Konusunu Oylayın.: İslam dininde kredi almak caiz midir,hükmü nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İslam dininde kredi almak caiz midir,hükmü nedir?
  1. 04.Kasım.2011, 22:30
    1
    Misafir

    İslam dininde kredi almak caiz midir,hükmü nedir?






    İslam dininde kredi almak caiz midir,hükmü nedir? Mumsema İslam dininde kredi almak caizmi dir,hükmü nedir?


  2. 05.Kasım.2011, 01:13
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İslam dininde kredi almak caiz midir,hükmü nedir?




    Düşük de olsa faizli bir muameleye girmek caiz değildir Şimdilik muamele faiz sayıldığına ve istikbaldeki durumu meçhul olup her an değişmesi mümkün olduğuna göre hüküm değişmez Yalnız borcu kapatmak hususunda Ebu Yusuf’a göre durum değişir Mesela bir kimse bir milyon liralık parayı bir seneliğine faizle bir buçuk milyona verirse, faizli olduğundan haramdır Yalnız bir sene sonra daha önce verilen bir milyon para enflasyon sebebiyle ödeme anında bir buçuk milyona tekabül ederse onu, yani başlangıçta verdiği bir milyon mukabilinde bir buçuk milyon alması caizdir Çünkü bu para altın ve gümüş olmadığı ve değeri itibari olduğu için kendisine itibar edilen değere göre muamele görür (Halil GÜNENÇ (Günümüz Meselelerine Fetvalar,I) Shf: 320-321)

    Fıkıhçılar, enflasyon altındaki farkın caiz olduğunu söylüyorlar Örneğin 10 altın 100 milyon lira karşılığı iken, bir arkadaşınıza 100 milyon lira borç verdiniz Bir sene sonra 100 milyon liranız geri geldi, ancak değer kaybından dolayı 100 milyonunuz sadece 8 altın alabiliyor Siz iki altın farkını alsanız faiz olur mu? Sorusuna İmamı Azam “bilmiyorum” demiş Bazı fıkıhçılar ise caizdir demiş Çünkü zarara uğramak söz konusudur Şimdi ki uygulamalarda özellikle 2 problem göze çarpıyor:

    a- Enflasyon miktarının belirlenmesi için yapılan hesaplamalar ne derece güvenilir Var sayalım ki enflasyon hesabı doğru yapıldı Problem yok

    b- Şimdi bankayla anlaştık Şu kadar paraya karşılık şu kadar faiz verilecek İmzaladık Öncelikle böyle bir anlaşmanın hiçbir sorumluluğunun olmadığını söyleyemeyiz Çünkü bizzat faiz anlaşması yapılmaktadır

    Diğer taraftan bu günkü enflasyon rakamları; örneğin % 50 olsun Biz de bu rakamın altında taşıt ve konut kredisi veya para yatırıp faiz anlaşması yapmış olalım Diyelim ki kredilerimizi ödedik veya paralarımızı aldık Bizi ilgilendiren önceki enflasyon rakamları değildir Daha sonraki, parayı ödediğimiz veya aldığımız zamanki enflasyon rakamıdır Baktık ki enflasyon bizim anlaştığımız rakamın üstün de çıktı Bu durum da faiz anlaşması haram olmakla beraber, alınan paraya haram denilmesi zor görünüyor Ancak enflasyon miktarı anlaşmamızın altın da kalırsa, bunun hesabını kim verecek Allah’a “hesap edemedik, tahminimiz yanlış çıktı, piyasalar karıştı” diye bir bahanemiz ne derece makul ve makbul olur
    Neticede zararsız yolları, zararlı yollara tercih etmemiz daha isabetli ve hesabının da daha kolay olduğu kanaatindeyiz Bu durumda, size faizli bankalara alternatif olarak özel finans Kurumları’nı tavsiye ediyoruz

    Sorularla İslamiyet



  3. 05.Kasım.2011, 01:13
    2
    Silent and lonely rains



    Düşük de olsa faizli bir muameleye girmek caiz değildir Şimdilik muamele faiz sayıldığına ve istikbaldeki durumu meçhul olup her an değişmesi mümkün olduğuna göre hüküm değişmez Yalnız borcu kapatmak hususunda Ebu Yusuf’a göre durum değişir Mesela bir kimse bir milyon liralık parayı bir seneliğine faizle bir buçuk milyona verirse, faizli olduğundan haramdır Yalnız bir sene sonra daha önce verilen bir milyon para enflasyon sebebiyle ödeme anında bir buçuk milyona tekabül ederse onu, yani başlangıçta verdiği bir milyon mukabilinde bir buçuk milyon alması caizdir Çünkü bu para altın ve gümüş olmadığı ve değeri itibari olduğu için kendisine itibar edilen değere göre muamele görür (Halil GÜNENÇ (Günümüz Meselelerine Fetvalar,I) Shf: 320-321)

    Fıkıhçılar, enflasyon altındaki farkın caiz olduğunu söylüyorlar Örneğin 10 altın 100 milyon lira karşılığı iken, bir arkadaşınıza 100 milyon lira borç verdiniz Bir sene sonra 100 milyon liranız geri geldi, ancak değer kaybından dolayı 100 milyonunuz sadece 8 altın alabiliyor Siz iki altın farkını alsanız faiz olur mu? Sorusuna İmamı Azam “bilmiyorum” demiş Bazı fıkıhçılar ise caizdir demiş Çünkü zarara uğramak söz konusudur Şimdi ki uygulamalarda özellikle 2 problem göze çarpıyor:

    a- Enflasyon miktarının belirlenmesi için yapılan hesaplamalar ne derece güvenilir Var sayalım ki enflasyon hesabı doğru yapıldı Problem yok

    b- Şimdi bankayla anlaştık Şu kadar paraya karşılık şu kadar faiz verilecek İmzaladık Öncelikle böyle bir anlaşmanın hiçbir sorumluluğunun olmadığını söyleyemeyiz Çünkü bizzat faiz anlaşması yapılmaktadır

    Diğer taraftan bu günkü enflasyon rakamları; örneğin % 50 olsun Biz de bu rakamın altında taşıt ve konut kredisi veya para yatırıp faiz anlaşması yapmış olalım Diyelim ki kredilerimizi ödedik veya paralarımızı aldık Bizi ilgilendiren önceki enflasyon rakamları değildir Daha sonraki, parayı ödediğimiz veya aldığımız zamanki enflasyon rakamıdır Baktık ki enflasyon bizim anlaştığımız rakamın üstün de çıktı Bu durum da faiz anlaşması haram olmakla beraber, alınan paraya haram denilmesi zor görünüyor Ancak enflasyon miktarı anlaşmamızın altın da kalırsa, bunun hesabını kim verecek Allah’a “hesap edemedik, tahminimiz yanlış çıktı, piyasalar karıştı” diye bir bahanemiz ne derece makul ve makbul olur
    Neticede zararsız yolları, zararlı yollara tercih etmemiz daha isabetli ve hesabının da daha kolay olduğu kanaatindeyiz Bu durumda, size faizli bankalara alternatif olarak özel finans Kurumları’nı tavsiye ediyoruz

    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder