Konusunu Oylayın.: Alem insan ile müzeyyen İnsan ilim ile ekmel. Bilesin ilim amel ile. Amel ihlas ile mükemmel.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Alem insan ile müzeyyen İnsan ilim ile ekmel. Bilesin ilim amel ile. Amel ihlas ile mükemmel.
  1. 03.Ocak.2012, 16:16
    1
    Misafir

    Alem insan ile müzeyyen İnsan ilim ile ekmel. Bilesin ilim amel ile. Amel ihlas ile mükemmel.






    Alem insan ile müzeyyen İnsan ilim ile ekmel. Bilesin ilim amel ile. Amel ihlas ile mükemmel. Mumsema Alem insan ile müzeyyen İnsan ilim ile ekmel. Bilesin ilim amel ile. Amel ihlas ile mükemmel.
    sözünün anlamı nedir? ne demek isteniyor?


  2. 03.Ocak.2012, 16:16
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 03.Ocak.2012, 21:11
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Alem insan ile müzeyyen İnsan ilim ile ekmel. Bilesin ilim amel ile. Amel ihlas ile mükemmel.




    İBÂDETLERDE İHLÂS VE İHSÂNA RİÂYET
    Ruhlar âleminde yüklendiği emânetin keyfiyetini bilen, onun idrak ve şuurunda olan her insanın; Allâh Teâlâ’nın rızâsını esas alarak, bütün tekliflerin zâhirî ve bâtınî şartlarına riâyet etmesi zarûridir. Bâtınî fıkıhla alâkalı olan ihlâs ve ihsân, bütün ibâdetlerin değişmeyen rüknüdür.
    Âdem aleyhisselâmdan itibaren bütün peygamberler insanları, ihlâsla ve ihsân hâline riâyet ederek kulluk etmeye dâvet etmişlerdir. (Molla Hüsrev rh., Düreru’l-Hukkâm, 1/171)
    İhlâs; bütün amellerinde sadece Allah rızâsını gözetmek; yaptıklarını sırf Allah emrettiği için, yapmadıklarını da sırf o yasakladığı için yapmamak... Riyâ ve gösterişten uzak olmak, her hâl ve hareketin ölçüsünün Allâh’ın rızâsını kazanmak olması demektir.
    İhsân ise, Allâh’ı görüyormuş gibi, ona kulluk ve ibâdet etmektir.
    Seyyid Şerif Cürcânî hazretleri de Târifâtı’nda İhsânı, “İbâdet ederken veya herhangi bir ameli işlerken, Allah Teâlâ’nın murâkabesini kalp gözüyle müşâhede etmeye ihsan denilir” diye târif etmişlerdir.



    Alem insan ile müzeyyen,
    İnsan ilim ile ekmel,
    Bilesin ilim amel ile
    Amel ihlas ile mükemmel



  4. 03.Ocak.2012, 21:11
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    İBÂDETLERDE İHLÂS VE İHSÂNA RİÂYET
    Ruhlar âleminde yüklendiği emânetin keyfiyetini bilen, onun idrak ve şuurunda olan her insanın; Allâh Teâlâ’nın rızâsını esas alarak, bütün tekliflerin zâhirî ve bâtınî şartlarına riâyet etmesi zarûridir. Bâtınî fıkıhla alâkalı olan ihlâs ve ihsân, bütün ibâdetlerin değişmeyen rüknüdür.
    Âdem aleyhisselâmdan itibaren bütün peygamberler insanları, ihlâsla ve ihsân hâline riâyet ederek kulluk etmeye dâvet etmişlerdir. (Molla Hüsrev rh., Düreru’l-Hukkâm, 1/171)
    İhlâs; bütün amellerinde sadece Allah rızâsını gözetmek; yaptıklarını sırf Allah emrettiği için, yapmadıklarını da sırf o yasakladığı için yapmamak... Riyâ ve gösterişten uzak olmak, her hâl ve hareketin ölçüsünün Allâh’ın rızâsını kazanmak olması demektir.
    İhsân ise, Allâh’ı görüyormuş gibi, ona kulluk ve ibâdet etmektir.
    Seyyid Şerif Cürcânî hazretleri de Târifâtı’nda İhsânı, “İbâdet ederken veya herhangi bir ameli işlerken, Allah Teâlâ’nın murâkabesini kalp gözüyle müşâhede etmeye ihsan denilir” diye târif etmişlerdir.



    Alem insan ile müzeyyen,
    İnsan ilim ile ekmel,
    Bilesin ilim amel ile
    Amel ihlas ile mükemmel






+ Yorum Gönder