Konusunu Oylayın.: Ayakları yıkamak mı gerekir, yoksa mesh etmek yeterlimidir ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Ayakları yıkamak mı gerekir, yoksa mesh etmek yeterlimidir ?
  1. 13.Kasım.2011, 20:41
    1
    Misafir

    Ayakları yıkamak mı gerekir, yoksa mesh etmek yeterlimidir ?

  2. 14.Kasım.2011, 04:46
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Ayakları yıkamak mı gerekir, yoksa mesh etmek yeterlimidir ?




    Âyet-i kerîmenin emrine göre, abdestin farzı dörttür. Bunlardan biri de ayakları yıkamaktır. Yıkama yerine çıplak ayağı meshetmek ehl-i sünnet itikadınca câiz değildir. Abdestin bir farzı terkedilmiş olur. Farzı terkedilen şey de sahih olmaz. Dört hak mezhebin dördü de bunda ittifak etmiştir. Sadece bozulmuş Caferiyye fırkası böyle bir tatbikatın içine girmektedir. Bunun ilmî sebebi, ayakları yıkamayı emreden âyetin bir kelimesi olan (Ercüleküm)ü, esreli okumaktan ibarettir. Âyetin ilk yazıldığı günlerde üstün esre olmadığından yanlış okumak daha fazla ihtimal dahilindeydi. Nitekim Caferîler de âyetin üstününü esre okuyunca mânâ zannettikleri gibi çıkmıştır. Ayaklarını yıkama yerine meshetme gibi bir yanlıştığı tercih eder duruma girmişlerdir. Bundan dolayıdır ki, çıplak ayağını yıkama yerine meshedenler küfüre nisbet edilmezler. Ancak namazı sahih olmayan kimseler olarak görülürler.

    Resûlüllah Efendimiz bizlere ibadetin şeklini bizzat tatbik ederek göstermiştir. Onun yüksek hayatında çıplak ayaklarını ilk defa yıkadığını, sonra da üzerine mest giyip mesh yaptığını açıkça müşahede etmekteyiz. Buharî ve Müslim gibi sahih hadîs kitaplarındaki hadîsler bunu emretmektedir. Bundan dolayıdır ki, ayakları yıkamak azimet, mest giymek ise ruhsat olduğu halde mesti inkâr edenlerin bulunduğu yerlerde mest giymenin daha sevaplı olduğu kaydedilmiştir.

    Ahmed ŞAHİN



  3. 14.Kasım.2011, 04:46
    2
    Silent and lonely rains



    Âyet-i kerîmenin emrine göre, abdestin farzı dörttür. Bunlardan biri de ayakları yıkamaktır. Yıkama yerine çıplak ayağı meshetmek ehl-i sünnet itikadınca câiz değildir. Abdestin bir farzı terkedilmiş olur. Farzı terkedilen şey de sahih olmaz. Dört hak mezhebin dördü de bunda ittifak etmiştir. Sadece bozulmuş Caferiyye fırkası böyle bir tatbikatın içine girmektedir. Bunun ilmî sebebi, ayakları yıkamayı emreden âyetin bir kelimesi olan (Ercüleküm)ü, esreli okumaktan ibarettir. Âyetin ilk yazıldığı günlerde üstün esre olmadığından yanlış okumak daha fazla ihtimal dahilindeydi. Nitekim Caferîler de âyetin üstününü esre okuyunca mânâ zannettikleri gibi çıkmıştır. Ayaklarını yıkama yerine meshetme gibi bir yanlıştığı tercih eder duruma girmişlerdir. Bundan dolayıdır ki, çıplak ayağını yıkama yerine meshedenler küfüre nisbet edilmezler. Ancak namazı sahih olmayan kimseler olarak görülürler.

    Resûlüllah Efendimiz bizlere ibadetin şeklini bizzat tatbik ederek göstermiştir. Onun yüksek hayatında çıplak ayaklarını ilk defa yıkadığını, sonra da üzerine mest giyip mesh yaptığını açıkça müşahede etmekteyiz. Buharî ve Müslim gibi sahih hadîs kitaplarındaki hadîsler bunu emretmektedir. Bundan dolayıdır ki, ayakları yıkamak azimet, mest giymek ise ruhsat olduğu halde mesti inkâr edenlerin bulunduğu yerlerde mest giymenin daha sevaplı olduğu kaydedilmiştir.

    Ahmed ŞAHİN






+ Yorum Gönder