Konusunu Oylayın.: Müslüman Kızların Gayri Müslim Erkekle Evlilikleri - Mustafa islamoğlunun fetvası

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Müslüman Kızların Gayri Müslim Erkekle Evlilikleri - Mustafa islamoğlunun fetvası
  1. 06.Ocak.2012, 14:49
    1
    Misafir

    Müslüman Kızların Gayri Müslim Erkekle Evlilikleri - Mustafa islamoğlunun fetvası






    Müslüman Kızların Gayri Müslim Erkekle Evlilikleri - Mustafa islamoğlunun fetvası Mumsema SORUNUZ: Gayrı müslim erkekle müslüman bir kadının nikahı caiz değildir, nasıl yaşarlarsa yaşasınlar mı denmeli, yoksa dini nikah yapılmalı mı?

    CEVAP: Kesinlikle dini nikah yapılmalı. Zira Kur'an müslüman bir hanımın kitap ehli bir erkekle evliliğine onay vermemiş, bu durumu sükut geçmiştir. Bu sükut yüzde doksan dokuz "red" şeklinde yorumlanırsa da, yüzde bir de olsa "kabul" şeklinde de yorumlanmaya muhtemeldir. Bu yüzde bir ihtimalden yola çıkarak bu tür bir evlilik mutlaka nikah üzerine temellendirilmeli, onlar nikahsız: zinakar yaşamaya mahkum edilmemelidirler.
    Allah en doğrusunu bilir.

    Fetva hakkında ne dersiniz?


  2. 06.Ocak.2012, 14:49
    1
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir



    SORUNUZ: Gayrı müslim erkekle müslüman bir kadının nikahı caiz değildir, nasıl yaşarlarsa yaşasınlar mı denmeli, yoksa dini nikah yapılmalı mı?

    CEVAP: Kesinlikle dini nikah yapılmalı. Zira Kur'an müslüman bir hanımın kitap ehli bir erkekle evliliğine onay vermemiş, bu durumu sükut geçmiştir. Bu sükut yüzde doksan dokuz "red" şeklinde yorumlanırsa da, yüzde bir de olsa "kabul" şeklinde de yorumlanmaya muhtemeldir. Bu yüzde bir ihtimalden yola çıkarak bu tür bir evlilik mutlaka nikah üzerine temellendirilmeli, onlar nikahsız: zinakar yaşamaya mahkum edilmemelidirler.
    Allah en doğrusunu bilir.

    Fetva hakkında ne dersiniz?


    Benzer Konular

    - Bir Müslüman bir gayri müslime ve bir gayri müslim de Müslümana mirasçı olabilir mi?

    - Gayri Müslim Erkekle Evlilik - Mustafa islamoğlunun verdiği bu fetvası hakkında ne düşünüyorsunuz???

    - Müslüman bir kadın gayri müslim bir erkekle evlenmesi caiz mi ve nikah geçerli mi?

    - Gayri müslim bir işverenin işyerinde çalışmakta bir sakınca var mıdır? Ülkemizde, Müslüman işverenle

    - Müslüman Kız, Gayr-i Müslim Erkekle Evlenebilir Mi?

  3. 03.Kasım.2013, 12:01
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Müslüman Kızların Gayri Müslim Erkekle Evlilikleri - Mustafa islamoğlunun fetvası




    Gayri Müslim Erkekle Evlilik
    Hocam Almanyanın şartları malum.Müslümanların kızları az da olsa bazen Almanlara kaçıyorlar veya ben Almanla (gayri müslim)evleneceğim diyorlar. Neticede bu kızlarımız müslüman, noksan bilgilerine rağmen dini nikahın ciddiyetine ve islama inanan kişiler..Ana babalar bir çıkış yolu arıyorlar. Böyle fiili durumlarda hiç olmasa yine de nikah kıyılsın diyorlar.
    SORU ŞU:Hayır gayrı müslimle nikah caiz değildir nasil yaşarlarsa yaşasınlar mı denmeli yoksa dini nikah yapılmalı mıdır? Yoksa külliyen hali üzre terk mi edilmelidir? Muhtemeldir ki damat ileride müslüman da olabilir.
    selam ve sevgilerle...
    02/06/2009
    Aziz ilim talibi,
    Sorduğunuz sualin cevabı olarak Hayat Kitabı Kur'an (Meal-i Şerif)inde Maide suresinin 5. ayetine dair 10 numaralı notta şu açıklama vardır:

    "Ayette kitap ehline ilişkin iki husustan söz edilmektedir. Birincisi yiyecekler, ikincisi hanımlar. Ancak arada bir fark vardır: yiyeceklerde karşılıklı helal kılınma açıkça ifade edilirken (sizinki onlara onlarınki size) nikahlama konusunda sadece "onların kadınları"nın helal kılındığı söylenmiştir. Sonuç olarak ayet bir müslüman ile bir kitap ehlinin yiyeceklerini karşılıklı olarak serbest bırakırken, bir müslüman erkeğin ehli kitap bir kadını almasını serbest kılmış fakat tersi bir duruma dair bir şey söylememiştir."
    Vahyin bir konuda susması ile o konuda konuşması ve hüküm vermesi aynı şey değildir. Vahiy sorduğunuz konuda susmuştur. Yani bir müslüman kadının bir kitap ehli erkekle evlenmesine CEVAZ VERMEMİŞTİR. Bu açık ve nettir. Soru şudur: PEKİ, VAHYİN BU ÜSLUBUNDEN YASAK ÇIKAR MI?

    Tüm kadim müçtehid ulemamız buradan yasak çıkarmışlardır. onların vardığı bu sonuç önemlidir ve yok sayılamaz. Peki, bu yargılarında usul açısından tutarlı mıdırlar?

    Mefhum-u muhalif delil olur diyenler kendi usulleri açısından tutarlıdırlar. Zira burada mefhum-u muhaliften yola çıkarak bu sonuca varılabilir. (NOT: Mefhum-u muhalif, söylenen olumlu bir hüküm cümlesinin, söylenmemiş olan tersini hükme mesnet kılmaktır).
    Mefhumu mahulaf delil değildir diyenler ise tutarlı değildir.

    SORUNUZ: Gayrı müslim erkekle müslüman bir kadının nikahı caiz değildir, nasıl yaşarlarsa yaşasınlar mı denmeli, yoksa dini nikah yapılmalı mı?

    CEVAP: Kesinlikle dini nikah yapılmalı. Zira Kur'an müslüman bir hanımın kitap ehli bir erkekle evliliğine onay vermemiş, bu durumu sükut geçmiştir. Bu sükut yüzde doksan dokuz "red" şeklinde yorumlanırsa da, yüzde bir de olsa "kabul" şeklinde de yorumlanmaya muhtemeldir. Bu yüzde bir ihtimalden yola çıkarak bu tür bir evlilik mutlaka nikah üzerine temellendirilmeli, onlar nikahsız: zinakar yaşamaya mahkum edilmemelidirler.
    Allah en doğrusunu bilir.
    Vesselam.

    4 mezhebe aykırı bir fetvadır amel edilmez.


  4. 03.Kasım.2013, 12:01
    2
    Moderatör



    Gayri Müslim Erkekle Evlilik
    Hocam Almanyanın şartları malum.Müslümanların kızları az da olsa bazen Almanlara kaçıyorlar veya ben Almanla (gayri müslim)evleneceğim diyorlar. Neticede bu kızlarımız müslüman, noksan bilgilerine rağmen dini nikahın ciddiyetine ve islama inanan kişiler..Ana babalar bir çıkış yolu arıyorlar. Böyle fiili durumlarda hiç olmasa yine de nikah kıyılsın diyorlar.
    SORU ŞU:Hayır gayrı müslimle nikah caiz değildir nasil yaşarlarsa yaşasınlar mı denmeli yoksa dini nikah yapılmalı mıdır? Yoksa külliyen hali üzre terk mi edilmelidir? Muhtemeldir ki damat ileride müslüman da olabilir.
    selam ve sevgilerle...
    02/06/2009
    Aziz ilim talibi,
    Sorduğunuz sualin cevabı olarak Hayat Kitabı Kur'an (Meal-i Şerif)inde Maide suresinin 5. ayetine dair 10 numaralı notta şu açıklama vardır:

    "Ayette kitap ehline ilişkin iki husustan söz edilmektedir. Birincisi yiyecekler, ikincisi hanımlar. Ancak arada bir fark vardır: yiyeceklerde karşılıklı helal kılınma açıkça ifade edilirken (sizinki onlara onlarınki size) nikahlama konusunda sadece "onların kadınları"nın helal kılındığı söylenmiştir. Sonuç olarak ayet bir müslüman ile bir kitap ehlinin yiyeceklerini karşılıklı olarak serbest bırakırken, bir müslüman erkeğin ehli kitap bir kadını almasını serbest kılmış fakat tersi bir duruma dair bir şey söylememiştir."
    Vahyin bir konuda susması ile o konuda konuşması ve hüküm vermesi aynı şey değildir. Vahiy sorduğunuz konuda susmuştur. Yani bir müslüman kadının bir kitap ehli erkekle evlenmesine CEVAZ VERMEMİŞTİR. Bu açık ve nettir. Soru şudur: PEKİ, VAHYİN BU ÜSLUBUNDEN YASAK ÇIKAR MI?

    Tüm kadim müçtehid ulemamız buradan yasak çıkarmışlardır. onların vardığı bu sonuç önemlidir ve yok sayılamaz. Peki, bu yargılarında usul açısından tutarlı mıdırlar?

    Mefhum-u muhalif delil olur diyenler kendi usulleri açısından tutarlıdırlar. Zira burada mefhum-u muhaliften yola çıkarak bu sonuca varılabilir. (NOT: Mefhum-u muhalif, söylenen olumlu bir hüküm cümlesinin, söylenmemiş olan tersini hükme mesnet kılmaktır).
    Mefhumu mahulaf delil değildir diyenler ise tutarlı değildir.

    SORUNUZ: Gayrı müslim erkekle müslüman bir kadının nikahı caiz değildir, nasıl yaşarlarsa yaşasınlar mı denmeli, yoksa dini nikah yapılmalı mı?

    CEVAP: Kesinlikle dini nikah yapılmalı. Zira Kur'an müslüman bir hanımın kitap ehli bir erkekle evliliğine onay vermemiş, bu durumu sükut geçmiştir. Bu sükut yüzde doksan dokuz "red" şeklinde yorumlanırsa da, yüzde bir de olsa "kabul" şeklinde de yorumlanmaya muhtemeldir. Bu yüzde bir ihtimalden yola çıkarak bu tür bir evlilik mutlaka nikah üzerine temellendirilmeli, onlar nikahsız: zinakar yaşamaya mahkum edilmemelidirler.
    Allah en doğrusunu bilir.
    Vesselam.

    4 mezhebe aykırı bir fetvadır amel edilmez.





+ Yorum Gönder