Konusunu Oylayın.: Müzzemmil suresiyle ılgılı hadisler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Müzzemmil suresiyle ılgılı hadisler
  1. 20.Aralık.2011, 10:56
    1
    Misafir

    Müzzemmil suresiyle ılgılı hadisler






    Müzzemmil suresiyle ılgılı hadisler Mumsema selamunaleykum yardımcı olursanız sevınırım teşekkurler Allah razı olsn


  2. 20.Aralık.2011, 10:56
    1
    mutaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    mutaf
    Misafir



  3. 20.Aralık.2011, 11:41
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: müzzemmil suresiyle ılgılı hadisler




    İbnu Abbas (radıyallahu anhüma) Müzzemmil suresinde geçen
    "Ey (esvabına) bürünen (habibim), gecenin birazı hariç olmak üzere kalk,
    yarısı miktarınca, yahud ondan birazını eksilt. Yahut (o yarının) üzerine (ilave edip) artır. Kur’an’ı da açık açık tane tane oku…" (Müzzemmil 1- 4) ayetleri hakkında şu açıklamayı yaptı
    Bu ayeti, aynı surede yer alan: "…O, buna sizin takat getiremiyeceğ’inizi bildiğ’i için size karşı (ruhsat canibine) döndü. Artık Kur’an’dan kolay geleni okuyun"(Müzzemmil 20) müteakip bir ayet neshetti."

    İbnu Abbas (radıyallahu anh) devamla, surede geçen
    "Şüphesiz gece kalkışı daha te’sirli ve o zaman okumak daha elverişlidir" (6. ayet) mealindeki ayette geçen, "gece kalkışı"ndan murad, gecenin evvelidir.
    Böylece mana şu oluyor: "Gecenin evvelinde kalkmak, gece namazı olarak Allah’ın size farz kıldığı ibadeti yerine getirmenize daha elverişlidir." Bunun sebebi şudur: İnsan bir kere uyudu mu, ne zaman uyanacağını bilemez.

    "Şüphesiz gece kalkışı daha tesirli ve o zaman okumak daha elverişlidir" ayetinde geçen "okumak daha elverişlidir"den maksada gelince "Kur’an’ı anlamak, Kur’an’da fıkıh sahibi olmak" demektir. İbnu Abbas, "Gündüzleyin seni uzun uzun alıkoyacak işler var" (7. ayet) mealindeki ayeti de, "Kur’an okumaktan çokca uzak kalmak" şeklinde anlamıştır.
    Ebu Davud, Salat 306, (1304).

    Bir başka rivayette şöyle denir: Müzzemmil suresinin baş tarafı indiği zaman
    mü’minler, Ramazan ayındaki kalkışları gibi geceleri kalkarlardı. Bu hal surenin
    (ruhsat getiren) son kısmı nazil oluncaya kadar devam etti."
    Ebu Davud, Salat 206, (1305);

    (Ebu Davud’un bazı tanzimlerinde bu hadisler Kıyamu’l-Leyl
    başlığı altında kaydedilmiştir.)



  4. 20.Aralık.2011, 11:41
    2
    Silent and lonely rains



    İbnu Abbas (radıyallahu anhüma) Müzzemmil suresinde geçen
    "Ey (esvabına) bürünen (habibim), gecenin birazı hariç olmak üzere kalk,
    yarısı miktarınca, yahud ondan birazını eksilt. Yahut (o yarının) üzerine (ilave edip) artır. Kur’an’ı da açık açık tane tane oku…" (Müzzemmil 1- 4) ayetleri hakkında şu açıklamayı yaptı
    Bu ayeti, aynı surede yer alan: "…O, buna sizin takat getiremiyeceğ’inizi bildiğ’i için size karşı (ruhsat canibine) döndü. Artık Kur’an’dan kolay geleni okuyun"(Müzzemmil 20) müteakip bir ayet neshetti."

    İbnu Abbas (radıyallahu anh) devamla, surede geçen
    "Şüphesiz gece kalkışı daha te’sirli ve o zaman okumak daha elverişlidir" (6. ayet) mealindeki ayette geçen, "gece kalkışı"ndan murad, gecenin evvelidir.
    Böylece mana şu oluyor: "Gecenin evvelinde kalkmak, gece namazı olarak Allah’ın size farz kıldığı ibadeti yerine getirmenize daha elverişlidir." Bunun sebebi şudur: İnsan bir kere uyudu mu, ne zaman uyanacağını bilemez.

    "Şüphesiz gece kalkışı daha tesirli ve o zaman okumak daha elverişlidir" ayetinde geçen "okumak daha elverişlidir"den maksada gelince "Kur’an’ı anlamak, Kur’an’da fıkıh sahibi olmak" demektir. İbnu Abbas, "Gündüzleyin seni uzun uzun alıkoyacak işler var" (7. ayet) mealindeki ayeti de, "Kur’an okumaktan çokca uzak kalmak" şeklinde anlamıştır.
    Ebu Davud, Salat 306, (1304).

    Bir başka rivayette şöyle denir: Müzzemmil suresinin baş tarafı indiği zaman
    mü’minler, Ramazan ayındaki kalkışları gibi geceleri kalkarlardı. Bu hal surenin
    (ruhsat getiren) son kısmı nazil oluncaya kadar devam etti."
    Ebu Davud, Salat 206, (1305);

    (Ebu Davud’un bazı tanzimlerinde bu hadisler Kıyamu’l-Leyl
    başlığı altında kaydedilmiştir.)






+ Yorum Gönder