Konusunu Oylayın.: Ayak bileğinin altına kadar giyilen elbise Cehennem ateşindedir diye bir hadis var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Ayak bileğinin altına kadar giyilen elbise Cehennem ateşindedir diye bir hadis var mıdır?
  1. 20.Aralık.2011, 16:01
    1
    Misafir

    Ayak bileğinin altına kadar giyilen elbise Cehennem ateşindedir diye bir hadis var mıdır?






    Ayak bileğinin altına kadar giyilen elbise Cehennem ateşindedir diye bir hadis var mıdır? Mumsema "Ayak bileğinin altına kadar giyilen elbise Cehennem ateşindedir" diye bir hadis var mıdır?

    cevap nedir?


  2. 20.Aralık.2011, 16:50
    2
    kanarya
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Temmuz.2007
    Üye No: 1434
    Mesaj Sayısı: 357
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: "Ayak bileğinin altına kadar giyilen elbise Cehennem ateşindedir" diye bir hadis var mıdır?




    Alâ İbn Abdirrahman babasından naklediyor: "Ebu Said (radıyallahu anh)'e izar hakkında sordum. Dedi ki: "Tam bilene düştün! Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle demişti: "Mü'minin izarı bacağın yarısına kadar uzanmalıdır. Burası ile topuklar arasında olmasının da bir günahı yok. Ama topuktan aşağı inen kısım ateştedir. Kim de, gururla izarını (yerde) sürürse kıyamet günü Allah ona (rahmet) nazarı ile bakmaz." (Muvatta, Libas 12; Ebu Davud, Libas 30; İbnu Mace, Libas 7)

    Ebu Davud'un rivayetinde "kıyamet günü" ibaresi mevcut değildir.
    İzâr, Arablar'ın giydikleri boy elbisesidir ki, bunun topuktan aşağı lüzumsuz uzatılması, kibirlenmek alâmeti idi. Onun için hadîste buna ağır ceza ta'yîn edi­lerek bundan nehyedilmiştir. Şübhesiz ateşte yanacak olan topuktan aşağı lü­zumsuz, yerde çekilip sürüklenen elbise parçası değil, bunun içinde o hizada bulunan ayaklardır. Burada kinaye olarak elbise zikredilip ayaklar ve beden kasdedilmiştir.
    Şu hadisten de kibir amacı olmaksızın elbisenin ayak altında olmasının günah olmayacağı anlaşılmaktadır. İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm): "Allah, elbisesini kibirle sürüyene bakmaz" buyurmuştur. Hz. Ebu Bekr (radıyallahu anh):
    "Ey Allah'ın Resulü! İzarım salık durumda, dikkat etmezsem sürünüyor" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm:
    "Sen, bunu kibirle yapanlardan değilsin!" cevabını verdi." (Buhârî, Libas 5, 1, 2, Fezauli Ashab 5, Edeb 55; Müslim, Libas 45; Ebu Davud, Libas 28, (4085); Nesâî, Zinet 102, 105).





  3. 20.Aralık.2011, 16:50
    2
    Devamlı Üye



    Alâ İbn Abdirrahman babasından naklediyor: "Ebu Said (radıyallahu anh)'e izar hakkında sordum. Dedi ki: "Tam bilene düştün! Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle demişti: "Mü'minin izarı bacağın yarısına kadar uzanmalıdır. Burası ile topuklar arasında olmasının da bir günahı yok. Ama topuktan aşağı inen kısım ateştedir. Kim de, gururla izarını (yerde) sürürse kıyamet günü Allah ona (rahmet) nazarı ile bakmaz." (Muvatta, Libas 12; Ebu Davud, Libas 30; İbnu Mace, Libas 7)

    Ebu Davud'un rivayetinde "kıyamet günü" ibaresi mevcut değildir.
    İzâr, Arablar'ın giydikleri boy elbisesidir ki, bunun topuktan aşağı lüzumsuz uzatılması, kibirlenmek alâmeti idi. Onun için hadîste buna ağır ceza ta'yîn edi­lerek bundan nehyedilmiştir. Şübhesiz ateşte yanacak olan topuktan aşağı lü­zumsuz, yerde çekilip sürüklenen elbise parçası değil, bunun içinde o hizada bulunan ayaklardır. Burada kinaye olarak elbise zikredilip ayaklar ve beden kasdedilmiştir.
    Şu hadisten de kibir amacı olmaksızın elbisenin ayak altında olmasının günah olmayacağı anlaşılmaktadır. İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ) anlatıyor: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm): "Allah, elbisesini kibirle sürüyene bakmaz" buyurmuştur. Hz. Ebu Bekr (radıyallahu anh):
    "Ey Allah'ın Resulü! İzarım salık durumda, dikkat etmezsem sürünüyor" dedi. Aleyhissalâtu vesselâm:
    "Sen, bunu kibirle yapanlardan değilsin!" cevabını verdi." (Buhârî, Libas 5, 1, 2, Fezauli Ashab 5, Edeb 55; Müslim, Libas 45; Ebu Davud, Libas 28, (4085); Nesâî, Zinet 102, 105).








+ Yorum Gönder