Konusunu Oylayın.: Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyeyip eğle

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyeyip eğle
  1. 22.Kasım.2011, 10:18
    1
    Misafir

    Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyeyip eğle






    Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyeyip eğle Mumsema Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyeyip eğlenecekleri kına gecesinde gelinin boynu sırtı kolları açık dekolte kıyafet giymesinin hükmü nedir?


  2. 22.Kasım.2011, 10:18
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyeyip eğlenecekleri kına gecesinde gelinin boynu sırtı kolları açık dekolte kıyafet giymesinin hükmü nedir?


    Benzer Konular

    - Hanımların düğünlerde kendi aralarında oynaması...

    - Şafi Mezhebinde Kadınların Kendi Aralarında Cemaatle Namaz Kılmalarının Hükmü Nedir?

    - Şia Mezhebinde Kadınların Kendi Aralarında Cemaatle Namaz Kılabilirler mi?

    - Zahiri Mezhebinde Kadınların Kendi Aralarında Cemaatle Namaz Kılmalarının Hükmü Nedir?

    - İslamda kadınların kendi aralarında müzikli ortamda oynaması uygun mudur ?

  3. 22.Kasım.2011, 10:41
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Kadınların kendi aralarında giyimi nasıl olmalıdır? Erkeklerin olmadığı ve kadınların kendi aralarında düzenleyey




    Kadınların kadınlara karşı avret yeri, göbekle diz kapakları arasında kalan kısımdır. Bunun dışındaki yerleri kadınların yanında açabilirler. (el-Mevsılî, el-ihtiyar, l, 45.) Ancak müşrik kadınlar kapsam dışında tutulmuştur. Bu yüzden Müslüman bir kadının müşrik ya da inkarcı kadınların yanında mahrem bir yerini açması caiz değildir. Hatta İbn Cüreyc, Ubade b. Nüsey ve Hışam el-Kari' gibi bilginler Hristiyan bir kadının Müslüman bir kadını öpmesini veya onun avret yerlerine bakmasını mekruh saymışlardır.
    Ubade b. Nüsey, Hz. Ömer (ra)'in, komutan Ebu Ubeyde b. el-Cerrah'a (ö. 18/639) yazdığı şu mektubu zikreder:
    "Zimmet ehli (Hristiyan veya Yahudi kadın tabea)nin Müslüman kadınlarla birlikte hamamlara girdikleri haberi bana ulaştı. Onları bundan menet. Çünkü zimmiye bir kadının Müslüman kadını çıplak olarak görmesi caiz değildir."
    Ebu Ubeyde mektubu alınca şöyle ilan etmiştir:
    "Herhangi bir kadın özürsüz olarak hamama giderse, bununla yüzünü beyazlaştırmayı kastetmiş olur. Allah kıyamet gününde yüzlerin beyazlaştığı (bk.Al-i İmran, 3/106,107.) günde onun yüzünü karartsın." (el-Kurtubî, a.g.e., XII, 155.)
    Abdullah b. Abbas (ö. 68/687) bu konuda gayri müslim kadınların istisna edilmesinin nedenini şöyle açıklar: "Müslüman kadını tesettürsüz olarak Hristiyan veya Yahudi bir kadının görmesi helal olmaz. Çünkü bunlar Müslüman kadının örtüsüz halini kocalarına anlatabilirler." (el-Kurtubî XII, 155.)
    Yine de konu İslam fakihleri arasında görüş ayrılığına neden olmuştur. Nitekim Müslüman bir hanımın, gayri müslim cariyesinin yanında örtünmesine gerek olmadığına fetva verilmiştir.

    sorularla islamiyet


  4. 22.Kasım.2011, 10:41
    2
    Moderatör



    Kadınların kadınlara karşı avret yeri, göbekle diz kapakları arasında kalan kısımdır. Bunun dışındaki yerleri kadınların yanında açabilirler. (el-Mevsılî, el-ihtiyar, l, 45.) Ancak müşrik kadınlar kapsam dışında tutulmuştur. Bu yüzden Müslüman bir kadının müşrik ya da inkarcı kadınların yanında mahrem bir yerini açması caiz değildir. Hatta İbn Cüreyc, Ubade b. Nüsey ve Hışam el-Kari' gibi bilginler Hristiyan bir kadının Müslüman bir kadını öpmesini veya onun avret yerlerine bakmasını mekruh saymışlardır.
    Ubade b. Nüsey, Hz. Ömer (ra)'in, komutan Ebu Ubeyde b. el-Cerrah'a (ö. 18/639) yazdığı şu mektubu zikreder:
    "Zimmet ehli (Hristiyan veya Yahudi kadın tabea)nin Müslüman kadınlarla birlikte hamamlara girdikleri haberi bana ulaştı. Onları bundan menet. Çünkü zimmiye bir kadının Müslüman kadını çıplak olarak görmesi caiz değildir."
    Ebu Ubeyde mektubu alınca şöyle ilan etmiştir:
    "Herhangi bir kadın özürsüz olarak hamama giderse, bununla yüzünü beyazlaştırmayı kastetmiş olur. Allah kıyamet gününde yüzlerin beyazlaştığı (bk.Al-i İmran, 3/106,107.) günde onun yüzünü karartsın." (el-Kurtubî, a.g.e., XII, 155.)
    Abdullah b. Abbas (ö. 68/687) bu konuda gayri müslim kadınların istisna edilmesinin nedenini şöyle açıklar: "Müslüman kadını tesettürsüz olarak Hristiyan veya Yahudi bir kadının görmesi helal olmaz. Çünkü bunlar Müslüman kadının örtüsüz halini kocalarına anlatabilirler." (el-Kurtubî XII, 155.)
    Yine de konu İslam fakihleri arasında görüş ayrılığına neden olmuştur. Nitekim Müslüman bir hanımın, gayri müslim cariyesinin yanında örtünmesine gerek olmadığına fetva verilmiştir.

    sorularla islamiyet





+ Yorum Gönder