Konusunu Oylayın.: Abdest alırken enseyi mesh etmeyi bidat olarak görenler var. Enseyi mesh etmenin kaynağı nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Abdest alırken enseyi mesh etmeyi bidat olarak görenler var. Enseyi mesh etmenin kaynağı nedir?
  1. 11.Aralık.2011, 09:56
    1
    Misafir

    Abdest alırken enseyi mesh etmeyi bidat olarak görenler var. Enseyi mesh etmenin kaynağı nedir?






    Abdest alırken enseyi mesh etmeyi bidat olarak görenler var. Enseyi mesh etmenin kaynağı nedir? Mumsema Abdest alırken enseyi mesh etmeyi bidat olarak görenler var. Enseyi mesh etmenin kaynağı nedir?


  2. 11.Aralık.2011, 09:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 11.Aralık.2011, 13:26
    2
    bekir34
    Eğri ok, doğru yol almaz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Mayıs.2011
    Üye No: 87506
    Mesaj Sayısı: 333
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Abdest alırken enseyi mesh etmeyi bidat olarak görenler var. Enseyi mesh etmenin kaynağı nedir?




    Genel olarak abdest alırken ensenin mesh edilmesi, Hanefî mezhebinde, edep ve müstehab olarak kabul edilmiştir. (bk. el-Mebsut, 1/8). Cumhur-u ulemaya göre ise, ensenin mesh edilmesi mekruhtur(bk. ed-Dürrü’l-muhtar, 1/124; Zuhaylî, 1/253).
    Hanefî alimlerinden Ebu Bekir el-ameş’göre enseyi mesh etmek, sünnettir, Ebu Bekir el-İskaf’a göre ise, -sünnet değil- bir adaptır(bk. el-Bedayı’, 1/107).
    Boynun ön kısmı değilde arka ve yan kısımlarını ellerinin arkası ile meshetmek sünnettir. Çünkü Leys'ten, onun Talha b. Musavvif'ten, onun babasından, onun da dedesinden rivayetine göre dedesi Resulullah (as)'ın başını kafasının arkasının kulaklar arkasında kalan tarafına ve boynun o bölgenin yanındaki ön kısmına meshettiğini görmüş. Fakihlerin cumhuru ise, Boynun meshedilmesi mendup değil mekruhtur, çünkü böyle bir davranış dinde aşırı gitmek türünden bir şeydir demişlerdir. (Bkz. İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiye



  4. 11.Aralık.2011, 13:26
    2
    Eğri ok, doğru yol almaz



    Genel olarak abdest alırken ensenin mesh edilmesi, Hanefî mezhebinde, edep ve müstehab olarak kabul edilmiştir. (bk. el-Mebsut, 1/8). Cumhur-u ulemaya göre ise, ensenin mesh edilmesi mekruhtur(bk. ed-Dürrü’l-muhtar, 1/124; Zuhaylî, 1/253).
    Hanefî alimlerinden Ebu Bekir el-ameş’göre enseyi mesh etmek, sünnettir, Ebu Bekir el-İskaf’a göre ise, -sünnet değil- bir adaptır(bk. el-Bedayı’, 1/107).
    Boynun ön kısmı değilde arka ve yan kısımlarını ellerinin arkası ile meshetmek sünnettir. Çünkü Leys'ten, onun Talha b. Musavvif'ten, onun babasından, onun da dedesinden rivayetine göre dedesi Resulullah (as)'ın başını kafasının arkasının kulaklar arkasında kalan tarafına ve boynun o bölgenin yanındaki ön kısmına meshettiğini görmüş. Fakihlerin cumhuru ise, Boynun meshedilmesi mendup değil mekruhtur, çünkü böyle bir davranış dinde aşırı gitmek türünden bir şeydir demişlerdir. (Bkz. İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)
    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiye






+ Yorum Gönder