Konusunu Oylayın.: Çatlak kabı kullanmak mekruhtur çatlak yer şeytanın yattığı yerdir.” Anlamına gelen bir hadis var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Çatlak kabı kullanmak mekruhtur çatlak yer şeytanın yattığı yerdir.” Anlamına gelen bir hadis var mıdır?
  1. 11.Aralık.2011, 07:46
    1
    Misafir

    Çatlak kabı kullanmak mekruhtur çatlak yer şeytanın yattığı yerdir.” Anlamına gelen bir hadis var mıdır?






    Çatlak kabı kullanmak mekruhtur çatlak yer şeytanın yattığı yerdir.” Anlamına gelen bir hadis var mıdır? Mumsema Çatlak kabı kullanmak mekruhtur çatlak yer şeytanın yattığı yerdir.” Anlamına gelen bir hadis var mıdır?


  2. 11.Aralık.2011, 07:51
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Çatlak kabı kullanmak mekruhtur çatlak yer şeytanın yattığı yerdir.” Anlamına gelen bir hadis var mıdır?




    Sorudaki şekliyle herhangi bir ifadeye rastlayamadık.

    Buharî ve Muslim’in Ebû Saîd el-Hudrî'den rivayet ettiğine göre, RasûIullah(a.s.m); “Bir maşrabayı ihtinas ederek(deriden yapılmış tulum ve kırbaların ağızlarını kırıp veya dışa kıvırıp) onlardan ağızla su içmekten nehyetmiştir”(Buharî, Eşribe, 22; Muslim, Eşribe, 111).

    Alimler, bunun tenzihen mekruh olduğunu söylemişlerdir. Sebebi de, kişinin farkına varmadan bazı kırıntıları yutması, kabın ağzının iyice yıkanmasına engel teşkil etmesi, içenin dudaklarının parçalanması gibi hususlardır(bk. Nevevî, suyutî, Fuad Abdualbkî, Müslim şerhi/ilgili hadisin şerhi)



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet




  3. 11.Aralık.2011, 07:51
    2
    Editör



    Sorudaki şekliyle herhangi bir ifadeye rastlayamadık.

    Buharî ve Muslim’in Ebû Saîd el-Hudrî'den rivayet ettiğine göre, RasûIullah(a.s.m); “Bir maşrabayı ihtinas ederek(deriden yapılmış tulum ve kırbaların ağızlarını kırıp veya dışa kıvırıp) onlardan ağızla su içmekten nehyetmiştir”(Buharî, Eşribe, 22; Muslim, Eşribe, 111).

    Alimler, bunun tenzihen mekruh olduğunu söylemişlerdir. Sebebi de, kişinin farkına varmadan bazı kırıntıları yutması, kabın ağzının iyice yıkanmasına engel teşkil etmesi, içenin dudaklarının parçalanması gibi hususlardır(bk. Nevevî, suyutî, Fuad Abdualbkî, Müslim şerhi/ilgili hadisin şerhi)



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet







+ Yorum Gönder