Konusunu Oylayın.: Hz Aişe neden hz aliye karşı çıkmıştır?

5 üzerinden 4.33 | Toplam : 3 kişi
Hz Aişe neden hz aliye karşı çıkmıştır?
  1. 23.Kasım.2011, 18:56
    1
    Misafir

    Hz Aişe neden hz aliye karşı çıkmıştır?






    Hz Aişe neden hz aliye karşı çıkmıştır? Mumsema esselamun aleykum hz ayse neden hz aliye karsi cikmistir o cok onemli bir sahabedir.peygamberimiz hz muhamed s.a.v in dostudur.bunu bildigi halde neden ona karsi olmustur


  2. 23.Kasım.2011, 18:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    esselamun aleykum hz ayse neden hz aliye karsi cikmistir o cok onemli bir sahabedir.peygamberimiz hz muhamed s.a.v in dostudur.bunu bildigi halde neden ona karsi olmustur


    Benzer Konular

    - Şiiler Hz Aişe'yi neden sevmez

    - İkinci Fitne hakkında bilgi, neden çıkmıştır ?

    - Hz. Aişe'nin neden çocukları yok

    - Hz. Aişe annemizin çocukları neden olmamıştır?

    - Mezhepler neden çıkmıştır kişi istediği mezhebe tabi olabilir mi?

  3. 24.Kasım.2011, 07:38
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Hz. Ayşe, Hz. Osman'ın katillerini bulmak için Hz. Ali ile Cemel'de savaştığı halde, Hz. Osman'ı şehit etmeye gelenlerde




    Hz. Ayşe, Hz. Osman'ın katillerini bulmak için Hz. Ali ile Cemel'de savaştığı halde, Hz. Osman'ı şehit etmeye gelenlerden biri olan kardeşi Muhammed bin Ebubekir'den niye hesap sormadı?

    Yazar: Murat Sarıcık (Prof.Dr.)

    1) Hz. Ayşe (r.anha) Hz. Osman (ra) ile ilgili bazı olumlu rivayetlere kaynaklık etteği gibi, zaman zaman da son altı yıllık döneminde onu sert şekilde tenkit edenler arasında yer aldı. (bk. Murat Sarıcık, Hz. Osman, Nesil Yayınları, İstanbul 2009, s. 172). Onu zaman zaman tenkit edenler arasında Hz. Talha, Hz. Zübeyir ve Hz. Ali (r.anhüm) de vardı.

    2) Bilindiği üzere, Hz. Ebubekir (ra), Cafer b. Ebu Talib, Hicretin sekizinci yılında Mute Savaşı'nda şehit olunca, onun dul hanımı Esma bint-i Umeys'le evlenmiş ve bu evlilikten Muhammed adlı oğlu dünyaya gelmişti. Bu çocuk Hz. Ayşe (r.anha) ile baba bir kardeşti. 634 yılında Hz. Ebubekir (ra) vefat edince, Hz. Esma bu kez Hz. Ali (ra) ile evlendi ve sekiz on yaşlarında olan Muhammed annesiyle birlikte üvey babası olan Hz. Ali'nin evine geldi. Cemel Vakası'nın 656 yılında olduğu düşünülürse, bu savaşta üvey babası Hz. Ali'nin ordusunda yer alan ve muhaliflerine karşı onu destekleyen Muhammed, o zamanlar yirmi beş yaşın üzerindeydi.

    3) Hz. Ayşe (r.anha) Hz. Ali (ra)'e ve ordusuna karşı savaşmakla, aslında bir bakıma üvey kardeşi Muhammed ile de savaşmaktaydı. Yani bir bakıma kardeşinden de hesap sormaktaydı.

    4) Konunun bir de şu yönü vardır: Her ne kadar Muhammed, Hz. Osman (ra)'ı öldürmek niyeti ile onun yanına girmişse de, ikaz edilmesi üzerine onu öldürmekten vazgeçmiş ve evinden ayrılmıştı. Böylece niyetini gerçekleştirmedi ve ondan vazgeçti. Bu yüzden o Hz. Osman (ra)'ı öldürenler arasında yer almadı. Öldürme suçuna iyice yaklaşsa da bunu gerçekleştirmedi. Bu nedenle de onun katilleri sınıfında ve arasında görülmesi ve ona katiller gibi hesap sorulması doğru olmasa gerektir.

    5) Araştırdığımız kadarıyla Hz. Ayşe (r.anha) kardeşi Muhammed'i Hz. Osman (ra)'ı öldüren suçlulardan biri olarak algılamıyordu. Zaten Cemel Savaşı'ndan sonra da Hz. Ali (ra), Muhammed'i Hz. Ayşe (r.anha)'yı Medine'ye götürmekle görevlendirdi ve Hz. Ayşe (ra) buna itiraz etmedi.

    Görüldüğü üzere; konuya farklı açılardan bakılınca farklı bir fotoğraf ortaya çıkmaktadır.


  4. 24.Kasım.2011, 07:38
    2
    Üye



    Hz. Ayşe, Hz. Osman'ın katillerini bulmak için Hz. Ali ile Cemel'de savaştığı halde, Hz. Osman'ı şehit etmeye gelenlerden biri olan kardeşi Muhammed bin Ebubekir'den niye hesap sormadı?

    Yazar: Murat Sarıcık (Prof.Dr.)

    1) Hz. Ayşe (r.anha) Hz. Osman (ra) ile ilgili bazı olumlu rivayetlere kaynaklık etteği gibi, zaman zaman da son altı yıllık döneminde onu sert şekilde tenkit edenler arasında yer aldı. (bk. Murat Sarıcık, Hz. Osman, Nesil Yayınları, İstanbul 2009, s. 172). Onu zaman zaman tenkit edenler arasında Hz. Talha, Hz. Zübeyir ve Hz. Ali (r.anhüm) de vardı.

    2) Bilindiği üzere, Hz. Ebubekir (ra), Cafer b. Ebu Talib, Hicretin sekizinci yılında Mute Savaşı'nda şehit olunca, onun dul hanımı Esma bint-i Umeys'le evlenmiş ve bu evlilikten Muhammed adlı oğlu dünyaya gelmişti. Bu çocuk Hz. Ayşe (r.anha) ile baba bir kardeşti. 634 yılında Hz. Ebubekir (ra) vefat edince, Hz. Esma bu kez Hz. Ali (ra) ile evlendi ve sekiz on yaşlarında olan Muhammed annesiyle birlikte üvey babası olan Hz. Ali'nin evine geldi. Cemel Vakası'nın 656 yılında olduğu düşünülürse, bu savaşta üvey babası Hz. Ali'nin ordusunda yer alan ve muhaliflerine karşı onu destekleyen Muhammed, o zamanlar yirmi beş yaşın üzerindeydi.

    3) Hz. Ayşe (r.anha) Hz. Ali (ra)'e ve ordusuna karşı savaşmakla, aslında bir bakıma üvey kardeşi Muhammed ile de savaşmaktaydı. Yani bir bakıma kardeşinden de hesap sormaktaydı.

    4) Konunun bir de şu yönü vardır: Her ne kadar Muhammed, Hz. Osman (ra)'ı öldürmek niyeti ile onun yanına girmişse de, ikaz edilmesi üzerine onu öldürmekten vazgeçmiş ve evinden ayrılmıştı. Böylece niyetini gerçekleştirmedi ve ondan vazgeçti. Bu yüzden o Hz. Osman (ra)'ı öldürenler arasında yer almadı. Öldürme suçuna iyice yaklaşsa da bunu gerçekleştirmedi. Bu nedenle de onun katilleri sınıfında ve arasında görülmesi ve ona katiller gibi hesap sorulması doğru olmasa gerektir.

    5) Araştırdığımız kadarıyla Hz. Ayşe (r.anha) kardeşi Muhammed'i Hz. Osman (ra)'ı öldüren suçlulardan biri olarak algılamıyordu. Zaten Cemel Savaşı'ndan sonra da Hz. Ali (ra), Muhammed'i Hz. Ayşe (r.anha)'yı Medine'ye götürmekle görevlendirdi ve Hz. Ayşe (ra) buna itiraz etmedi.

    Görüldüğü üzere; konuya farklı açılardan bakılınca farklı bir fotoğraf ortaya çıkmaktadır.





+ Yorum Gönder