Konusunu Oylayın.: Arife günlerinde kesilen kabir kurbanının dinimizde yeri var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Arife günlerinde kesilen kabir kurbanının dinimizde yeri var mıdır?
  1. 04.Kasım.2011, 07:26
    1
    Misafir

    Arife günlerinde kesilen kabir kurbanının dinimizde yeri var mıdır?






    Arife günlerinde kesilen kabir kurbanının dinimizde yeri var mıdır? Mumsema Arife günlerinde kesilen kabir kurbanının dinimizde yeri var mıdır


  2. 04.Kasım.2011, 07:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 04.Kasım.2011, 09:55
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Arife günlerinde kesilen kabir kurbanının dinimizde yeri var mıdır?




    Kurban zamanında kesilen belli hayvandır.Allah kuran'da kurbanla ilgili ayetinde
    وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكًا لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ
    “ Biz, her ümmet için bir mensek kıldık. Enam cinsinden kendilerine rızık olarak verdiklerimiz üzerine Allah'ın adını ansınlar. O halde, hepinizin İlâhı, bir tek İlâh'tır. Öyle ise, O'na teslim olun. (Ey Muhammed!) O saygılı ve samimi insanları müjdele! (Hac 22/34)

    MENSEK kelime manası İsmi zaman, İsmi mekân ve Mastar mimi’dir, yani Kurban kesme zamanı, kurban kesme yeri ve kurban kesme olayı olarak her üç anlama gelebilir.)
    Allah, Kurban kesmenin ÜMMETİ MUHAMMED için de bir ibadet olduğunu Kevser suresinde bildirmektedir.
    Kevser Suresi Mekke’de inmiştir. Allah, Kurban kesmeyi bu surede açıkça emretmektedir. Mekke’de Müşrikler putlara ve putlar adına kurban kesiyorlardı. Müslümanlar ise, sadece Allah için kurban kesiyorlardı
    Bu yüzden arife günü kabir kurbanı diye bir şey ne kuranda Allah ın emridir ne peygamber efendmizin tavsiyesidir.Kurban bize Allah a yaklaştıran belli zamanda kesilerek gereği yapılan ibadettir
    dikkat edelim peygamber efendimizin için kurbanda yoktur bunlar bidattır
    Dinde sonradan ortaya çıkan ve hakkında herhangi bir delil bulunmayan bu gibi durumlar hakkında Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
    “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.”
    “Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir”
    “Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.”



    Müslim, Cuma, 43 [↩]
    Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7. []
    Müslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6. []



  4. 04.Kasım.2011, 09:55
    2
    Hüvel Baki..



    Kurban zamanında kesilen belli hayvandır.Allah kuran'da kurbanla ilgili ayetinde
    وَلِكُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَكًا لِيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَى مَا رَزَقَهُم مِّن بَهِيمَةِ الْأَنْعَامِ فَإِلَهُكُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَلَهُ أَسْلِمُوا وَبَشِّرِ الْمُخْبِتِينَ
    “ Biz, her ümmet için bir mensek kıldık. Enam cinsinden kendilerine rızık olarak verdiklerimiz üzerine Allah'ın adını ansınlar. O halde, hepinizin İlâhı, bir tek İlâh'tır. Öyle ise, O'na teslim olun. (Ey Muhammed!) O saygılı ve samimi insanları müjdele! (Hac 22/34)

    MENSEK kelime manası İsmi zaman, İsmi mekân ve Mastar mimi’dir, yani Kurban kesme zamanı, kurban kesme yeri ve kurban kesme olayı olarak her üç anlama gelebilir.)
    Allah, Kurban kesmenin ÜMMETİ MUHAMMED için de bir ibadet olduğunu Kevser suresinde bildirmektedir.
    Kevser Suresi Mekke’de inmiştir. Allah, Kurban kesmeyi bu surede açıkça emretmektedir. Mekke’de Müşrikler putlara ve putlar adına kurban kesiyorlardı. Müslümanlar ise, sadece Allah için kurban kesiyorlardı
    Bu yüzden arife günü kabir kurbanı diye bir şey ne kuranda Allah ın emridir ne peygamber efendmizin tavsiyesidir.Kurban bize Allah a yaklaştıran belli zamanda kesilerek gereği yapılan ibadettir
    dikkat edelim peygamber efendimizin için kurbanda yoktur bunlar bidattır
    Dinde sonradan ortaya çıkan ve hakkında herhangi bir delil bulunmayan bu gibi durumlar hakkında Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
    “İşlerin en kötüsü sonradan ihdas edilenler / ortaya çıkarılanlardır.”
    “Sonradan ihdas edilen her şey bid’attir”
    “Her bidat dalalettir, her dalalet de ateştedir.”



    Müslim, Cuma, 43 [↩]
    Nesâi, Îdeyn, 22; İbn Mâce, Mukaddime, 7. []
    Müslim, Cuma, 43; Ebu Davud, Sünnet, 6. []






+ Yorum Gönder