Konusunu Oylayın.: Borç vermekle ilgili çeşitli sorular Sual: Borcu ödemeyip geciktirmek günah mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Borç vermekle ilgili çeşitli sorular Sual: Borcu ödemeyip geciktirmek günah mıdır?
  1. 04.Aralık.2011, 16:50
    1
    Misafir

    Borç vermekle ilgili çeşitli sorular Sual: Borcu ödemeyip geciktirmek günah mıdır?






    Borç vermekle ilgili çeşitli sorular Sual: Borcu ödemeyip geciktirmek günah mıdır? Mumsema Borç vermekle ilgili çeşitli sorular
    Sual: Borcu ödemeyip geciktirmek günah mıdır?


  2. 04.Aralık.2011, 16:50
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 04.Aralık.2011, 17:43
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Borç vermekle ilgili çeşitli sorular Sual: Borcu ödemeyip geciktirmek günah mıdır?




    Borcu ödemeyip geciktirmek

    Borcu ödemeyip geciktirmek günâh mıdır?

    CEVAP
    Borcunu vaktinde ödemeyen kimsenin, gelip mühlet istemesi lâzımdır. Ödeme imkânı olduğu hâlde, borcunu geciktirmek günâhtır.

    Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (Herhangi bir kimse, imkânı olduğu hâlde, borcunu vermeyip geciktirirse, [borcunu verinceye kadar] her gün amel defterine zulmetme günâhı yazılır.) [Taberânî]

    (Aldığı borcu ödemek istemeyene Allahü teâlâ, kıyâmette, “Bu kimsenin hakkını sende bırakacağımı mı zannettin?” buyurarak, o kimsenin iyi amellerini alıp diğerine verir. Eğer borcunu vermiyenin iyi ameli yoksa, borç verenin kötü amellerini, günâhlarını borçluya yükler.) [Taberânî]

    (Zenginin [ödeme imkânı olanın] borcunu ödemeyip, oyalaması zulümdür.) [Buhârî]

    [Borcu vaktinde ödememeye zulüm, ödemiyene de zâlim denmiştir.]

    (Allahü teâlâ zâlim zengini sevmez, ona bugzeder.) [Bezzâr]

    Borcu olan, borcunu ödemeden sadaka vermemelidir. Çünkü hadîs-i şerîfte, (Borcu var iken verilen sadaka kabűl olmaz) buyuruldu. (Buhârî)

    Verilmeyen zekât da borçtur. Borcu ödemek, zekât vermek farzdır. Zekât borcu olanın verdiği sadaka kabûl olmaz. Önce bu borçları ödemek lâzımdır. Bunun gibi farz borcu olanın nâfile namazları da kabûl olmaz. Sünnetler de nâfile demektir. (N.Fıkhıyye)

    Borçlanmamaya çok dikkat etmelidir! Hz.Lokman Hakîm, (Borç yükü altında ezilmektense, taş taşımayı tercîh ederim) buyuruyor. Çünkü borçlanmak, insanı küfre kadar sürükler. Peygamber efendimiz, (Yâ Rabbî, küfre düşmekten ve borca girmekten sana sığınırım) buyurarak, borçlanmanın çok kötü olduğunu bildirmiştir. (Nesâî)



  4. 04.Aralık.2011, 17:43
    2
    Hüvel Baki..



    Borcu ödemeyip geciktirmek

    Borcu ödemeyip geciktirmek günâh mıdır?

    CEVAP
    Borcunu vaktinde ödemeyen kimsenin, gelip mühlet istemesi lâzımdır. Ödeme imkânı olduğu hâlde, borcunu geciktirmek günâhtır.

    Hadîs-i şerîflerde buyuruldu ki:

    (Herhangi bir kimse, imkânı olduğu hâlde, borcunu vermeyip geciktirirse, [borcunu verinceye kadar] her gün amel defterine zulmetme günâhı yazılır.) [Taberânî]

    (Aldığı borcu ödemek istemeyene Allahü teâlâ, kıyâmette, “Bu kimsenin hakkını sende bırakacağımı mı zannettin?” buyurarak, o kimsenin iyi amellerini alıp diğerine verir. Eğer borcunu vermiyenin iyi ameli yoksa, borç verenin kötü amellerini, günâhlarını borçluya yükler.) [Taberânî]

    (Zenginin [ödeme imkânı olanın] borcunu ödemeyip, oyalaması zulümdür.) [Buhârî]

    [Borcu vaktinde ödememeye zulüm, ödemiyene de zâlim denmiştir.]

    (Allahü teâlâ zâlim zengini sevmez, ona bugzeder.) [Bezzâr]

    Borcu olan, borcunu ödemeden sadaka vermemelidir. Çünkü hadîs-i şerîfte, (Borcu var iken verilen sadaka kabűl olmaz) buyuruldu. (Buhârî)

    Verilmeyen zekât da borçtur. Borcu ödemek, zekât vermek farzdır. Zekât borcu olanın verdiği sadaka kabûl olmaz. Önce bu borçları ödemek lâzımdır. Bunun gibi farz borcu olanın nâfile namazları da kabûl olmaz. Sünnetler de nâfile demektir. (N.Fıkhıyye)

    Borçlanmamaya çok dikkat etmelidir! Hz.Lokman Hakîm, (Borç yükü altında ezilmektense, taş taşımayı tercîh ederim) buyuruyor. Çünkü borçlanmak, insanı küfre kadar sürükler. Peygamber efendimiz, (Yâ Rabbî, küfre düşmekten ve borca girmekten sana sığınırım) buyurarak, borçlanmanın çok kötü olduğunu bildirmiştir. (Nesâî)






+ Yorum Gönder