Konusunu Oylayın.: Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu?
  1. 28.Aralık.2011, 08:04
    1
    Misafir

    Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu?






    Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu? Mumsema Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu? Ben bunun aslının Tevrat'tan geldiğini biliyorum. Aslı da "Allah insanı rahman suretinde yarattı." değil mi?
    Allah, insanı kendi suretinde yarattı hadisin kaynağı nedir?


  2. 28.Aralık.2011, 08:04
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu? Ben bunun aslının Tevrat'tan geldiğini biliyorum. Aslı da "Allah insanı rahman suretinde yarattı." değil mi?
    Allah, insanı kendi suretinde yarattı hadisin kaynağı nedir?


    Benzer Konular

    - Allah insanı kendi suretinde mi yarattı?

    - Allah hz. ademi kendi suretinde yaratmıştır peki allah yarattıklarından münezzeh degil mi ? ne alaka

    - Allah insanı neden kusurlu yarattı ?

    - Allah insanı hangi şeyden yarattı?

    - Allah, insanı Rahman suretinde yarattı. hadis-i şerifi nasıl anlaşılmalıdır?

  3. 28.Aralık.2011, 08:31
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,585
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu?




    Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu? Ben bunun aslının Tevrat'tan geldiğini biliyorum. Aslı da "Allah insanı rahman suretinde yarattı." değil mi?



    Aynı vahiy kaynağından beslenen İslam Peygamberi (a.s.m)’in sözlerinin Hz. Musa (as)’ın veya başka bir peygamberin sözlerine benzemesini, mutlaka oradan alıntı yapıldığı şeklinde algılamak isabetli bir bakış açısı değildir.

    Buharî ve Müslim’de “Allah, Adem’i kendi suretinde yarattı.” (Buhari, İstizan 1; Müslim, Bir 115) mealinde bir hadis-i şerif vardır. Alimlerin bir kısmına göre, hadiste geçen “Suretihi”deki zamir Allah’a racidir. Hadisin tercümesi bu doğrultuda yapılmıştır. Bir kısım alimlere göre ise, oradaki zamir Adem’e racidir. Bu takdirde hadisin manası “Allah Adem’i, Adem’in suretinde yarattı.” şeklinde olur. (bk. İbn Hacer 5/182-83)

    İmam Nevevî’nin bildirdiğine göre, alimlerin bir kısmı, bu rivayetleri müteşabih kabul etmiş, manasını tevil etmeden Allah’a havale etmesini daha uygun görmüştür. Hadiste yer alan ‘Suretihi”deki zamirin Allah’a ait olduğunu kabul eden bazı alimler “Suretihi = kendi sureti/onun sureti” tamlamasının, bir teşrif ve tahsis için olduğunu ifade ederler. Yani, Allah’ın sahip olduğu insan sureti anlamına gelir. “Naketullah = Allah’ın devesi", “Beytullah = Allah’ın evi” tamlamaları de böyledir. (bk. Nevevî, ilgili hadisin şerhi).

    Mazirî’ye göre, bu konuda en sağlam hadis rivayeti “Allah, Adem’i kendi suretinde yarattı.” hadisidir. “Allah, insanı rahman suretinde yarattı.'' şeklindeki hadis ise sabit değildir.(Nevevî, a.g.e).

    Ancak, İbn Hacer, Taberanî’nin sahih bir senetle bu hadisi rivayet ettiğini belirtmiştir.(İbn Hacer, a.g.e). Taberanî’nin rivayeti şöyledir:

    “Yüzü tahkir etmeyin, çünkü Allah Adem evladını / insanoğlunu Rahman’ın suretinde yaratılmıştır.”(Taberanî, h. No. 13404-şamile).

    İlave bilgi için tıklayınız:

    Allah, insanı Rahman suretinde yarattı. hadis-i şerifi nasıl anlaşılmalıdır?


  4. 28.Aralık.2011, 08:31
    2
    Moderatör



    Buhari'nin naklettiği hadis-i şerifte ''Allah insanı kendi suretinde yarattı.” deniliyor mu? Ben bunun aslının Tevrat'tan geldiğini biliyorum. Aslı da "Allah insanı rahman suretinde yarattı." değil mi?



    Aynı vahiy kaynağından beslenen İslam Peygamberi (a.s.m)’in sözlerinin Hz. Musa (as)’ın veya başka bir peygamberin sözlerine benzemesini, mutlaka oradan alıntı yapıldığı şeklinde algılamak isabetli bir bakış açısı değildir.

    Buharî ve Müslim’de “Allah, Adem’i kendi suretinde yarattı.” (Buhari, İstizan 1; Müslim, Bir 115) mealinde bir hadis-i şerif vardır. Alimlerin bir kısmına göre, hadiste geçen “Suretihi”deki zamir Allah’a racidir. Hadisin tercümesi bu doğrultuda yapılmıştır. Bir kısım alimlere göre ise, oradaki zamir Adem’e racidir. Bu takdirde hadisin manası “Allah Adem’i, Adem’in suretinde yarattı.” şeklinde olur. (bk. İbn Hacer 5/182-83)

    İmam Nevevî’nin bildirdiğine göre, alimlerin bir kısmı, bu rivayetleri müteşabih kabul etmiş, manasını tevil etmeden Allah’a havale etmesini daha uygun görmüştür. Hadiste yer alan ‘Suretihi”deki zamirin Allah’a ait olduğunu kabul eden bazı alimler “Suretihi = kendi sureti/onun sureti” tamlamasının, bir teşrif ve tahsis için olduğunu ifade ederler. Yani, Allah’ın sahip olduğu insan sureti anlamına gelir. “Naketullah = Allah’ın devesi", “Beytullah = Allah’ın evi” tamlamaları de böyledir. (bk. Nevevî, ilgili hadisin şerhi).

    Mazirî’ye göre, bu konuda en sağlam hadis rivayeti “Allah, Adem’i kendi suretinde yarattı.” hadisidir. “Allah, insanı rahman suretinde yarattı.'' şeklindeki hadis ise sabit değildir.(Nevevî, a.g.e).

    Ancak, İbn Hacer, Taberanî’nin sahih bir senetle bu hadisi rivayet ettiğini belirtmiştir.(İbn Hacer, a.g.e). Taberanî’nin rivayeti şöyledir:

    “Yüzü tahkir etmeyin, çünkü Allah Adem evladını / insanoğlunu Rahman’ın suretinde yaratılmıştır.”(Taberanî, h. No. 13404-şamile).

    İlave bilgi için tıklayınız:

    Allah, insanı Rahman suretinde yarattı. hadis-i şerifi nasıl anlaşılmalıdır?





+ Yorum Gönder