Konusunu Oylayın.: Sünnet-i zevâid adetler kabilindendir, sözünün manası nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 2 kişi oyladı.

Sünnet-i zevâid adetler kabilindendir, sözünün manası nedir?
  1. 30.Kasım.2011, 14:07
    1
    Misafir

    Sünnet-i zevâid adetler kabilindendir, sözünün manası nedir?






    Sünnet-i zevâid adetler kabilindendir, sözünün manası nedir? Mumsema sünnet-i zevâid adetler kabilindendir, sözünün manası nedir?


  2. 30.Kasım.2011, 14:07
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 02.Aralık.2011, 14:25
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,898
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: sünnet-i zevâid adetler kabilindendir, sözünün manası nedir?




    İbn-i Abidin der ki; Ulema Sünen-i zevâid’e Rasûlullah (s.a.v.)’in kıraati, rükû' ve secdeyi uzatması ile misal vermişlerdir. Şüphesiz ki bunlar ibadettir. Şu halde Sünen-i zevâid’in âdet olmasının manası; Rasûlullah (s.a.v.)’in ona çok devam etmesi ve âdet haline getirmesi, onu ancak bazı zamanlarda bırakmış olmasıdır. Çünkü sünnet, dinde tutulan yoldur. Sünnet haddizatında bir ibadettir. Buna âdet denilmesi arz ettiğimiz sebepten dolayıdır. Dinin şiarlarından ve tamamlayıcısından olmadığı için ona Sünnet-i zevâid denilmiştir. Sünnet-i hüdâ böyle değildir. Ondan murad; vacibe yakın Sünnet-i müekkede’lerdir ki terk edenler dalâlete nispet edilir. Çünkü onu terk etmek dinle alay sayılır.



  4. 02.Aralık.2011, 14:25
    2
    Editör



    İbn-i Abidin der ki; Ulema Sünen-i zevâid’e Rasûlullah (s.a.v.)’in kıraati, rükû' ve secdeyi uzatması ile misal vermişlerdir. Şüphesiz ki bunlar ibadettir. Şu halde Sünen-i zevâid’in âdet olmasının manası; Rasûlullah (s.a.v.)’in ona çok devam etmesi ve âdet haline getirmesi, onu ancak bazı zamanlarda bırakmış olmasıdır. Çünkü sünnet, dinde tutulan yoldur. Sünnet haddizatında bir ibadettir. Buna âdet denilmesi arz ettiğimiz sebepten dolayıdır. Dinin şiarlarından ve tamamlayıcısından olmadığı için ona Sünnet-i zevâid denilmiştir. Sünnet-i hüdâ böyle değildir. Ondan murad; vacibe yakın Sünnet-i müekkede’lerdir ki terk edenler dalâlete nispet edilir. Çünkü onu terk etmek dinle alay sayılır.






+ Yorum Gönder