Konusunu Oylayın.: Resim asmak veya çantada taşımak doğru mudur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Resim asmak veya çantada taşımak doğru mudur?
  1. 30.Kasım.2011, 07:45
    1
    Misafir

    Resim asmak veya çantada taşımak doğru mudur?

  2. 30.Kasım.2011, 09:43
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: resim asmak veya çantada taşımak doğru mudur?




    İbn-i Abbas (r.anhümâ)’ın anlattığına göre kendisine bir adam gelip; “Ben ressamım, şu resimleri yaptım. Bana bu hususta fetva ver!” dedi. İbn-i Abbas (r.a.) adama; “Bana yaklaş!” dedi. Adam yaklaştı. (İbn-i Abbas) “Yaklaş!” dedi. Adam yaklaştı. İbn-i Abbas elini başının üzerine koydu ve “Ben Rasûlullah (s.a.v.)’den işittim. Şöyle diyordu: ‘Bütün tasvirciler ateştedir. Allah ressamın yaptığı her bir resim için bir nefis koyar ve bu ona Cehennem’de azap verir.” İbn-i Abbas devamla adama dedi ki: “İllâ da resim yapacaksan ağaç yap, canı olmayan şeyin resmini yap.” (Buhârî, Büyû’) • Can taşıyan mahlûkatın resimlerini yapmak veya teşir etmek haramdır. Can taşıyan mahlûkatın resmini yapmanın yasak olması, o resimdeki canlının yaşamasına imkân sağlayacak tamlıkta ve bütünlükte olması halindedir. Eğer yaşamasına imkân tanımayacak şekilde ise canlının resmi de caizdir. • Canlı resmi, yere konulduğunda ayakta ona bakan kişinin, resimdeki canlının uzuvlarını seçemeyecek kadar küçük olması halinde, resim mekruh değildir. • Ağaç, ev, araba v.s. gibi ruhu olmayan şeylerin resmini yapmak ve bu yolla kazanç elde etmek caizdir. • Bebek, at vb. surette yapılmış eşyaları ev veya iş yerlerinde, süs ve benzeri maksatlar için kullanmak ve bulundurmak haramdır. Bu eşyalardan çocuk oyuncakları müstesnadır, çocukların oynaması maksadıyla bunları bulundurmak caizdir. • Ev, iş yeri vb. yerlere canlı resmi asmak tenzîhen mekruhtur. Asılan resim veya fotoğraf, canlının yaşamasına imkân vermeyecek derecede olsa dahi (vesikalık fotoğraflar gibi) hüküm aynıdır. Ama resim başka bir şeyle örtülmüş (cüzdanda, dolapta v.s.) ise böyle resimleri ve fotoğrafları bu şekilde taşımak ve bulundurmak mekruh değildir. • İnsanları, hak olmayan her türlü düşünceye sevk eden, haramları tasvir eden, şehveti kamçılayan vb. her türlü resim haramdır. (Reddü’l-Muhtâr, c.2; Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı, Cezîrî, c.3)


  3. 30.Kasım.2011, 09:43
    2
    Hüvel Baki..



    İbn-i Abbas (r.anhümâ)’ın anlattığına göre kendisine bir adam gelip; “Ben ressamım, şu resimleri yaptım. Bana bu hususta fetva ver!” dedi. İbn-i Abbas (r.a.) adama; “Bana yaklaş!” dedi. Adam yaklaştı. (İbn-i Abbas) “Yaklaş!” dedi. Adam yaklaştı. İbn-i Abbas elini başının üzerine koydu ve “Ben Rasûlullah (s.a.v.)’den işittim. Şöyle diyordu: ‘Bütün tasvirciler ateştedir. Allah ressamın yaptığı her bir resim için bir nefis koyar ve bu ona Cehennem’de azap verir.” İbn-i Abbas devamla adama dedi ki: “İllâ da resim yapacaksan ağaç yap, canı olmayan şeyin resmini yap.” (Buhârî, Büyû’) • Can taşıyan mahlûkatın resimlerini yapmak veya teşir etmek haramdır. Can taşıyan mahlûkatın resmini yapmanın yasak olması, o resimdeki canlının yaşamasına imkân sağlayacak tamlıkta ve bütünlükte olması halindedir. Eğer yaşamasına imkân tanımayacak şekilde ise canlının resmi de caizdir. • Canlı resmi, yere konulduğunda ayakta ona bakan kişinin, resimdeki canlının uzuvlarını seçemeyecek kadar küçük olması halinde, resim mekruh değildir. • Ağaç, ev, araba v.s. gibi ruhu olmayan şeylerin resmini yapmak ve bu yolla kazanç elde etmek caizdir. • Bebek, at vb. surette yapılmış eşyaları ev veya iş yerlerinde, süs ve benzeri maksatlar için kullanmak ve bulundurmak haramdır. Bu eşyalardan çocuk oyuncakları müstesnadır, çocukların oynaması maksadıyla bunları bulundurmak caizdir. • Ev, iş yeri vb. yerlere canlı resmi asmak tenzîhen mekruhtur. Asılan resim veya fotoğraf, canlının yaşamasına imkân vermeyecek derecede olsa dahi (vesikalık fotoğraflar gibi) hüküm aynıdır. Ama resim başka bir şeyle örtülmüş (cüzdanda, dolapta v.s.) ise böyle resimleri ve fotoğrafları bu şekilde taşımak ve bulundurmak mekruh değildir. • İnsanları, hak olmayan her türlü düşünceye sevk eden, haramları tasvir eden, şehveti kamçılayan vb. her türlü resim haramdır. (Reddü’l-Muhtâr, c.2; Dört Mezhebe Göre İslâm Fıkhı, Cezîrî, c.3)





+ Yorum Gönder