Konusunu Oylayın.: İmam Gazali’nin Kaleminden Din ve Siyaset Bağlantısı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmam Gazali’nin Kaleminden Din ve Siyaset Bağlantısı
  1. 11.Aralık.2011, 21:47
    1
    Misafir

    İmam Gazali’nin Kaleminden Din ve Siyaset Bağlantısı






    İmam Gazali’nin Kaleminden Din ve Siyaset Bağlantısı Mumsema İmam Gazali’nin Kaleminden Din ve Siyaset Bağlantısı


  2. 11.Aralık.2011, 21:47
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 12.Aralık.2011, 10:08
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: İmam Gazali’nin Kaleminden Din ve Siyaset Bağlantısı




    ‘Fıkıh bilgisi neden dünya ilmi, fukaha da dünya âlimleri sınıfına katıldı? diye soracak olursan şunu bilmen gerekir: Allah Teâlâ Âdem aleyhisselamı topraktan çıkardı. Zürriyetini de o topraktan ve fışkıran bir sudan yarattı. Göğüslerden rahimlere çıkardı onları. Oradan da dünyaya… Sonra kabre, ardından mahşere, sonra da cennete veya cehenneme… İlke bu, hedef böyledir. Akıbet budur. Dünyayı da işe yarayanını alsınlar diye dönüş için azık yeri olarak yarattı.

    Dünya adaletle kullanılırsa düşmanlıklar kalkar, fukahaya gerek kalmaz. Ancak insanlar dünyayı şehvetlerinin etkisinde kullandılar. Düşmanlıklar türedi. Siyaset yapacak yöneticiye ihtiyaç oluştu. Yöneticiye de onları idare edeceği kanun gerekti.

    Fakih, o ihtiyaç duyulan kanunu ve şehvetlerin etkisinde tartışan insanlar arasında orta yolu bulma sistemini bilen insandır. Bu durumda fakih, yöneticinin hocası, insanları yönetme, dünya işlerinin tanziminin yöntemindeki mürşidi durumundadır.

    aslında bu da dinle ilgilidir. Şu kadar ki direkt değil de dünya vasıtasıyla dinle ilgilidir.

    Çünkü dünya ahiretin tarlasıdır. Din ancak dünya ile tamam olur.

    Yönetici ve din ikizdirler.

    Din asıl, yönetici bekçidir. Aslı olmayan yoktur. Bekçisi olmayan da dayanamaz.

    Yönetim ve düzen ancak yöneticinin varlığı ve fıkıhla hükmetmek ile mümkündür.’



  4. 12.Aralık.2011, 10:08
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    ‘Fıkıh bilgisi neden dünya ilmi, fukaha da dünya âlimleri sınıfına katıldı? diye soracak olursan şunu bilmen gerekir: Allah Teâlâ Âdem aleyhisselamı topraktan çıkardı. Zürriyetini de o topraktan ve fışkıran bir sudan yarattı. Göğüslerden rahimlere çıkardı onları. Oradan da dünyaya… Sonra kabre, ardından mahşere, sonra da cennete veya cehenneme… İlke bu, hedef böyledir. Akıbet budur. Dünyayı da işe yarayanını alsınlar diye dönüş için azık yeri olarak yarattı.

    Dünya adaletle kullanılırsa düşmanlıklar kalkar, fukahaya gerek kalmaz. Ancak insanlar dünyayı şehvetlerinin etkisinde kullandılar. Düşmanlıklar türedi. Siyaset yapacak yöneticiye ihtiyaç oluştu. Yöneticiye de onları idare edeceği kanun gerekti.

    Fakih, o ihtiyaç duyulan kanunu ve şehvetlerin etkisinde tartışan insanlar arasında orta yolu bulma sistemini bilen insandır. Bu durumda fakih, yöneticinin hocası, insanları yönetme, dünya işlerinin tanziminin yöntemindeki mürşidi durumundadır.

    aslında bu da dinle ilgilidir. Şu kadar ki direkt değil de dünya vasıtasıyla dinle ilgilidir.

    Çünkü dünya ahiretin tarlasıdır. Din ancak dünya ile tamam olur.

    Yönetici ve din ikizdirler.

    Din asıl, yönetici bekçidir. Aslı olmayan yoktur. Bekçisi olmayan da dayanamaz.

    Yönetim ve düzen ancak yöneticinin varlığı ve fıkıhla hükmetmek ile mümkündür.’






+ Yorum Gönder