Konusunu Oylayın.: Evde haram elbise varsa ne yapmak lazım fakire versek olurmu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Evde haram elbise varsa ne yapmak lazım fakire versek olurmu?
  1. 28.Ekim.2011, 13:45
    1
    Misafir

    Evde haram elbise varsa ne yapmak lazım fakire versek olurmu?

  2. 28.Ekim.2011, 15:56
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: evde haram elbise varsa ne yapmak lazım fakire versek olurmu?




    Haram kazançtan yiyen veya giyenin ibadeti makbul olmayacağına dair gelen Hadis rivayetleri zayıftır. (bk. Zeynu'l-Irakî Tahricu Ahadisi'l-İhya/ihya ile birlikte/, II/90).

    Bir kimsenin elindeki malın haram mal olduğu bilinmedikçe, çalınmış veya kumardan almış olsa bile, elindeki bu malın onun helal mülkü olduğu kabul edilir. Bunu verince, mülk-i habis ise de, almak caiz olur. Verilenin haram mal olduğu kesin bilinirse, bunu almak caiz olmaz.

    Haram malı, hediye vermek caiz olmaz. Haram olduğunu bilenin de, bunu alması caiz olmaz. Eline, haram mal, mesela para geçen, bunu sahibine vermeli, sahibi bilinmiyorsa, fakire sadaka vermelidir. Başka yere vermesi günah olur. Bu malı almak, fakirlerden başka kimseye caiz olmaz. Yalnız vârisin, haram mal olduğunu bildiği halde, mirası alması caiz olur. Sadaka olarak verdiği fakir, haram malı kendisine hediye ederse, bunu kendisi de kullanabilir.

    Malının çoğunun helal olduğu sanılanın verdiği hediyeyi almak caiz olur. Malı haram ise caiz olmaz. Bulanık suyun temiz olduğu kabul edilir. Çünkü, suyun aslı temizdir. Necis olması ise, şüphelidir. Kazancının çoğu haramdan olan kimsenin verdiği malın haramdan olduğu kesin olarak bilinmedikçe, bu malını almak haram olmaz, mekruh olur. Malının çoğu helal olanın hediyesi alınır. Çoğu haram ise, helal diyerek verdiği alınır. Verirken söylemedi ise, araştırıp zannına göre amel eder.

    [COLOR="rgb(75, 0, 130)"]Sadaka olarak verilen haram maldan sevap ummak caiz değildir. Haram paradan verilen sadakayı alan kimse, bunun haramdan olduğunu bilerek, Allah kabul etsin derse, kâfir olur. Veren de âmin derse, o da kâfir olur. [Yine haramdan olduğunu bilerek, bu halinden yani haram işlediğinden dolayı Allah razı olsun manasında söylenirse elbette o da küfür olur.] Allahü teâlâ, haram maldan verilen sadakanın sevabı olmaz buyuruyor. Allah kabul etsin demekle, hâşâ Allah’a inanmamış, Onu yalancı çıkarmaya çalışmış olduğu için küfre giriyor. Kâfir erkekle evlenmeye karar veren Müslüman kadın da, bu yüzden kâfir olmuş oluyor.



  3. 28.Ekim.2011, 15:56
    2
    Silent and lonely rains



    Haram kazançtan yiyen veya giyenin ibadeti makbul olmayacağına dair gelen Hadis rivayetleri zayıftır. (bk. Zeynu'l-Irakî Tahricu Ahadisi'l-İhya/ihya ile birlikte/, II/90).

    Bir kimsenin elindeki malın haram mal olduğu bilinmedikçe, çalınmış veya kumardan almış olsa bile, elindeki bu malın onun helal mülkü olduğu kabul edilir. Bunu verince, mülk-i habis ise de, almak caiz olur. Verilenin haram mal olduğu kesin bilinirse, bunu almak caiz olmaz.

    Haram malı, hediye vermek caiz olmaz. Haram olduğunu bilenin de, bunu alması caiz olmaz. Eline, haram mal, mesela para geçen, bunu sahibine vermeli, sahibi bilinmiyorsa, fakire sadaka vermelidir. Başka yere vermesi günah olur. Bu malı almak, fakirlerden başka kimseye caiz olmaz. Yalnız vârisin, haram mal olduğunu bildiği halde, mirası alması caiz olur. Sadaka olarak verdiği fakir, haram malı kendisine hediye ederse, bunu kendisi de kullanabilir.

    Malının çoğunun helal olduğu sanılanın verdiği hediyeyi almak caiz olur. Malı haram ise caiz olmaz. Bulanık suyun temiz olduğu kabul edilir. Çünkü, suyun aslı temizdir. Necis olması ise, şüphelidir. Kazancının çoğu haramdan olan kimsenin verdiği malın haramdan olduğu kesin olarak bilinmedikçe, bu malını almak haram olmaz, mekruh olur. Malının çoğu helal olanın hediyesi alınır. Çoğu haram ise, helal diyerek verdiği alınır. Verirken söylemedi ise, araştırıp zannına göre amel eder.

    [COLOR="rgb(75, 0, 130)"]Sadaka olarak verilen haram maldan sevap ummak caiz değildir. Haram paradan verilen sadakayı alan kimse, bunun haramdan olduğunu bilerek, Allah kabul etsin derse, kâfir olur. Veren de âmin derse, o da kâfir olur. [Yine haramdan olduğunu bilerek, bu halinden yani haram işlediğinden dolayı Allah razı olsun manasında söylenirse elbette o da küfür olur.] Allahü teâlâ, haram maldan verilen sadakanın sevabı olmaz buyuruyor. Allah kabul etsin demekle, hâşâ Allah’a inanmamış, Onu yalancı çıkarmaya çalışmış olduğu için küfre giriyor. Kâfir erkekle evlenmeye karar veren Müslüman kadın da, bu yüzden kâfir olmuş oluyor.






+ Yorum Gönder