Konusunu Oylayın.: İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş

5 üzerinden 4.80 | Toplam : 5 kişi
İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş
  1. 13.Aralık.2011, 18:26
    1
    Misafir

    İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş






    İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş Mumsema İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş ve 7200 tanesini sahih kabul etmiş ve kitaba almış. Her hadis için gusledip iki rekat namaz kılıp istihareye yatmış. Böylece 600 bin defa bunları tekrarlamış. 60 yıl yaşadığına göre resmen yalan söylüyor. Çünkü bu süre bu işleri yapmaya müsait değil. Akla da aykırı bir durum. Buhari kimdir, güvenilir midir?


  2. 13.Aralık.2011, 18:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş ve 7200 tanesini sahih kabul etmiş ve kitaba almış. Her hadis için gusledip iki rekat namaz kılıp istihareye yatmış. Böylece 600 bin defa bunları tekrarlamış. 60 yıl yaşadığına göre resmen yalan söylüyor. Çünkü bu süre bu işleri yapmaya müsait değil. Akla da aykırı bir durum. Buhari kimdir, güvenilir midir?


    Benzer Konular

    - İmam-ı Buhari neden İmam-ı Azam'dan hadis almamıştır

    - İmam El-Buhari ve Zayıf Hadis

    - Peygamberimizden sonra soyundan kalan oldumu yoksa peygamberimizden öncemi öldüler ?

    - Hadis alimleri( Imam BUHÂRÎ (ra)İmam-ı Müslim(ra)İmam-ı Tirmizi(ra)İmam-ı İbni Mace)

    - İmam Buhari (Hadis Bilgini)

  3. 13.Aralık.2011, 19:42
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş ve 7200 tanesini sahih




    BUHÂRÎ ve ESERİ el-Câmiu’s-Sahîh’i (Sahîh-i Buhârî);
    Muhammed b. İsmâil b. İbrâhim el-Buhârî, h. 194 (810) yılında Buhâra’da doğmuştur. On yaşlarında iken hadise karşı derin bir ilgi duymuş ve hadis ezberlemeye başlamıştır.
    Memleketindeki hocalarından ders aldıktan sonra, o günün belli başlı ilim merkezleri olan Şam, Basra, Hicaz, Kûfe, Bağdat ve Mısır’da tahsîline devâm etmiştir.
    Ders aldığı hoca sayısının bini bulduğu ifâde edilir. Ezberlediği hadis sayısı ise kendi ifâdesiyle, yüz bini sahih, toplam üç yüz bindir.
    Kırk yıl kadar süren ilim yolculuğu sonunda Buhâra yakınlarındaki Hartenk’e yerleşmiş ve h. 256 (870) yılında 62 yaşında iken vefât etmiştir.
    Döneminin en büyük âlimlerinden olan Buhârî’nin hadis bilgisi defâlarca yoklanmıştır. Bir keresinde 100 kadar hadisin sened ve metinleri karıştırıldıktan sonra Buhârî’ye okunmuş ve bu hadisler hakkında ne diyeceği sorulmuştur. Buhârî hepsini ezberden düzeltmiş ve soranların hayranlıklarını kazanmıştır. Bir çok kereler muhtelif kişilerce ve defâlarca tekrâr edilen bu imtihanlar ona âlimler arasında haklı bir ün ve mevkî kazandırmıştır.
    Buhârî telif hayatına daha öğrencilik yıllarında başlamıştır. Onun küçük, orta ve büyük Târih, Edebü’l-Müfred, ed-Duafâ adlı kitapları yanında Kütüb-i Sitte’nin birinci kitabı kabul edilen el-Câmiu’s-Sahîh’i (Sahîh-i Buhârî) çok özel bir yere sâhiptir.
    Buhârî eserini, hocası İshak b. Râhûye’nin (v. 238/ 852) “Biri çıkıp sahih hadisleri toplayan bir kitap telif etse…” işâreti üzerine, büyük bir gayret ve titizlikle meydana getirmiştir. Onun gösterdiği dikkat ve titizliğin güzel bir neticesi olarak eseri Kur’an’dan sonra en sağlam kitap olarak İslâm âlimlerinin beğenisine mazhar olmuştur.
    Hadis edebiyatı tarihi içinde bir dönüm noktası kabul edilen Sahîh-i Buhârî sadece sahih yâni güvenilir hadisleri toplamak maksat ve gayretinin sonucudur.
    Buhârî eserine 7275 hadis almıştır ve bunları konularına göre tanzim ve tertîp etmiştir. Aynı hadîsin çeşitli rivâyetlerini bir yerde toplamak yerine, ilgili olduğu yerlerde tekrar etmek sûretiyle bir hadisten birden fazla hüküm ve pratik sonuçlar çıkarılabileceğini göstermiştir.
    Gerçekten bir çok yönden üstünlüklere sahip olan bu eser İslâm ilim çevrelerinin ve Müslüman halkın dikkatini çekmiştir. Hakkında yapılan çalışmalar iki yüzü geçmiştir.
    Bize aktarılan tüm bu bilgilerden hareketle, Buharî İslam aleminin kabul ettiği sağlam kaynaklardan birisidir. Zaman zaman zikrettiği hadisler içerisinde zayıf hadisler olsa da güvenilir kaynakların başında gelmektedir.
    Her şeyin baş döndürücü bir hızla değiştiği modern zamanların bakış açısıyla Buharî’yi değerlendirmek yanlış bir bakış açısıdır. Zamanını tv ve bilgisayar karşısında geçiren günümüz insanı belki de bunu tekrar gözden geçirmelidir. Öldürülen bu vakitlerle insan neler yapabilir bunu tasavvur edebilmek zor olmasa gerektir. Hatta bu konuya günümüzden bir örnek de verebiliriz. İki ay gibi bir sürede Kur’an’ı hıfzeden bir öğrencimiz bunun çok da zor olmadığını bizlere yakinen göstermiştir. Bu konuda daha detaylı bilgi almak istenirse Müftülüğümüz fetva hattına başvurulabilir.


    Sakarya İl Müftülüğü


  4. 13.Aralık.2011, 19:42
    2
    Hüvel Baki..



    BUHÂRÎ ve ESERİ el-Câmiu’s-Sahîh’i (Sahîh-i Buhârî);
    Muhammed b. İsmâil b. İbrâhim el-Buhârî, h. 194 (810) yılında Buhâra’da doğmuştur. On yaşlarında iken hadise karşı derin bir ilgi duymuş ve hadis ezberlemeye başlamıştır.
    Memleketindeki hocalarından ders aldıktan sonra, o günün belli başlı ilim merkezleri olan Şam, Basra, Hicaz, Kûfe, Bağdat ve Mısır’da tahsîline devâm etmiştir.
    Ders aldığı hoca sayısının bini bulduğu ifâde edilir. Ezberlediği hadis sayısı ise kendi ifâdesiyle, yüz bini sahih, toplam üç yüz bindir.
    Kırk yıl kadar süren ilim yolculuğu sonunda Buhâra yakınlarındaki Hartenk’e yerleşmiş ve h. 256 (870) yılında 62 yaşında iken vefât etmiştir.
    Döneminin en büyük âlimlerinden olan Buhârî’nin hadis bilgisi defâlarca yoklanmıştır. Bir keresinde 100 kadar hadisin sened ve metinleri karıştırıldıktan sonra Buhârî’ye okunmuş ve bu hadisler hakkında ne diyeceği sorulmuştur. Buhârî hepsini ezberden düzeltmiş ve soranların hayranlıklarını kazanmıştır. Bir çok kereler muhtelif kişilerce ve defâlarca tekrâr edilen bu imtihanlar ona âlimler arasında haklı bir ün ve mevkî kazandırmıştır.
    Buhârî telif hayatına daha öğrencilik yıllarında başlamıştır. Onun küçük, orta ve büyük Târih, Edebü’l-Müfred, ed-Duafâ adlı kitapları yanında Kütüb-i Sitte’nin birinci kitabı kabul edilen el-Câmiu’s-Sahîh’i (Sahîh-i Buhârî) çok özel bir yere sâhiptir.
    Buhârî eserini, hocası İshak b. Râhûye’nin (v. 238/ 852) “Biri çıkıp sahih hadisleri toplayan bir kitap telif etse…” işâreti üzerine, büyük bir gayret ve titizlikle meydana getirmiştir. Onun gösterdiği dikkat ve titizliğin güzel bir neticesi olarak eseri Kur’an’dan sonra en sağlam kitap olarak İslâm âlimlerinin beğenisine mazhar olmuştur.
    Hadis edebiyatı tarihi içinde bir dönüm noktası kabul edilen Sahîh-i Buhârî sadece sahih yâni güvenilir hadisleri toplamak maksat ve gayretinin sonucudur.
    Buhârî eserine 7275 hadis almıştır ve bunları konularına göre tanzim ve tertîp etmiştir. Aynı hadîsin çeşitli rivâyetlerini bir yerde toplamak yerine, ilgili olduğu yerlerde tekrar etmek sûretiyle bir hadisten birden fazla hüküm ve pratik sonuçlar çıkarılabileceğini göstermiştir.
    Gerçekten bir çok yönden üstünlüklere sahip olan bu eser İslâm ilim çevrelerinin ve Müslüman halkın dikkatini çekmiştir. Hakkında yapılan çalışmalar iki yüzü geçmiştir.
    Bize aktarılan tüm bu bilgilerden hareketle, Buharî İslam aleminin kabul ettiği sağlam kaynaklardan birisidir. Zaman zaman zikrettiği hadisler içerisinde zayıf hadisler olsa da güvenilir kaynakların başında gelmektedir.
    Her şeyin baş döndürücü bir hızla değiştiği modern zamanların bakış açısıyla Buharî’yi değerlendirmek yanlış bir bakış açısıdır. Zamanını tv ve bilgisayar karşısında geçiren günümüz insanı belki de bunu tekrar gözden geçirmelidir. Öldürülen bu vakitlerle insan neler yapabilir bunu tasavvur edebilmek zor olmasa gerektir. Hatta bu konuya günümüzden bir örnek de verebiliriz. İki ay gibi bir sürede Kur’an’ı hıfzeden bir öğrencimiz bunun çok da zor olmadığını bizlere yakinen göstermiştir. Bu konuda daha detaylı bilgi almak istenirse Müftülüğümüz fetva hattına başvurulabilir.


    Sakarya İl Müftülüğü


  5. 19.Ocak.2012, 12:38
    3
    Misafir

    Cevap: İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş ve 7200 tanesini sahih

    nasıl sahih hadısler olabılıyor anlamadım 200 yıl sonra gelıp bu hadıslere nasıl saglam dıyebılırız tmm bakıldıgında ıslama tezat bırsey olmayabılır ama sahıh nasıl olabılır hayatı nedır sadece buhari değil tilmizi ebu hüreyre nasıl sahıh olabılıyor 200 senede soz laf nasıl kabil görüyor


  6. 19.Ocak.2012, 12:38
    3
    Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Misafir
    Misafir
    nasıl sahih hadısler olabılıyor anlamadım 200 yıl sonra gelıp bu hadıslere nasıl saglam dıyebılırız tmm bakıldıgında ıslama tezat bırsey olmayabılır ama sahıh nasıl olabılır hayatı nedır sadece buhari değil tilmizi ebu hüreyre nasıl sahıh olabılıyor 200 senede soz laf nasıl kabil görüyor


  7. 25.Şubat.2017, 20:22
    4
    Misafir

    Yorum: İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş ve 7200 tanesini sahih kabul e

    Hocam 200 sene sonra yaşayan birisinin hadisi nasıl kesin olur.biz osmanlı hakkında o kadar bilgimiz yok sağlam.birde buharide peygamberimizin hz ayseyle evlendiğinde 52 aysenin 9 yasında olduğu yazıyor.yok hz ayşe salıncakta sallanırken bir gurup kadın almış onu gerdeğe götürmüş.hiç bir peygamberin hayatında böyle bir oley yok.bence bu çirkin bir iftira,peygamberi aşa sapık gösteriyor..bence pek sağlam hadisler değil.islamı bölmek parçalamak adına kurulmuş tezgahlar.çoğu yalan sanki peygamberin işi gücü sex miydi..buhari felan beni bağlamaz kuran ortada.


  8. 25.Şubat.2017, 20:22
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam 200 sene sonra yaşayan birisinin hadisi nasıl kesin olur.biz osmanlı hakkında o kadar bilgimiz yok sağlam.birde buharide peygamberimizin hz ayseyle evlendiğinde 52 aysenin 9 yasında olduğu yazıyor.yok hz ayşe salıncakta sallanırken bir gurup kadın almış onu gerdeğe götürmüş.hiç bir peygamberin hayatında böyle bir oley yok.bence bu çirkin bir iftira,peygamberi aşa sapık gösteriyor..bence pek sağlam hadisler değil.islamı bölmek parçalamak adına kurulmuş tezgahlar.çoğu yalan sanki peygamberin işi gücü sex miydi..buhari felan beni bağlamaz kuran ortada.


  9. 02.Mart.2017, 12:34
    5
    Misafir

    Yorum: İmam Buharî, Peygamberimizden yaklaşık 200 yıl sonra dünyaya gelmiş. 600 bin hadis bulmuş

    Saygı değer hocam örneklemeniz mantıklı değil.eğer söz konusu kardeşimiz kur anı ezberlerken her ayet için güsl edip iki rekat namaz kılsaydı ozaman kuranı ezberlemek kaç yılını alırdı. Hal böyleyken Buharinin bizzat kendi ifadesi ile verdiği sayılara bugünkü şartlarda bile yarım saat ayırsak İmam buharinin yaşının 250 nin bile üzerinde olması lazım.
    Hz Aişeye gelince buda emevi yalanlarından biridir .kaynaklarda ihtilaf sadece 17 veya 21 yaşında olduğudur.şuan yoldayım döner dönmez delilleri yazıcan. Peki neden böyle.çünkü aynı kaynaktan gelen bir sürü hadis olduğu gibi ne yazık ki bunlar temel alınıp ciltler dolusu ictihatlar yapılmış.Birinin asılsız lığını ortaya koyacak olsan bir takım sistemleri çökertirsin .Tarikat hikayeleri.mahalle şeyhlerinin kerametleri vs işte sıkıntı burda.
    daha fazla birilerini üzmiyim saygı ve selam ile


  10. 02.Mart.2017, 12:34
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Saygı değer hocam örneklemeniz mantıklı değil.eğer söz konusu kardeşimiz kur anı ezberlerken her ayet için güsl edip iki rekat namaz kılsaydı ozaman kuranı ezberlemek kaç yılını alırdı. Hal böyleyken Buharinin bizzat kendi ifadesi ile verdiği sayılara bugünkü şartlarda bile yarım saat ayırsak İmam buharinin yaşının 250 nin bile üzerinde olması lazım.
    Hz Aişeye gelince buda emevi yalanlarından biridir .kaynaklarda ihtilaf sadece 17 veya 21 yaşında olduğudur.şuan yoldayım döner dönmez delilleri yazıcan. Peki neden böyle.çünkü aynı kaynaktan gelen bir sürü hadis olduğu gibi ne yazık ki bunlar temel alınıp ciltler dolusu ictihatlar yapılmış.Birinin asılsız lığını ortaya koyacak olsan bir takım sistemleri çökertirsin .Tarikat hikayeleri.mahalle şeyhlerinin kerametleri vs işte sıkıntı burda.
    daha fazla birilerini üzmiyim saygı ve selam ile





+ Yorum Gönder