Konusunu Oylayın.: Pezdevinin usul eserini tanımı içeriği lazım

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Pezdevinin usul eserini tanımı içeriği lazım
  1. 09.Aralık.2011, 21:40
    1
    Misafir

    Pezdevinin usul eserini tanımı içeriği lazım






    Pezdevinin usul eserini tanımı içeriği lazım Mumsema pezdevinin usul eserini tanımı içeriği lazım hiç bir yerde bulamadık yardımcı olursanız seviniriz.teşekkürler.


  2. 09.Aralık.2011, 21:40
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 10.Aralık.2011, 03:17
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Pezdevinin usul eserini tanımı içeriği lazım




    Kenz-ül-Vüsul ila Marifet-il-Usul: Diğer adıyla Usul-i Pezdevi diye de bilinen kitabı, usul-i fıkıh ilminde en muteber eserdir. Osmanlı Devleti zamanında medreselerde çok okutulan ve önem verilen bu kitap, teferruatlı olduğu gibi, icazın mükemmel bir örneği de sayılmıştır.

    Miladi. 1009.da dogan, künyesi, Ebul Hasen olan ve Maveraünnehirde yetişen Hanefi fıkıh alimlerindendir. İranın Pezde şehrinde dogdugundan * PEZDEVİ * Nisbetiyle meşhur olmuştur. Pezdevi (Rh.a) Hanefi mezhebi alimlerinin büyüklerindendir. Hanefi Fıkhının füruu ve usül bilgilerinde zamanındaki alimlerin imamı, en büyügü idi. Muhammed en Nesefi kitabulkand adlı eserinde Ebul yüsr Pezdevi, Maveraünnehirde eshabımızın, yani hanefi alimlerinin şeyhi idi. Kayıtsız şartsız İMAM oldugu kabul edilmiş idi. Dogudakilerin ve Batıdakilerin ilimde sıgınagı oldu. Ayrıca İmam Pezdevi Hadis ilminide tahsil edip, bir çok Hadisi şerif rivayetinde bulunmuştur.İlimlerden Usül, Usülü fıkıh, Tefsir, fıkıh, kıraat ve ferii ilimlere ait pek çok eseri mevcuttur.

    Fahrul islam Pezdevi, Fıkıh usülüne dair yazdıgı kitapta buyuruyorki;

    ''İlim iki kısımdır: Birincisi TEVHİD ve SIFAT ilmi , digeride; Fıkıh, şeriatlar ve âhkam ilmidir. Birinci kısımda asıl olan , KİTAP ve SÜNNETE yapişmak, nefsin arzularından, isteklerinden ve bid’at lerden (Dinde sonradan ortaya konulan sapıklıklardan) uzaklaşıp, EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT yolunda bulunmaktırki; Ashabı kiram ve Tabiin bu yol üzerinde yürüdüler. Bu yol din büyüklerinin üzerinde bulundugu yoldur. Selefimiz ki, İmamı Azam Ebu Hanife, Ebu YUSUF, İmamı Muhammed şeybani ve onların mezhebinetabii olan alimlerin hepsi bu yol üzere idiler. Allahın Peygamberinin ve onun Ashabının yolunu kitaplara geçiren, degiştirilmekten ve bozulmaktan koruyan EHLİ SÜNNET alimleridir.Ehli sünnetin reisi ve kurucusu,İMAMI AZAM EBU HANİFE numan bin Sabittir.***

    Fahrul islam Pezdevi (Rh.a) Usülü fıkıha ait eserinde şu bilgilere yer veriyor: ** Şer’i ilimlerin kaynagı Kitab, Sünnet, İcmaa ve bunlardan istinbat olunan yani çıkarılan kıyas’tır.

    KİTAB: Allahu teala tarafından, CEBRAİL isminde bir melek vasıtasıyla Muhammed aleyhiselama,Kureyş kabilesinin lügatı, dili ile vahyedilen Kuranı kerim’dir. Kuranı kerimin kelimeleri Arabçadır.Fakat bu kelimeleri yan yana dizen Allahu teala dır. Bu arabça kelimeler, Allahu teala tarafından dizilmiş olarak AYET haline gelmiştir. Cebrail aleyhiselam, bu ayetleri, bu kelimelerle ve bu harflerle okumuş Muhammed aleyhiselamda mubarek kulakları ile işiterek ezberlemiş ve hemen ashabına okumuştur. Kuranı kerimin tamamı mushaflara yazılmış ve Rasulullah (sav) dan yanlışsız olarak tevatür yolu ilenakledilmiştir.

    SÜNNET hususunda bir kaç cümle alalım: Dinde takip edilen yola SÜNNET denilir. Rasulullahın (sav) kendiliginden yaptıgı ve kaçındıgı şeylerdir. Rasulullahın (sav) sözleri, yaptıkları ve başkalrının yaptıgını görüp begendigi için men etmedigi (yasaklamadıgı9 Yasak oldugunu bildirmedigi şeylerdir.Dinde Kuranı kerimden sonra en kuvvetli senet, vesika Hadisi şeriflerdir.

    İCMAA: Her asırdaki Adalet ve ictihad sahibi Alimlerin bir meselede söz birligi ile olur. İcmaa hüccettir, delildir. İcma derece derecedir. En kuvvetli icmaa, Ashabı kiramın icmaıdır. Çünkü onda hilaf yoktur.

    KIYAS: Deinde açıkça emir veya yasak edilmemiş işlerin hükümlerini , Kuranı kerimde, Hadisi şeriflerde,ve icmai ümmette açıkça bildirilen hükümlere benzeterek çıkarmaya Kıyas denir. Bu benzetmeyi yapabilecek alimlere MÜCTEHİD denir. *** Fahrul islam PEZDEVİ (Rh.a) Miladi.1099.Yılında Buhara da hakkın rahmetine kavuşmuştur. Bu ilimler güneşi büyük alimden Allah (cc) razı olsun. Allah (cc) Bizleride yukarıda açıklamış oldugu Ehli Sünnet yolundan ve Yolların en dogrusu SIRATI MÜSTAKİM den ayırmasın.Amin
    alıntı...



  4. 10.Aralık.2011, 03:17
    2
    Silent and lonely rains



    Kenz-ül-Vüsul ila Marifet-il-Usul: Diğer adıyla Usul-i Pezdevi diye de bilinen kitabı, usul-i fıkıh ilminde en muteber eserdir. Osmanlı Devleti zamanında medreselerde çok okutulan ve önem verilen bu kitap, teferruatlı olduğu gibi, icazın mükemmel bir örneği de sayılmıştır.

    Miladi. 1009.da dogan, künyesi, Ebul Hasen olan ve Maveraünnehirde yetişen Hanefi fıkıh alimlerindendir. İranın Pezde şehrinde dogdugundan * PEZDEVİ * Nisbetiyle meşhur olmuştur. Pezdevi (Rh.a) Hanefi mezhebi alimlerinin büyüklerindendir. Hanefi Fıkhının füruu ve usül bilgilerinde zamanındaki alimlerin imamı, en büyügü idi. Muhammed en Nesefi kitabulkand adlı eserinde Ebul yüsr Pezdevi, Maveraünnehirde eshabımızın, yani hanefi alimlerinin şeyhi idi. Kayıtsız şartsız İMAM oldugu kabul edilmiş idi. Dogudakilerin ve Batıdakilerin ilimde sıgınagı oldu. Ayrıca İmam Pezdevi Hadis ilminide tahsil edip, bir çok Hadisi şerif rivayetinde bulunmuştur.İlimlerden Usül, Usülü fıkıh, Tefsir, fıkıh, kıraat ve ferii ilimlere ait pek çok eseri mevcuttur.

    Fahrul islam Pezdevi, Fıkıh usülüne dair yazdıgı kitapta buyuruyorki;

    ''İlim iki kısımdır: Birincisi TEVHİD ve SIFAT ilmi , digeride; Fıkıh, şeriatlar ve âhkam ilmidir. Birinci kısımda asıl olan , KİTAP ve SÜNNETE yapişmak, nefsin arzularından, isteklerinden ve bid’at lerden (Dinde sonradan ortaya konulan sapıklıklardan) uzaklaşıp, EHLİ SÜNNET VEL CEMAAT yolunda bulunmaktırki; Ashabı kiram ve Tabiin bu yol üzerinde yürüdüler. Bu yol din büyüklerinin üzerinde bulundugu yoldur. Selefimiz ki, İmamı Azam Ebu Hanife, Ebu YUSUF, İmamı Muhammed şeybani ve onların mezhebinetabii olan alimlerin hepsi bu yol üzere idiler. Allahın Peygamberinin ve onun Ashabının yolunu kitaplara geçiren, degiştirilmekten ve bozulmaktan koruyan EHLİ SÜNNET alimleridir.Ehli sünnetin reisi ve kurucusu,İMAMI AZAM EBU HANİFE numan bin Sabittir.***

    Fahrul islam Pezdevi (Rh.a) Usülü fıkıha ait eserinde şu bilgilere yer veriyor: ** Şer’i ilimlerin kaynagı Kitab, Sünnet, İcmaa ve bunlardan istinbat olunan yani çıkarılan kıyas’tır.

    KİTAB: Allahu teala tarafından, CEBRAİL isminde bir melek vasıtasıyla Muhammed aleyhiselama,Kureyş kabilesinin lügatı, dili ile vahyedilen Kuranı kerim’dir. Kuranı kerimin kelimeleri Arabçadır.Fakat bu kelimeleri yan yana dizen Allahu teala dır. Bu arabça kelimeler, Allahu teala tarafından dizilmiş olarak AYET haline gelmiştir. Cebrail aleyhiselam, bu ayetleri, bu kelimelerle ve bu harflerle okumuş Muhammed aleyhiselamda mubarek kulakları ile işiterek ezberlemiş ve hemen ashabına okumuştur. Kuranı kerimin tamamı mushaflara yazılmış ve Rasulullah (sav) dan yanlışsız olarak tevatür yolu ilenakledilmiştir.

    SÜNNET hususunda bir kaç cümle alalım: Dinde takip edilen yola SÜNNET denilir. Rasulullahın (sav) kendiliginden yaptıgı ve kaçındıgı şeylerdir. Rasulullahın (sav) sözleri, yaptıkları ve başkalrının yaptıgını görüp begendigi için men etmedigi (yasaklamadıgı9 Yasak oldugunu bildirmedigi şeylerdir.Dinde Kuranı kerimden sonra en kuvvetli senet, vesika Hadisi şeriflerdir.

    İCMAA: Her asırdaki Adalet ve ictihad sahibi Alimlerin bir meselede söz birligi ile olur. İcmaa hüccettir, delildir. İcma derece derecedir. En kuvvetli icmaa, Ashabı kiramın icmaıdır. Çünkü onda hilaf yoktur.

    KIYAS: Deinde açıkça emir veya yasak edilmemiş işlerin hükümlerini , Kuranı kerimde, Hadisi şeriflerde,ve icmai ümmette açıkça bildirilen hükümlere benzeterek çıkarmaya Kıyas denir. Bu benzetmeyi yapabilecek alimlere MÜCTEHİD denir. *** Fahrul islam PEZDEVİ (Rh.a) Miladi.1099.Yılında Buhara da hakkın rahmetine kavuşmuştur. Bu ilimler güneşi büyük alimden Allah (cc) razı olsun. Allah (cc) Bizleride yukarıda açıklamış oldugu Ehli Sünnet yolundan ve Yolların en dogrusu SIRATI MÜSTAKİM den ayırmasın.Amin
    alıntı...






+ Yorum Gönder