Konusunu Oylayın.: Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası va

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası va
  1. 17.Aralık.2011, 11:28
    1
    Misafir

    Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası va






    Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası va Mumsema Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası var mıdır?


  2. 17.Aralık.2011, 11:28
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası var mıdır?


    Benzer Konular

    - Rüyada bıçakla kovalanmak

    - Et bıçakla kesilerek te yenilebilir mi?

    - Ekmeği Bıçakla Kesmek Câiz Midir?

    - Ekmeği bıçakla kesmek hakkında hadis

    - Rüyamda kendimi bıçakla evimizin önünde boğazımın yanlarından 2 kere bıcaklıyorum

  3. 17.Aralık.2011, 11:32
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Bıçakla etin kesilmesi sünnete aykırı mıdır? Varsa bundaki hikmet nedir? Ayrıca ekmeği bıçakla kesmenin bir sakın




    Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: “Resulullah aleyhisselatü vesselam buyurdular ki: “Eti bıçakla kesmeyin. Çünkü bu, yabancıların işidir. Siz dişlerinizle kemirerek yiyin. Çünkü bu, sıhhat ve afiyet için daha iyidir.” (Ebu Davud, Et’ime 21, (3778).
    Resulullah aleyhisselatu vesselam bu hadislerinde pişmiş eti bıçakla kesmeyi yasaklamakta ve ön dişlerle kemirerek yemeyi tavsiye etmektedir. Sebep olarak yabancıların böyle yaptığı gösterilmiştir. Yani et yeme tarzında bile gayr-ı müslimlere benzememek istenmektedir.
    Bu Hadisi açıklayan alimler, etin bıçakla kesilmesini, kibirlenme ve büyüklük taslama özelliği olan bazı İranlıların yaptığını, dolayısıyla bıçakla kesmede kibirlenme bulunduğunu belirtirler. Ayrıca pişmemiş eti bıçakla parçalamanın mekruh olmadığını da belirtirler. Nitekim Sahiheyn’de Resulullah’ın bıçakla et kestiği rivayet edilmiştir. Bu durum, sorudaki hadise aykırı değildir, çünkü, Resulullah aleyhisselatu vesselam çiğ eti kesmiş ve ihtiyaç halinde etin bıçakla kesilebileceğini, bunun caiz olduğunu böylece göstermiştir. (Bkz. Avnu'l-mabud, ilgili hadisin şerhi; Kütübü Sitte, Prof. Dr. İbrahim Canan)
    Buna göre kibir, gurur, büyüklenme gibi bir maksat ve gayr-i müslimlere benzemek gibi bir niyet olmazsa, pişmiş eti bıçakla kemsenin de bir sakıncası olmaz, denilebilir.
    Cevap 2:
    Ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası yoktur. Allah`ın nimeti olması bakımından ekmekle meselâ kabak arasında bir fark yoktur. Nimetler, daha doğrusu gıdalar arasında ekmegin zihinlerde ayrı bir yerinin olması özellikle eskiden ekmeğin ana gıda maddesi olduğundan kaynaklanmış olmalıdır.
    Rasûlullah Efendimizin: "Ekmeğe ikramda bulunun" (Münâvi N/91; Benzer bir hâdis-i şerif için bk. Muvatta` 49/10) hadisleri de bu anlamda olsa gerektir. Yani bir mü`minin ekmege karşı tavrı ne ise; meselâ patlıcana karşı da o olmalıdır. Bu yüzden ekmek vs.nin bıçakla kesilmeyeceğine dair rivayetler zayıf bulunur ve kesmenin câiz olduğu söylenir. (Buhârî, Et`ime 20; Aynî XVNI/157)


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  4. 17.Aralık.2011, 11:32
    2
    Moderatör



    Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor: “Resulullah aleyhisselatü vesselam buyurdular ki: “Eti bıçakla kesmeyin. Çünkü bu, yabancıların işidir. Siz dişlerinizle kemirerek yiyin. Çünkü bu, sıhhat ve afiyet için daha iyidir.” (Ebu Davud, Et’ime 21, (3778).
    Resulullah aleyhisselatu vesselam bu hadislerinde pişmiş eti bıçakla kesmeyi yasaklamakta ve ön dişlerle kemirerek yemeyi tavsiye etmektedir. Sebep olarak yabancıların böyle yaptığı gösterilmiştir. Yani et yeme tarzında bile gayr-ı müslimlere benzememek istenmektedir.
    Bu Hadisi açıklayan alimler, etin bıçakla kesilmesini, kibirlenme ve büyüklük taslama özelliği olan bazı İranlıların yaptığını, dolayısıyla bıçakla kesmede kibirlenme bulunduğunu belirtirler. Ayrıca pişmemiş eti bıçakla parçalamanın mekruh olmadığını da belirtirler. Nitekim Sahiheyn’de Resulullah’ın bıçakla et kestiği rivayet edilmiştir. Bu durum, sorudaki hadise aykırı değildir, çünkü, Resulullah aleyhisselatu vesselam çiğ eti kesmiş ve ihtiyaç halinde etin bıçakla kesilebileceğini, bunun caiz olduğunu böylece göstermiştir. (Bkz. Avnu'l-mabud, ilgili hadisin şerhi; Kütübü Sitte, Prof. Dr. İbrahim Canan)
    Buna göre kibir, gurur, büyüklenme gibi bir maksat ve gayr-i müslimlere benzemek gibi bir niyet olmazsa, pişmiş eti bıçakla kemsenin de bir sakıncası olmaz, denilebilir.
    Cevap 2:
    Ekmeği bıçakla kesmenin bir sakıncası yoktur. Allah`ın nimeti olması bakımından ekmekle meselâ kabak arasında bir fark yoktur. Nimetler, daha doğrusu gıdalar arasında ekmegin zihinlerde ayrı bir yerinin olması özellikle eskiden ekmeğin ana gıda maddesi olduğundan kaynaklanmış olmalıdır.
    Rasûlullah Efendimizin: "Ekmeğe ikramda bulunun" (Münâvi N/91; Benzer bir hâdis-i şerif için bk. Muvatta` 49/10) hadisleri de bu anlamda olsa gerektir. Yani bir mü`minin ekmege karşı tavrı ne ise; meselâ patlıcana karşı da o olmalıdır. Bu yüzden ekmek vs.nin bıçakla kesilmeyeceğine dair rivayetler zayıf bulunur ve kesmenin câiz olduğu söylenir. (Buhârî, Et`ime 20; Aynî XVNI/157)


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder