Konusunu Oylayın.: Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir?
  1. 14.Aralık.2011, 11:48
    1
    Misafir

    Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir?






    Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir? Mumsema Selamun Aleykum Dostlar...

    Toplumumuz icersinde yaygin kullanilan bir kelime vardir. Birisinin arkasindan konusurken veya farkli bi konuda konusulurken : "bosver GUNAHINI ALMAYALIM" diye bi tabirde bulunuruz. Gercekten boyle birsey varmidir? Yani konustugumuz kisinin gunahini alirmiyiz? Boyle soylemek dogrumudur?

    Saygilar...


  2. 14.Aralık.2011, 11:48
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamun Aleykum Dostlar...

    Toplumumuz icersinde yaygin kullanilan bir kelime vardir. Birisinin arkasindan konusurken veya farkli bi konuda konusulurken : "bosver GUNAHINI ALMAYALIM" diye bi tabirde bulunuruz. Gercekten boyle birsey varmidir? Yani konustugumuz kisinin gunahini alirmiyiz? Boyle soylemek dogrumudur?

    Saygilar...


    Benzer Konular

    - Kaş Alma - Kıl Yoldurma

    - Harut ve marut sizce gercekten varmidir? mesela biz babile o kuyuya gitsek gorebilirmiyiz ?

    - Özürlü olmak konusu ilk defa duydum gerçekten dinimizde böyle bir kolaylık varmi ?

    - Gusülle ilgili bir sorular: Ağıza su alma konusu

    - Kuran da sut okumasi diye birsey varmidir?

  3. 14.Aralık.2011, 12:15
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey varmidir?




    Alıntı
    Selamun Aleykum Dostlar...
    Toplumumuz icersinde yaygin kullanilan bir kelime vardir. Birisinin arkasindan konusurken veya farkli bi konuda konusulurken : "bosver GUNAHINI ALMAYALIM" diye bi tabirde bulunuruz. Gercekten boyle birsey varmidir? Yani konustugumuz kisinin gunahini alirmiyiz? Boyle soylemek dogrumudur?Saygilar...
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    Günahını alma sözünden kasıt aslında GÜNAHA GİRME/ĞIYBET ETME anlamında kullanılıyor.
    Ama günah alma konusuda doğrudur.
    Çünkü gıybet kul hakkıdır.
    Kul hakkını ödemeden cennete girilmez.
    Ödeme şeklide hadiste geçtiği gibidir:

    220. Ebü Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem:

    "Müflis kimdir, biliyor musunuz?" diye sordu. Ashab:
    - Bizim aramızda müflis, parası ve malı olmayan kimsedir, dediler. Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem:
    "Şüphesiz ki ümmetimin müflisi, kıyamet günü namaz, oruç ve zekat sevabıyla gelip, fakat şuna sövüp, buna zina isnad ve iftirası yapıp, şunun malını yiyip, bunun kanını döküp, şunu dövüp, bu sebeple iyiliklerinin sevabı şuna buna verilen ve üzerindeki kul hakları bitmeden sevapları biterse, hak sahiplerinin günahları kendisine yükletilip sonra da cehenneme atılan kimsedir" buyurdular.[1]

    Açıklamalar
    İnsanlar arasında müflis, parası ve malı bulunmayan veya pek az olan kimse diye bilinirse de, Peygamber Efendimiz, hakiki müflisin bunlar olmadığını açıklamıştır. Çünkü bu durum, daha sonra zengin olmakla ortadan kalkabilir veya ölümle sona erebilir. Gerçek müflis ise hadiste bildirilendir. Böyle kimseler tamamen mahvolmuş, helak olmuş, ahirete götürdüğü hayır ve hasenattan elinde hiç bir şeyi kalmamıştır. Bunların bütün iyilik ve sevapları, üzerlerinde hakları olanlara ve alacaklılarına verileceği gibi, günahları da onların üzerlerine yüklenecek, sonra da cehen­neme atılacaklardır. Gerçek zarar ve ziyan, hakiki iflas işte budur. Böyleleri ahiret yoksulu sayılırlar.
    Hz. Peygamber'in "müflis kimdir?" tarzındaki sorusu, toplum tarafından onun kelime olarak bilinen manasını açıklamak değil, onları irşad etmek, aydınlatmak gayesi taşımaktadır. Nitekim, Allah Resülü'nün müflisin ahiret hayatıyla ilgili olan gerçek anlamını onlara açıklamasından bunu anlamak mümkün olmaktadır.
    Kişinin namazı, orucu, zekatı ve benzeri ibadet ve taatları onun iyilik kazanmasını ve sevap elde etmesini sağlar. Ancak, cennete girmek için bunlar yeterli olmaz. Emredilen ibadet ve taatlarla birlikte, hatta bunlardan daha önemli olarak dinin haram kıldığı, nehyettiği şeylerden sakınılması icab etmektedir. Özellikle maddî ve manevî yönü itibariyle, kulların haklarına tecavüz, amme mallarına hıyanet, Allah'ın affetmeyeceğini bildirdiği büyük günahlar arasındadır. Bu nevi günahları işleyenler, dünyada hak sahipleriyle helalleşip tevbe etmedikleri takdirde, ahirette hak sahipleri onlardan haklarını alacak ve Allah'ın huzurunda hesaplaşacaklardır.
    Başkasına sövmek, hakaret etmek, kötü söz söylemek, iftira etmek, namuslu insanların namusuna dil uzatmak, haksız yere birinin malını yemek, kanını dökmek, insanları dövmek, her nevi zulüm ve haksızlık, iyilikleri ve onlardan elde edilen sevabı ortadan kaldırır, sahibini cehenneme sürükler.
    Kıyamet gününde ödenecek bir mal ve mülk yoktur. Dolayısıyla haksızlıkların karşılığı haksızlık yapanın iyi amellerinin sevaplarının alınması, üzerinde hakkı olanların günahlarının haksızlık yapanların üzerine yükletilmesi şeklinde olacaktır. Orada hiçbir hak zayi olmayacak, kimseye en küçük bir zulüm ve haksızlık yapılmayacaktır.

    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Kul hakları başta olmak üzere, her türlü haramdan sakınmak gerekir.
    2. Kul hakları, maddî ya da manevî olabilir.
    3. Kişinin ibadet ve taatleri, üzerinde bulunan kul haklarını affettirmez.
    4. Kul hakları, ibadet ve taatin ve her çeşit iyiliğin sevabını ortadan kaldırabilir.
    5. Gerçek müflis, ibadet ve taatı olduğu halde, üzerinde bulunan haklar sebebiyle, bu amellerin sevabı hak sahiplerine verilince, kıyamet gününde cehenneme girmeyi hak edenlerdir.
    [1] Müslim, Birr 59. Ayrıca bk. Tirmizî, Kıyamet 2


  4. 14.Aralık.2011, 12:15
    2
    Moderatör



    Alıntı
    Selamun Aleykum Dostlar...
    Toplumumuz icersinde yaygin kullanilan bir kelime vardir. Birisinin arkasindan konusurken veya farkli bi konuda konusulurken : "bosver GUNAHINI ALMAYALIM" diye bi tabirde bulunuruz. Gercekten boyle birsey varmidir? Yani konustugumuz kisinin gunahini alirmiyiz? Boyle soylemek dogrumudur?Saygilar...
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    Günahını alma sözünden kasıt aslında GÜNAHA GİRME/ĞIYBET ETME anlamında kullanılıyor.
    Ama günah alma konusuda doğrudur.
    Çünkü gıybet kul hakkıdır.
    Kul hakkını ödemeden cennete girilmez.
    Ödeme şeklide hadiste geçtiği gibidir:

    220. Ebü Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem:

    "Müflis kimdir, biliyor musunuz?" diye sordu. Ashab:
    - Bizim aramızda müflis, parası ve malı olmayan kimsedir, dediler. Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem:
    "Şüphesiz ki ümmetimin müflisi, kıyamet günü namaz, oruç ve zekat sevabıyla gelip, fakat şuna sövüp, buna zina isnad ve iftirası yapıp, şunun malını yiyip, bunun kanını döküp, şunu dövüp, bu sebeple iyiliklerinin sevabı şuna buna verilen ve üzerindeki kul hakları bitmeden sevapları biterse, hak sahiplerinin günahları kendisine yükletilip sonra da cehenneme atılan kimsedir" buyurdular.[1]

    Açıklamalar
    İnsanlar arasında müflis, parası ve malı bulunmayan veya pek az olan kimse diye bilinirse de, Peygamber Efendimiz, hakiki müflisin bunlar olmadığını açıklamıştır. Çünkü bu durum, daha sonra zengin olmakla ortadan kalkabilir veya ölümle sona erebilir. Gerçek müflis ise hadiste bildirilendir. Böyle kimseler tamamen mahvolmuş, helak olmuş, ahirete götürdüğü hayır ve hasenattan elinde hiç bir şeyi kalmamıştır. Bunların bütün iyilik ve sevapları, üzerlerinde hakları olanlara ve alacaklılarına verileceği gibi, günahları da onların üzerlerine yüklenecek, sonra da cehen­neme atılacaklardır. Gerçek zarar ve ziyan, hakiki iflas işte budur. Böyleleri ahiret yoksulu sayılırlar.
    Hz. Peygamber'in "müflis kimdir?" tarzındaki sorusu, toplum tarafından onun kelime olarak bilinen manasını açıklamak değil, onları irşad etmek, aydınlatmak gayesi taşımaktadır. Nitekim, Allah Resülü'nün müflisin ahiret hayatıyla ilgili olan gerçek anlamını onlara açıklamasından bunu anlamak mümkün olmaktadır.
    Kişinin namazı, orucu, zekatı ve benzeri ibadet ve taatları onun iyilik kazanmasını ve sevap elde etmesini sağlar. Ancak, cennete girmek için bunlar yeterli olmaz. Emredilen ibadet ve taatlarla birlikte, hatta bunlardan daha önemli olarak dinin haram kıldığı, nehyettiği şeylerden sakınılması icab etmektedir. Özellikle maddî ve manevî yönü itibariyle, kulların haklarına tecavüz, amme mallarına hıyanet, Allah'ın affetmeyeceğini bildirdiği büyük günahlar arasındadır. Bu nevi günahları işleyenler, dünyada hak sahipleriyle helalleşip tevbe etmedikleri takdirde, ahirette hak sahipleri onlardan haklarını alacak ve Allah'ın huzurunda hesaplaşacaklardır.
    Başkasına sövmek, hakaret etmek, kötü söz söylemek, iftira etmek, namuslu insanların namusuna dil uzatmak, haksız yere birinin malını yemek, kanını dökmek, insanları dövmek, her nevi zulüm ve haksızlık, iyilikleri ve onlardan elde edilen sevabı ortadan kaldırır, sahibini cehenneme sürükler.
    Kıyamet gününde ödenecek bir mal ve mülk yoktur. Dolayısıyla haksızlıkların karşılığı haksızlık yapanın iyi amellerinin sevaplarının alınması, üzerinde hakkı olanların günahlarının haksızlık yapanların üzerine yükletilmesi şeklinde olacaktır. Orada hiçbir hak zayi olmayacak, kimseye en küçük bir zulüm ve haksızlık yapılmayacaktır.

    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Kul hakları başta olmak üzere, her türlü haramdan sakınmak gerekir.
    2. Kul hakları, maddî ya da manevî olabilir.
    3. Kişinin ibadet ve taatleri, üzerinde bulunan kul haklarını affettirmez.
    4. Kul hakları, ibadet ve taatin ve her çeşit iyiliğin sevabını ortadan kaldırabilir.
    5. Gerçek müflis, ibadet ve taatı olduğu halde, üzerinde bulunan haklar sebebiyle, bu amellerin sevabı hak sahiplerine verilince, kıyamet gününde cehenneme girmeyi hak edenlerdir.
    [1] Müslim, Birr 59. Ayrıca bk. Tirmizî, Kıyamet 2


  5. 27.Ocak.2014, 14:16
    3
    Misafir

    Cevap: Günah Alma konusu? Birinden sözederken boşver günahını alma denir. Gerçekten böyle birsey var

    Allah Razı olsun çok güzel bi açıklama oldu .. hep merak etmiştim "gunahını almak" sözcügü toplumdan mı teretişmiş yoksa gerçekten de böle bişi var mı diye cok saolun


  6. 27.Ocak.2014, 14:16
    3
    Selman CAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Selman CAN
    Misafir
    Allah Razı olsun çok güzel bi açıklama oldu .. hep merak etmiştim "gunahını almak" sözcügü toplumdan mı teretişmiş yoksa gerçekten de böle bişi var mı diye cok saolun





+ Yorum Gönder