Konusunu Oylayın.: Evleneceğimiz kişi daha önce kaderimizde yazılmış mıdır

5 üzerinden 4.33 | Toplam : 3 kişi
Evleneceğimiz kişi daha önce kaderimizde yazılmış mıdır
  1. 21.Aralık.2011, 02:40
    1
    Misafir

    Evleneceğimiz kişi daha önce kaderimizde yazılmış mıdır

  2. 21.Aralık.2011, 09:09
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: evleneceğimiz kişi daha önce kaderimizde yazılmış mıdır




    İslâm dininde muteber anlayışa göre Allah Teala, olayları ve imkânları yaratır. Kuluna verdiği cüz'î iradeyle tercih imkânı tanır. Yani fiili işleyip işlememek arasında kuluna izin verir. Kul da bu iradeyi kullanarak fiili (davranışı, işi vs.) kendisi kesbetmiş olur. Dolayısıyla fiilin sonuçlarını kul hak etmiş olur.
    Ancak bütün bu olmuş ve olacakların bilgisi Allah Teala'ya malumdur. Alîm ism-i şerifiyle her şeyin bilgisi Allah Teala'nın indindedir. Allah Teala'nın bilmesi ona doğrudan müdahale etmesi anlamına gelmez. Ancak kul dua eder, O'ndan yardım isterse, kuluna güzel imkânlar açarak yardım edebilir.

    Evlenemeyen kimselerin çoğunluğu zamanında kendilerine sunulan imkânları ellerinin tersiyle itip bir nevi beğenmemezlik yaptıkları için uzun zaman kendilerine imkân sunulmayan kimselerdir. Her şey zamanında kıymetlidir. Uygun kimseler ile karşılaşıldığı takdirde hemen değerlendirilmelidir. Uygunluğun kriteri olarak yakışıklılık/güzellik, zenginlik, soy-sop gibi unsurlara bakılıp da, iç güzelliği, ahlâk, denklik, gönül rızası gibi unsurlar ihmal edildiği zaman ileride karşılaşacakları problemleri kadere bağlamak da haksızlık olacaktır.
    Kısacası her şeyin bilgisi Allah Teala'nın indinde mevcut olup, Allah Teala'nın izni dâhilinde kişi, fiillerini kendisi tercih eder ve sonuçlarına katlanır.


    Sakarya İl Müftülüğü



  3. 21.Aralık.2011, 09:09
    2
    Hüvel Baki..



    İslâm dininde muteber anlayışa göre Allah Teala, olayları ve imkânları yaratır. Kuluna verdiği cüz'î iradeyle tercih imkânı tanır. Yani fiili işleyip işlememek arasında kuluna izin verir. Kul da bu iradeyi kullanarak fiili (davranışı, işi vs.) kendisi kesbetmiş olur. Dolayısıyla fiilin sonuçlarını kul hak etmiş olur.
    Ancak bütün bu olmuş ve olacakların bilgisi Allah Teala'ya malumdur. Alîm ism-i şerifiyle her şeyin bilgisi Allah Teala'nın indindedir. Allah Teala'nın bilmesi ona doğrudan müdahale etmesi anlamına gelmez. Ancak kul dua eder, O'ndan yardım isterse, kuluna güzel imkânlar açarak yardım edebilir.

    Evlenemeyen kimselerin çoğunluğu zamanında kendilerine sunulan imkânları ellerinin tersiyle itip bir nevi beğenmemezlik yaptıkları için uzun zaman kendilerine imkân sunulmayan kimselerdir. Her şey zamanında kıymetlidir. Uygun kimseler ile karşılaşıldığı takdirde hemen değerlendirilmelidir. Uygunluğun kriteri olarak yakışıklılık/güzellik, zenginlik, soy-sop gibi unsurlara bakılıp da, iç güzelliği, ahlâk, denklik, gönül rızası gibi unsurlar ihmal edildiği zaman ileride karşılaşacakları problemleri kadere bağlamak da haksızlık olacaktır.
    Kısacası her şeyin bilgisi Allah Teala'nın indinde mevcut olup, Allah Teala'nın izni dâhilinde kişi, fiillerini kendisi tercih eder ve sonuçlarına katlanır.


    Sakarya İl Müftülüğü






+ Yorum Gönder