Konusunu Oylayın.: Anne baba bulunmadan dini (imam nikahı)

5 üzerinden 4.33 | Toplam : 3 kişi
Anne baba bulunmadan dini (imam nikahı)
  1. 08.Aralık.2011, 00:36
    1
    Misafir

    Anne baba bulunmadan dini (imam nikahı)






    Anne baba bulunmadan dini (imam nikahı) Mumsema selamunaleykum ben nişanlımla imam nikahı kıymak istiyorum ama daha evlenmemize 2 yıl var . benim sorum ailelere söylemden iki şahitle imam nikahı kıyılır mı. çünkü yanyana bulunuyoruz sürekli haram oluyor pişman oluyorum. evlenmemize uzun bi süre olduğu için ailesine nikah yapmak istediğimi söyleyemiyorum. şafilerde aile rızası arandığını biliyorum ama zaten ailelerimizin rızası olmasa su an nişanlı olmazdık.


  2. 08.Aralık.2011, 00:36
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selamunaleykum ben nişanlımla imam nikahı kıymak istiyorum ama daha evlenmemize 2 yıl var . benim sorum ailelere söylemden iki şahitle imam nikahı kıyılır mı. çünkü yanyana bulunuyoruz sürekli haram oluyor pişman oluyorum. evlenmemize uzun bi süre olduğu için ailesine nikah yapmak istediğimi söyleyemiyorum. şafilerde aile rızası arandığını biliyorum ama zaten ailelerimizin rızası olmasa su an nişanlı olmazdık.


    Benzer Konular

    - Anne ve babadan habersiz imam nikahı kıyabilirmiyiz

    - Anne babanın haberi olmadan imam nikahı kıyılır mı?

    - Dini bilmeyen Anne-Baba

    - Bir kızın anne babasından habersiz imam nikahı kıydırması caiz midir ?

    - Evlenmiş ve nikahı kıyılmış iki kişi ilişkiden bulunmadan boşana bilirler mi boşanırlarsa ne tür şar

  3. 08.Aralık.2011, 02:24
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: anne baba bulunmadan dini (imam nikahı)




    Nikâhın şartları ve rükünleri bellidir Bunlar yerine geldiğinde nikâh gerçekleşmiş olur Yani kıyılan nikâhın geçerli olması bakımından imam nikâhı veya resmi nikâh olması arasında bir fark yoktur Aralarında evlenme engeli bulunmayan birbirine denk bir bayan ve erkek, iki şahit huzurunda, evlenmeyi kabul ettiklerinde evlilik akdi gerçekleşmiş olur Ve böylece kadın mehir almaya hak kazanır
    İslâm hukukuna göre nikâhın sahih olması için gereken şartlardan birisi de, evlenecek olan kadının velisi durumunda olan kişinin izninin ve rızasının alınmasıdır Bu mesele Hanefî mezhebi dışında kalan üç mezhebe göredir Velinin izni, Mâlikî ve Şafiî mezhebine göre nikâhın bir rüknü, Hanbelî mezhebine göre ise şartıdır Her üç mezhebe göre kadının velisinin izni alınmadıkça yapılan nikâh sahih olmaz, batıldır
    Hanefî mezhebine göre ise henüz bulûğ çağına ermemiş kız çocuklarının, kendini idare edemeyecek durumda aklen noksan olanların ve bunakların velilerinin izni olmadan nikâhları caiz olmaz Bunların dışında kalan kadınlar, velilerinin izni olmadan da evlenip nikâh akdedebilirler Çünkü nikâhta kadının ifadesi muteberdir
    Bu fıkhî bir hüküm olmakla beraber, gerek İslâmî bir âdet, gerekse ailevi bir âdâb olarak velinin izin ve rızasının alınması en doğru olanı ve isabetlisidir Zaten bazı istisnalar dışında kızın evliliğinde velisinin iznine müracaat edilmekte, önce o muhatap alınmaktadır Daha sonra kızın rızası da alınırsa nikâh akdine başlanmaktadır Hanefiler de bunun müstehap olduğunu ifade etmişlerdir

    Nikâhta velinin izninin şart koşulması mezhepler arasında farklı olmakla beraber, bölgenin ve ailenin kendi şartları ve âdetleri açısından önemlidir Öyle zamanlar olur ki, kız tecrübesizliğinden, ilk anda bazı hususları tam düşünemediğinden, velilerinin memnuniyetsizliklerine rağmen diretir, isteyen bir erkekle nikâhlanır Fakat ileride kocasının kendisine denk olmadığını görür ve bir huzursuzluktur gider

    Böyle durumlarda velinin müsaadesini, rızasını almak hem bir İslâmî vecibedir, hem de büyüklere karşı edep ve terbiyeye en uygun olanıdır Fakat bazı anlar da olur ki, pek çok bakımdan kızla erkek birbirlerine denk olduğu, fikren ve mizaç itibariyle birbirleriyle uyuşabilecekleri mümkünken, babanın bazı peşin fikirleri öne sürerek mâni olması halinde, onun rızasının bağlayıcı olmaması daha isabetli olacaktır Bu durumda zaten Hanefî mezhebine göre nikâh caiz olduğundan ona tâbi olarak hareket edilir


    Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Hangi kadına velisinin izni olmaksızın nikah kıyılırsa onun nikahı batıldır
    onun nikahı batıldır onun nikahı batıldır...)
    (İbn Mâce, Nikah: 15)



  4. 08.Aralık.2011, 02:24
    2
    Silent and lonely rains



    Nikâhın şartları ve rükünleri bellidir Bunlar yerine geldiğinde nikâh gerçekleşmiş olur Yani kıyılan nikâhın geçerli olması bakımından imam nikâhı veya resmi nikâh olması arasında bir fark yoktur Aralarında evlenme engeli bulunmayan birbirine denk bir bayan ve erkek, iki şahit huzurunda, evlenmeyi kabul ettiklerinde evlilik akdi gerçekleşmiş olur Ve böylece kadın mehir almaya hak kazanır
    İslâm hukukuna göre nikâhın sahih olması için gereken şartlardan birisi de, evlenecek olan kadının velisi durumunda olan kişinin izninin ve rızasının alınmasıdır Bu mesele Hanefî mezhebi dışında kalan üç mezhebe göredir Velinin izni, Mâlikî ve Şafiî mezhebine göre nikâhın bir rüknü, Hanbelî mezhebine göre ise şartıdır Her üç mezhebe göre kadının velisinin izni alınmadıkça yapılan nikâh sahih olmaz, batıldır
    Hanefî mezhebine göre ise henüz bulûğ çağına ermemiş kız çocuklarının, kendini idare edemeyecek durumda aklen noksan olanların ve bunakların velilerinin izni olmadan nikâhları caiz olmaz Bunların dışında kalan kadınlar, velilerinin izni olmadan da evlenip nikâh akdedebilirler Çünkü nikâhta kadının ifadesi muteberdir
    Bu fıkhî bir hüküm olmakla beraber, gerek İslâmî bir âdet, gerekse ailevi bir âdâb olarak velinin izin ve rızasının alınması en doğru olanı ve isabetlisidir Zaten bazı istisnalar dışında kızın evliliğinde velisinin iznine müracaat edilmekte, önce o muhatap alınmaktadır Daha sonra kızın rızası da alınırsa nikâh akdine başlanmaktadır Hanefiler de bunun müstehap olduğunu ifade etmişlerdir

    Nikâhta velinin izninin şart koşulması mezhepler arasında farklı olmakla beraber, bölgenin ve ailenin kendi şartları ve âdetleri açısından önemlidir Öyle zamanlar olur ki, kız tecrübesizliğinden, ilk anda bazı hususları tam düşünemediğinden, velilerinin memnuniyetsizliklerine rağmen diretir, isteyen bir erkekle nikâhlanır Fakat ileride kocasının kendisine denk olmadığını görür ve bir huzursuzluktur gider

    Böyle durumlarda velinin müsaadesini, rızasını almak hem bir İslâmî vecibedir, hem de büyüklere karşı edep ve terbiyeye en uygun olanıdır Fakat bazı anlar da olur ki, pek çok bakımdan kızla erkek birbirlerine denk olduğu, fikren ve mizaç itibariyle birbirleriyle uyuşabilecekleri mümkünken, babanın bazı peşin fikirleri öne sürerek mâni olması halinde, onun rızasının bağlayıcı olmaması daha isabetli olacaktır Bu durumda zaten Hanefî mezhebine göre nikâh caiz olduğundan ona tâbi olarak hareket edilir


    Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
    “Hangi kadına velisinin izni olmaksızın nikah kıyılırsa onun nikahı batıldır
    onun nikahı batıldır onun nikahı batıldır...)
    (İbn Mâce, Nikah: 15)






+ Yorum Gönder