Konusunu Oylayın.: Ense tıraşı olmanın, burun ve kulak kıllarını almanın hükmü nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ense tıraşı olmanın, burun ve kulak kıllarını almanın hükmü nedir?
  1. 11.Aralık.2011, 09:45
    1
    Misafir

    Ense tıraşı olmanın, burun ve kulak kıllarını almanın hükmü nedir?






    Ense tıraşı olmanın, burun ve kulak kıllarını almanın hükmü nedir? Mumsema Ense tıraşı olmanın, burun ve kulak kıllarını almanın hükmü nedir?


  2. 11.Aralık.2011, 09:45
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 11.Aralık.2011, 13:24
    2
    bekir34
    Eğri ok, doğru yol almaz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Mayıs.2011
    Üye No: 87506
    Mesaj Sayısı: 333
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Ense tıraşı olmanın, burun ve kulak kıllarını almanın hükmü nedir?




    Her hafta etek tıraşı olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını temizlemek, tırnakları kesmek sünnettir. Şayet başındaki saçını da tıraş etmeyi adet edinmişse, onun da haftada bir tıraş etmesi sünnettir. Bunları kırk günden fazla yerine getirmemek -bütün mezheplere göre- mekruhtur. (bk. Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/44-46; Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).
    Hanefilere göre bu tahrimen mekruhtur. (bk. Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/45).
    Ancak normal saç tıraşının zamanı saçın dağınık, çirkin bir şekil almasına meydan vermeyecek şekilde ayarlanmalıdır. Çünkü Efendimiz (a.s.m)şöyle buyurmuştur:
    “Başında saçı olan ona ikramda bulunsun / düzgün tutsun, bakımını-temizliğini yapsın.” (Neylu’l-Evtar,1/123)
    Saçın bir kısmını kökten tıraş etmek, bir kısmını bırakmak mekruhtur. Bu Efendimiz (asv)'in uygulamasına aykırıdır. (bk. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).
    Şafii mezhebine göre, burun kıllarını çekmek mekruhtur. Eğer fazla uzadıysa, -makasla- keserek kısaltmak sünnettir. (bk. Cezrî, a.g.e. 2/44).
    Malikîlere göre, güzelliği bozan bütün kılların uygun bir zamanda temizlenmesi sünnettir. Kocanın hoşlanmadığı kılların temizlenmesi ise, kadına vaciptir.(Cezerî, a.g.e. 2/45).


  4. 11.Aralık.2011, 13:24
    2
    Eğri ok, doğru yol almaz



    Her hafta etek tıraşı olmak, bıyıkları kısaltmak, koltuk altını temizlemek, tırnakları kesmek sünnettir. Şayet başındaki saçını da tıraş etmeyi adet edinmişse, onun da haftada bir tıraş etmesi sünnettir. Bunları kırk günden fazla yerine getirmemek -bütün mezheplere göre- mekruhtur. (bk. Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/44-46; Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).
    Hanefilere göre bu tahrimen mekruhtur. (bk. Cezerî, el-Fıkhu ala’l-Mezahibi’l-arbaa, 2/45).
    Ancak normal saç tıraşının zamanı saçın dağınık, çirkin bir şekil almasına meydan vermeyecek şekilde ayarlanmalıdır. Çünkü Efendimiz (a.s.m)şöyle buyurmuştur:
    “Başında saçı olan ona ikramda bulunsun / düzgün tutsun, bakımını-temizliğini yapsın.” (Neylu’l-Evtar,1/123)
    Saçın bir kısmını kökten tıraş etmek, bir kısmını bırakmak mekruhtur. Bu Efendimiz (asv)'in uygulamasına aykırıdır. (bk. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/311).
    Şafii mezhebine göre, burun kıllarını çekmek mekruhtur. Eğer fazla uzadıysa, -makasla- keserek kısaltmak sünnettir. (bk. Cezrî, a.g.e. 2/44).
    Malikîlere göre, güzelliği bozan bütün kılların uygun bir zamanda temizlenmesi sünnettir. Kocanın hoşlanmadığı kılların temizlenmesi ise, kadına vaciptir.(Cezerî, a.g.e. 2/45).





+ Yorum Gönder