - Dört Mezhebe Göre Evlenmenin Hükmü

    - Umre yapmanın 4 mezhebe göre hükmü?

    - 4 mezhebe göre kurban kesmenin hükmü

  3. 31.Ocak.2012, 04:39
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: 4 Mezhebe Göre Mezinin Hükmü




    Mezi ve vedi bütün mezheplere göre necistir. (bk. el-Fıkhu’l-İslamî, 1/151-152) Meni ise, Hanefi mezhebine göre necis olmakla beraber, Şafi mezhebine göre necis değildir.

    Necasetin kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine engel olan miktar değişir. Şöyle ki:

    Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru (katı) bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine engel olur.

    Eğer yaş (ıslak) bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan necaset, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.

    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir.

    Bununla beraber, elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.

    Şafi mezhebine göre necasetin bir damlası bile yıkanması gerekir.


  4. 31.Ocak.2012, 04:39
    2
    Özel Üye



    Mezi ve vedi bütün mezheplere göre necistir. (bk. el-Fıkhu’l-İslamî, 1/151-152) Meni ise, Hanefi mezhebine göre necis olmakla beraber, Şafi mezhebine göre necis değildir.

    Necasetin kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine engel olan miktar değişir. Şöyle ki:

    Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru (katı) bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine engel olur.

    Eğer yaş (ıslak) bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan necaset, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır. Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.

    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir. Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir.

    Bununla beraber, elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.

    Şafi mezhebine göre necasetin bir damlası bile yıkanması gerekir.





+ Yorum Gönder