Konusunu Oylayın.: Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki
  1. 03.Ocak.2012, 08:16
    1
    Misafir

    Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki






    Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki Mumsema Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki görüşüne nasıl cevap vermeliyiz?


  2. 03.Ocak.2012, 08:16
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 03.Ocak.2012, 09:26
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şekli




    Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki görüşüne nasıl cevap vermeliyiz?


    - Libya dahil dünyanın hiç bir yerindeki Mushafların birbirinden farkı yoktur. Sure ve ayetlerin manasını, fazlalık veya noksanlığını gösteren hiç bir farkları yoktur.

    Yazılım bakımından bazı farklar olabilir, o da bir fazlalık veya noksanlık değildir. Örneğin, Suudî Arabistan’da basılan Mushafların yazılımları Hz. Osman zamanında yazılan ve Hatt-ı Osmanî denilen bir şekildedir. Mesela; Fatiha suresinin 4. ayetinde yer alan “Mâlik” kelimesi elifsiz “Melik” şeklinde yazılmıştır ki, Arapça’daki bu yazılım hem “mâlik=sahip”, hem “melik=Padişah” anlamına müsait olduğu için daha güzeldir.

    Bu tür yazılım farkları veya kıraat farkları hiç bir şekilde noksanlık veya fazlalık olarak değerlendirilemez. Bu konuyla ilgili İslam literatüründeki eserlerin geçmişi bin yıldan fazladır.
    Bilgi için tıklayınız:
    Kuranı Kerimin yazılması, toplanması ve kitap haline getirilmesi hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  4. 03.Ocak.2012, 09:26
    2
    Moderatör



    Turan Dursun’un “Kuran’ın Libya daki mushafıyla şu anki mushafı arasında fark var, Kuran tahrif edilmiştir” şeklindeki görüşüne nasıl cevap vermeliyiz?


    - Libya dahil dünyanın hiç bir yerindeki Mushafların birbirinden farkı yoktur. Sure ve ayetlerin manasını, fazlalık veya noksanlığını gösteren hiç bir farkları yoktur.

    Yazılım bakımından bazı farklar olabilir, o da bir fazlalık veya noksanlık değildir. Örneğin, Suudî Arabistan’da basılan Mushafların yazılımları Hz. Osman zamanında yazılan ve Hatt-ı Osmanî denilen bir şekildedir. Mesela; Fatiha suresinin 4. ayetinde yer alan “Mâlik” kelimesi elifsiz “Melik” şeklinde yazılmıştır ki, Arapça’daki bu yazılım hem “mâlik=sahip”, hem “melik=Padişah” anlamına müsait olduğu için daha güzeldir.

    Bu tür yazılım farkları veya kıraat farkları hiç bir şekilde noksanlık veya fazlalık olarak değerlendirilemez. Bu konuyla ilgili İslam literatüründeki eserlerin geçmişi bin yıldan fazladır.
    Bilgi için tıklayınız:
    Kuranı Kerimin yazılması, toplanması ve kitap haline getirilmesi hakkında detaylı bilgi verir misiniz?
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder