Konusunu Oylayın.: Tesettürile ilgili hadis-i şerif

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Tesettürile ilgili hadis-i şerif
  1. 04.Ocak.2012, 17:32
    1
    Misafir

    Tesettürile ilgili hadis-i şerif






    Tesettürile ilgili hadis-i şerif Mumsema ya daha hzlı bir yolu yokmu


  2. 04.Ocak.2012, 17:32
    1
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir
  3. 05.Ocak.2012, 21:37
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Tesettürile ilgili hadis-i şerif




    Buyur kardeş...

    http://www.mumsema.com/hadisler-bolu...-serifler.html


  4. 05.Ocak.2012, 21:37
    2
    Editör



  5. 05.Ocak.2012, 23:26
    3
    MaxiMilyan
    SÜPER EDİTÖR

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2007
    Üye No: 56
    Mesaj Sayısı: 417
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 29
    Bulunduğu yer: Hatay İskenderun

    Cevap: Tesettürile ilgili hadis-i şerif

    Tesettür ile İlgili Hadis-i Şerifler

    1- “Şüphe yok ki Allah, Ademoğluna zinadan payını yazdı (yani onun kendi iradesini kullanarak işleyeceği zina türünü levh-i mahfuz’da belirtti, diğer bir yoruma göre şehvet sevgisini onun fıtratına yerleştirdi). Artık Ademoğlu yazılan payına kesinlikle ulaşır. Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin zinası (haramı) konuşmaktır. Nefis de (zinayı) temenni edip şehvetlenir ve nihayet ilgili organ bunların ortak isteklerini yerine getirmek suretiyle onları tasdik eder ve arzularını gerçekleştirmekten imtina etmekle onları tekzib eder.”10 buyurur.

    2- Ashabdan Cerir bin Abdullah el-Becelî (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Ben Rasû»lüllah (s.a.v)’e (harama) ani bakışın hükmünü sordum. O, bana, gözümü başka yöne çevirmemi emretti”.11

    3- “Ey Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve (kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir”.12

    4- Hz. û�işe (r.a) “Allah ilk muhacir kadınlara rahmet eyleye! Allah “Mü’min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!” ayetini indirince onlar eteklerinden (bir rivayette en kalın olanı) kesip onunla başlarını örttüler.” der.13

    5- Hz. û�işe (r.a) bir gün ensar kadınlarından sitayişle bahsederken buna benzer bir ifade ile başörtüsü emrine nasıl uyduklarını anlatır.14

    6- Hz. û�işe (r.a) şöyle demiştir: “Ebû» Bekr (r.a)’ın kızı Esmâ (ki û�işe validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Rasû»lüllah (s.a.v’in) huzuruna girdi. Rasû»lüllah (s.a.v) ondan yüzünü çevirdi ve kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek; “Ey Esmâ! Kadın erginlik çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir.” buyurdu.15

    7- Yine Hz. û�işe (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasû»lüllah (s.a.v) bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!” buyurdu.16

    8- Ebû» Hureyre (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasû»lüllah (s.a.v) “Ateş ehlinden olup, görmediğim iki sınıf insan var: (Birisi) yanlarında bulunan sığır kuyruklarına benzer kamçılarla insanları döğen (işkence yapan) bir kavimdir. (Diğeri) giyinik, çıplak birtakım kadınlardır…”17 buyurdu.


    ______________________
    Dipnot:
    10- Buhâri Kitabü’l-Kader, 8. Bab, Müslim aynı kitab, 5. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikâh, 4. babta, Ebû» Hüreyre (r.a)’den.
    11- Müslim Kitabü’l-âdâb, 10 bab, Tirmizi, İsti’z’ân 61. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikah Kitabı 44. bab, Ahmed 4/358, Beyhâki 7/90… Dârimî 2/278, İsti’zân 15.
    12- Tirmizi İsti’zân 61. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikâh 44. bab, Ahmed 5/531-532; Dârimî, rikak 3, Beyhâki, 7/90
    13- Buhari Nû»r Suresinin tefsiri 13. bab, Ebû» Dâvû»d, Libas Kitabı 32. bab, Beyhâki 88.
    14- Ebû» Dâvû»d, Libas Kitabı, 31. bab.
    15- Ebû» Dâvû»d Libas kitabı, 33. bab.
    16- Buhari, Kitabü’l-Kader, 8. bab, Müslim, aynı kitab 5. bab, Ebû» Davud, Nikâh, 4. babta, Ebû» Hüreyre, (r.a)’den.
    17- Müslim, Kitabü’l-Adab, 10. bab, Tirmizi İsti’zân, 61. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikah kitabı 44. bab, Ahmed 4/358, Beyhakî, 7/90… Dârimî 2/278, İsti’zân 15.


  6. 05.Ocak.2012, 23:26
    3
    SÜPER EDİTÖR
    Tesettür ile İlgili Hadis-i Şerifler

    1- “Şüphe yok ki Allah, Ademoğluna zinadan payını yazdı (yani onun kendi iradesini kullanarak işleyeceği zina türünü levh-i mahfuz’da belirtti, diğer bir yoruma göre şehvet sevgisini onun fıtratına yerleştirdi). Artık Ademoğlu yazılan payına kesinlikle ulaşır. Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin zinası (haramı) konuşmaktır. Nefis de (zinayı) temenni edip şehvetlenir ve nihayet ilgili organ bunların ortak isteklerini yerine getirmek suretiyle onları tasdik eder ve arzularını gerçekleştirmekten imtina etmekle onları tekzib eder.”10 buyurur.

    2- Ashabdan Cerir bin Abdullah el-Becelî (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Ben Rasû»lüllah (s.a.v)’e (harama) ani bakışın hükmünü sordum. O, bana, gözümü başka yöne çevirmemi emretti”.11

    3- “Ey Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve (kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir”.12

    4- Hz. û�işe (r.a) “Allah ilk muhacir kadınlara rahmet eyleye! Allah “Mü’min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!” ayetini indirince onlar eteklerinden (bir rivayette en kalın olanı) kesip onunla başlarını örttüler.” der.13

    5- Hz. û�işe (r.a) bir gün ensar kadınlarından sitayişle bahsederken buna benzer bir ifade ile başörtüsü emrine nasıl uyduklarını anlatır.14

    6- Hz. û�işe (r.a) şöyle demiştir: “Ebû» Bekr (r.a)’ın kızı Esmâ (ki û�işe validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Rasû»lüllah (s.a.v’in) huzuruna girdi. Rasû»lüllah (s.a.v) ondan yüzünü çevirdi ve kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek; “Ey Esmâ! Kadın erginlik çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir.” buyurdu.15

    7- Yine Hz. û�işe (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasû»lüllah (s.a.v) bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!” buyurdu.16

    8- Ebû» Hureyre (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasû»lüllah (s.a.v) “Ateş ehlinden olup, görmediğim iki sınıf insan var: (Birisi) yanlarında bulunan sığır kuyruklarına benzer kamçılarla insanları döğen (işkence yapan) bir kavimdir. (Diğeri) giyinik, çıplak birtakım kadınlardır…”17 buyurdu.


    ______________________
    Dipnot:
    10- Buhâri Kitabü’l-Kader, 8. Bab, Müslim aynı kitab, 5. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikâh, 4. babta, Ebû» Hüreyre (r.a)’den.
    11- Müslim Kitabü’l-âdâb, 10 bab, Tirmizi, İsti’z’ân 61. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikah Kitabı 44. bab, Ahmed 4/358, Beyhâki 7/90… Dârimî 2/278, İsti’zân 15.
    12- Tirmizi İsti’zân 61. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikâh 44. bab, Ahmed 5/531-532; Dârimî, rikak 3, Beyhâki, 7/90
    13- Buhari Nû»r Suresinin tefsiri 13. bab, Ebû» Dâvû»d, Libas Kitabı 32. bab, Beyhâki 88.
    14- Ebû» Dâvû»d, Libas Kitabı, 31. bab.
    15- Ebû» Dâvû»d Libas kitabı, 33. bab.
    16- Buhari, Kitabü’l-Kader, 8. bab, Müslim, aynı kitab 5. bab, Ebû» Davud, Nikâh, 4. babta, Ebû» Hüreyre, (r.a)’den.
    17- Müslim, Kitabü’l-Adab, 10. bab, Tirmizi İsti’zân, 61. bab, Ebû» Dâvû»d, Nikah kitabı 44. bab, Ahmed 4/358, Beyhakî, 7/90… Dârimî 2/278, İsti’zân 15.





+ Yorum Gönder