Konusunu Oylayın.: Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?

5 üzerinden 4.17 | Toplam : 6 kişi
Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?
  1. 18.Aralık.2011, 01:12
    1
    Misafir

    Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?

  2. 18.Aralık.2011, 02:29
    2
    Yetim
    Hadimul Müslimin

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2007
    Üye No: 9
    Mesaj Sayısı: 1,994
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 22
    Bulunduğu yer: Hadimul Müslimin

    Cevap: Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?




    Kırk günden sonra kan kesilmese dahi, özür kanı olacağından dolayı cimanın yapılması caizdir.

    Kadınlarda doğumdan sonra cinsel organlarından gelen ve kanla ortaya çıkan en çok kırk gün devam eden özel bir durum. Kadınların bu haline lohusalık (nifas) hali, bu kana da lohusalık kanı denir.

    Lohusalık müddeti kadından kadına değişir. Bazı kadınlarda bu süre, bir gün dahi olabilir. Lohusalık süresi, kanın kesilmesiyle son bulur. Lohusalığın asgarî süresi yoktur. Azamî süre ise kırk gündür. Doğumdan sonra kırk gün geçtiği halde kan devam ediyorsa, artık bu kan nifas kanı değil, özür kanıdır (bk. İstihâze).

    Lohusalık müddeti içinde (kırk gün) görülen temizlik de nifastan sayılır. Meselâ; doğumdan sonra on gün kan gelip, beş gün kesildikten sonra yeniden on gün daha kan gelecek olsa, bu yirmi beş günün hepsi de lohusalık müddeti sayılır.

    El, ayak gibi uzuvları belirmiş olan bir çocuğun düşmesiyle lohusalık hali meydana gelir ve çoğunlukla ön, on beş gün devam eder. Fakat, azaları henüz belirmemiş bir düşük ile lohusalık hali oluşmaz. Düşük ile görülen kan üç gün devam eder, evvelce de en az on beş gün temizlik hali devam etmiş bulunursa, bu, hayız kanıdır. Böyle olmazsa istihâza (hastalık kanı) sayılır.

    Lohusa olan kadınlar bu süre içinde; namaz kılamaz, oruç tutamaz, Kur'an okuyamaz, Kur'an'ı eline alamaz, Kâbe'yi tavaf edemez, mescidlere giremez ve kocası ile cinsî temasta bulunamazlar. Lohusa bir kadının kocası, hanımının göbeği ile diz kapakları altına kadar olan uzuvlarından, arada bir örtü veya giysi olmaksızın faydalanamaz. Arada bir örtü olduğu takdirde, cinsel ilişki olmamak şartıyla sevip okşayabilir.

    Lohusalık süresince kılınamayan farz namazlar daha sonra kaza edilmez, fakat tutulmayan oruçlar kaza edilir.

    Lohusalık kanı kesilince kadın boy abdesti alır ve ibadetlerini yapmaya başlar. Kocası ile cinsel ilişkiye de ancak yıkandıktan sonra veya kanın kesilmesinin üzerinden en az bir namaz vakti geçtikten sonra başlayabilir.

    Lohusa olan kadın dua ayetlerini, dua maksadıyla okuyabilir. Zikir ve tesbih edebilir. Pişirdiği yemekler, içtiği ve yediği şeylerin artıkları temizdir. Kocası onunla aynı yatakta yatabilir ve yukarıda belirtildiği ölçüde ondan yararlanabilir. Bu esnada kadının bazı ibadetlerden alıkonmasının bazı hikmetleri vardır. Bu esnada kadın ifraz ettiği bazı mayiler itibariyle, Allah'ın huzuruna çıkabilecek tam bir temizlik halinde değildir. Diğer taraftan büyük bir hastalık ve yorgunluk içinde olduğu için istirahata muhtaçtır. Bu esnada cinsel ilişkinin yasak kılınmasının hikmetlerinden biri de, kadının böyle bir ilişkiye fizik ve psikolojik yönden hazır olmamasıdır. Diğer taraftan bu esnadaki ilişki tıbbende mahzurludur. Cinsel hayattaki bu geçici yasak, eşler arasındaki sevgi ve özlemin artmasına da sebep olur.




  3. 18.Aralık.2011, 02:29
    2
    Hadimul Müslimin



    Kırk günden sonra kan kesilmese dahi, özür kanı olacağından dolayı cimanın yapılması caizdir.

    Kadınlarda doğumdan sonra cinsel organlarından gelen ve kanla ortaya çıkan en çok kırk gün devam eden özel bir durum. Kadınların bu haline lohusalık (nifas) hali, bu kana da lohusalık kanı denir.

    Lohusalık müddeti kadından kadına değişir. Bazı kadınlarda bu süre, bir gün dahi olabilir. Lohusalık süresi, kanın kesilmesiyle son bulur. Lohusalığın asgarî süresi yoktur. Azamî süre ise kırk gündür. Doğumdan sonra kırk gün geçtiği halde kan devam ediyorsa, artık bu kan nifas kanı değil, özür kanıdır (bk. İstihâze).

    Lohusalık müddeti içinde (kırk gün) görülen temizlik de nifastan sayılır. Meselâ; doğumdan sonra on gün kan gelip, beş gün kesildikten sonra yeniden on gün daha kan gelecek olsa, bu yirmi beş günün hepsi de lohusalık müddeti sayılır.

    El, ayak gibi uzuvları belirmiş olan bir çocuğun düşmesiyle lohusalık hali meydana gelir ve çoğunlukla ön, on beş gün devam eder. Fakat, azaları henüz belirmemiş bir düşük ile lohusalık hali oluşmaz. Düşük ile görülen kan üç gün devam eder, evvelce de en az on beş gün temizlik hali devam etmiş bulunursa, bu, hayız kanıdır. Böyle olmazsa istihâza (hastalık kanı) sayılır.

    Lohusa olan kadınlar bu süre içinde; namaz kılamaz, oruç tutamaz, Kur'an okuyamaz, Kur'an'ı eline alamaz, Kâbe'yi tavaf edemez, mescidlere giremez ve kocası ile cinsî temasta bulunamazlar. Lohusa bir kadının kocası, hanımının göbeği ile diz kapakları altına kadar olan uzuvlarından, arada bir örtü veya giysi olmaksızın faydalanamaz. Arada bir örtü olduğu takdirde, cinsel ilişki olmamak şartıyla sevip okşayabilir.

    Lohusalık süresince kılınamayan farz namazlar daha sonra kaza edilmez, fakat tutulmayan oruçlar kaza edilir.

    Lohusalık kanı kesilince kadın boy abdesti alır ve ibadetlerini yapmaya başlar. Kocası ile cinsel ilişkiye de ancak yıkandıktan sonra veya kanın kesilmesinin üzerinden en az bir namaz vakti geçtikten sonra başlayabilir.

    Lohusa olan kadın dua ayetlerini, dua maksadıyla okuyabilir. Zikir ve tesbih edebilir. Pişirdiği yemekler, içtiği ve yediği şeylerin artıkları temizdir. Kocası onunla aynı yatakta yatabilir ve yukarıda belirtildiği ölçüde ondan yararlanabilir. Bu esnada kadının bazı ibadetlerden alıkonmasının bazı hikmetleri vardır. Bu esnada kadın ifraz ettiği bazı mayiler itibariyle, Allah'ın huzuruna çıkabilecek tam bir temizlik halinde değildir. Diğer taraftan büyük bir hastalık ve yorgunluk içinde olduğu için istirahata muhtaçtır. Bu esnada cinsel ilişkinin yasak kılınmasının hikmetlerinden biri de, kadının böyle bir ilişkiye fizik ve psikolojik yönden hazır olmamasıdır. Diğer taraftan bu esnadaki ilişki tıbbende mahzurludur. Cinsel hayattaki bu geçici yasak, eşler arasındaki sevgi ve özlemin artmasına da sebep olur.




  4. 22.Haziran.2017, 00:14
    3
    Misafir

    Yorum: Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?

    İyigeceler benim 40 kım çıktı oruç tutuyorum ama azar azar sarımsı kehve renginde bir kana oluyo o kanama orucu bozarmı tutuğum oruç sayılmazmı


  5. 22.Haziran.2017, 00:14
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    İyigeceler benim 40 kım çıktı oruç tutuyorum ama azar azar sarımsı kehve renginde bir kana oluyo o kanama orucu bozarmı tutuğum oruç sayılmazmı


  6. 22.Haziran.2017, 01:15
    4
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,432
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?

    Hayırlı günler. Lohusalığın en uzun süresi sadece 40 gündür. Bu süre dolmuşsa artık gelen akıntılar özür olarak sayılır. Bu akıntılar sadece namaz abdestini bozar ama orucu bozmaz ve guslü gerektirmez.


  7. 22.Haziran.2017, 01:15
    4
    Yönetici
    Hayırlı günler. Lohusalığın en uzun süresi sadece 40 gündür. Bu süre dolmuşsa artık gelen akıntılar özür olarak sayılır. Bu akıntılar sadece namaz abdestini bozar ama orucu bozmaz ve guslü gerektirmez.


  8. 29.Eylül.2017, 13:57
    5
    Misafir

    Yorum: Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?

    lohusalık 40 da biter ve kan gelmeye devam ederse özre giriyo o özür sürecinde eşle cinsel ilişkiye girilebiliyo mu


  9. 29.Eylül.2017, 13:57
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    lohusalık 40 da biter ve kan gelmeye devam ederse özre giriyo o özür sürecinde eşle cinsel ilişkiye girilebiliyo mu


  10. 30.Eylül.2017, 07:57
    6
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,654
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Yorum: Lohusalık döneminde kırk günü aşan kanamalarda cima caiz mi?

    Yukarda her şey yazılmış lütfen okuyun cevap bulamayınca yazın

    Lohusa hanefi mezhebine göre en fazla kırk gün, şafii ve maliki mezheplerine göre ise 60 gündür.
    Asgarisi için bir sınırlama söz konusu değil bir gün de sürebilir.

    Hanefiye göre 40 günden sonra kan devam ederse bu hastalık kanıdır cinsel ilşkiye girilebilir.


  11. 30.Eylül.2017, 07:57
    6
    Moderatör
    Yukarda her şey yazılmış lütfen okuyun cevap bulamayınca yazın

    Lohusa hanefi mezhebine göre en fazla kırk gün, şafii ve maliki mezheplerine göre ise 60 gündür.
    Asgarisi için bir sınırlama söz konusu değil bir gün de sürebilir.

    Hanefiye göre 40 günden sonra kan devam ederse bu hastalık kanıdır cinsel ilşkiye girilebilir.





+ Yorum Gönder