Konusunu Oylayın.: Eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalacaksın!”

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalacaksın!”
  1. 29.Kasım.2011, 08:37
    1
    Misafir

    Eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalacaksın!”






    Eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalacaksın!” Mumsema dayımın oğlu olan eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalacaksın!” dedi. bu anda ben de adetli idim. dinen durumumuz nedir?


  2. 29.Kasım.2011, 08:37
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 29.Kasım.2011, 15:39
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalac




    1. Erkek, ‘dünya âhiret bacımsın’ sözünü söylerken; sadece karısını kendine haram kılmak için söyleyip, boşamaya niyet ve kastetmemiş ise, Şâfiî ve Mâlikî mezhebine göre ‘zıhar’ olur. Zıhar sabit olunca; kadın kocasına haram olur. Erkek, keffaret verinceye kadar, karısına cinsel temasta veya cinsel temasa götürecek hareketlerde bulunamaz. Bu fiillerde bulunmak haram olur. Zıharın keffâreti ise şudur:

    1- Köle azat etmek ki bu, zamanımızda bulunmamaktadır.

    2- İki ay ara vermeden (60 gün) oruç tutmak.

    3- Oruç tutmaya gücü yetmez ise altmış fakiri iki öğün doyurmak.
    Hanefî mezhebine göre ise ‘zıhar’ vaki olmaz; ama böyle bir söz sarf etmekle mekruh bir fiil işlemiş olur.

    2. Erkek, ‘dünya âhiret bacımsın’ sözünü söylerken, karısını boşamaya niyet etmiş ise, ‘bâin talak (boşama)” olmuş olur. Erkek bir defa boşamayı kastetmiş ise bir ‘bain talak’; birden fazla boşamaya niyet etmiş ise, niyet ettiği sayı kadar talak vuku bulmuş olur. Bir defa boşamayı kastetmiş veya sayı konusunda niyeti yoksa o vakit bir ‘bain talak’ olmuş olacağından, karı-koca birbirlerine haram olurlar.

    Karı-kocadan her biri tekrar birleşmek istemeleri halinde; yeni bir nikâh ve yeni bir mehir lazımdır. Tekrar birleşmeleri durumunda kocanın iki boşama hakkı kalmış olur.
    Dört mezhebin ittifakı ile adetli iken yapılan boşama vakidir (sahihtir); fakat adetli iken yapılan boşamanın bidat olması sebebiyle kişi günahkâr olur.

    Ayrıca Hanefî mezhebinde; kızgın, öfkeli ve sarhoş iken yapılan boşama sahihtir.
    ------------
    (Celal Yıldırım, c.3, s.1192; Fetevâyı Hindiyye, c.3, s.295-c.2, s.521; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, Zuhaylî, c.9, s.318-s.290; Cezîrî, c.6)



  4. 29.Kasım.2011, 15:39
    2
    Silent and lonely rains



    1. Erkek, ‘dünya âhiret bacımsın’ sözünü söylerken; sadece karısını kendine haram kılmak için söyleyip, boşamaya niyet ve kastetmemiş ise, Şâfiî ve Mâlikî mezhebine göre ‘zıhar’ olur. Zıhar sabit olunca; kadın kocasına haram olur. Erkek, keffaret verinceye kadar, karısına cinsel temasta veya cinsel temasa götürecek hareketlerde bulunamaz. Bu fiillerde bulunmak haram olur. Zıharın keffâreti ise şudur:

    1- Köle azat etmek ki bu, zamanımızda bulunmamaktadır.

    2- İki ay ara vermeden (60 gün) oruç tutmak.

    3- Oruç tutmaya gücü yetmez ise altmış fakiri iki öğün doyurmak.
    Hanefî mezhebine göre ise ‘zıhar’ vaki olmaz; ama böyle bir söz sarf etmekle mekruh bir fiil işlemiş olur.

    2. Erkek, ‘dünya âhiret bacımsın’ sözünü söylerken, karısını boşamaya niyet etmiş ise, ‘bâin talak (boşama)” olmuş olur. Erkek bir defa boşamayı kastetmiş ise bir ‘bain talak’; birden fazla boşamaya niyet etmiş ise, niyet ettiği sayı kadar talak vuku bulmuş olur. Bir defa boşamayı kastetmiş veya sayı konusunda niyeti yoksa o vakit bir ‘bain talak’ olmuş olacağından, karı-koca birbirlerine haram olurlar.

    Karı-kocadan her biri tekrar birleşmek istemeleri halinde; yeni bir nikâh ve yeni bir mehir lazımdır. Tekrar birleşmeleri durumunda kocanın iki boşama hakkı kalmış olur.
    Dört mezhebin ittifakı ile adetli iken yapılan boşama vakidir (sahihtir); fakat adetli iken yapılan boşamanın bidat olması sebebiyle kişi günahkâr olur.

    Ayrıca Hanefî mezhebinde; kızgın, öfkeli ve sarhoş iken yapılan boşama sahihtir.
    ------------
    (Celal Yıldırım, c.3, s.1192; Fetevâyı Hindiyye, c.3, s.295-c.2, s.521; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, Zuhaylî, c.9, s.318-s.290; Cezîrî, c.6)



  5. 29.Kasım.2011, 16:01
    3
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: eşim sarhoş ve sinirli iken benimle kavga ettiği bir anda bana; “dünya âhiret bacımsın, halamın kızı olarak kalac

    Desert Rose kardeşim güzel anlatmış. Sarhoşta olsa, Şakadanda olsa. boşama ciddi bir konudur. 1 boş lafı edilmesi bile 1 talak gitmesine sebep olur. 3 boş ol dedigin zamanda nikah gider. bunlar cok ciddi konudur. insan çok dikkatli olmalıdır. sinirlide olsa bile böyle anam babam ol , bacım ol gibi kelimeler denilmemesi lazım. Sonrdan pişman olacak laflar edilmemelidir.


  6. 29.Kasım.2011, 16:01
    3
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Desert Rose kardeşim güzel anlatmış. Sarhoşta olsa, Şakadanda olsa. boşama ciddi bir konudur. 1 boş lafı edilmesi bile 1 talak gitmesine sebep olur. 3 boş ol dedigin zamanda nikah gider. bunlar cok ciddi konudur. insan çok dikkatli olmalıdır. sinirlide olsa bile böyle anam babam ol , bacım ol gibi kelimeler denilmemesi lazım. Sonrdan pişman olacak laflar edilmemelidir.





+ Yorum Gönder