Konusunu Oylayın.: Hiçbir gelirim yok eşim çalışıyor benim de ayrı bir kurban kesmem gerekiyor mu ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Hiçbir gelirim yok eşim çalışıyor benim de ayrı bir kurban kesmem gerekiyor mu ?
  1. 23.Ekim.2011, 22:25
    1
    Misafir

    Hiçbir gelirim yok eşim çalışıyor benim de ayrı bir kurban kesmem gerekiyor mu ?






    Hiçbir gelirim yok eşim çalışıyor benim de ayrı bir kurban kesmem gerekiyor mu ? Mumsema 80,18 gr altınım var ama çalışmıyorum hiçbir gelirim yok eşim çalışıyor sadece bnim de kurban kesmem gerektiğini söylüyorlar bnm adıma eşimin mi kesmesi gerekir


  2. 23.Ekim.2011, 22:25
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 24.Ekim.2011, 01:21
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Hiçbir gelirim yok eşim çalışıyor benim de ayrı bir kurban kesmem gerekiyor mu ?




    Hanefi müçtehidlerinin çoğunluğu, kurbanın, durumu müsait olan zenginlere vacip olduğunu ifade etmişlerdir Şafiler ise (onlarda vacip kavramı olmadığından) sünnet olduğu görüşünü benimsemişlerdir Ama her iki taraf da kurbanın yerine getirilmesi gerekli mali bir ibadet olduğunda ittifak etmişlerdir

    Yani ister vacip, ister sünnet olsun kurban, gücü yetenlerin ihmal edemeyecekleri mali ibadetlerimizden biri olduğunda görüş birliği söz konusudur Vacip de olsa, kuvvetli sünnet de olsa yerine getirilmelidir Çünkü sosyal bir yardımlaşma ve kucaklaşma vardır kurbanda
    Bence burada üzerinde durulması gereken mühim bir nokta, kurbanla mükellef kılan zenginliğin miktarının tesbiti nokyası olması gerektir

    Ne kadar zenginlik kurban mükellfiyeti getirmektedir sahibine? Esas mesele burdadır
    Biz burada geçmiş tespitlere bağlı kalarak diyoruz ki: zekatta ki gibi kurbanda da nisap, yani zenginlik ölçüsü, seksen gıramı geçen altını satın alacak paradır Sabit geliriyle normal ihtiyaçlarını devamlı karşılayan kimseni, boşta bekleyen bir buçuk milyar civarında parası varsa, kendini kurban kesmekle mükellef bilse yanlış düşünmüş olmaz Şahsına ait kubanını keserek ihtilaftan kurtulmuş, bu mutluluğu yaşamış olur
    Hanefi'de servet kiminse kurban borcu da onun olduğundan, aile içinde kimin şahsına ait parası varsa onun kurban kesmesi gerekirAncak diğer mezhepler de aile adına bir tek kurban kafi gelir, ayrı ayrı aile fertlerine kurban gerekmez
    Fazla kurban kesmede zorlanan Hanefiler, çözüm olarak diğer mezheplerin bu kolaylık getiren görüşüyle amel ederek aile adına tek kurbanla da yetinebilir

    Aslında kurban kesme konusunda sözü öyle fazlaca uzatmaya gerek yoktur Efendimiz (sav) Hazretleri insanları kendi vicdanlarıyla baş başa bıraktığı meşhur hadisinde şöyle bir ölçü vererek buyurmuş ki: "Müftü sana fetva verse de sen bir de kalbine sor"
    Gerçekten de bilgi ile beslenmiş selim bir kalpte, doğru cevap veren müftünün sesi her zaman duyulur: Senin durumun iyidir, kurban kesmekle mükellefsin Kurban masrafı seni zor durumda bırakmaz Cimrilik etme, kurbanı kes
    Ya da: Senin ihtiyaçların var Kurbanla mükellef değilsin Boşuna zorlama, sıkıntıya girme, diyebilir
    Kimseye sorma gereği de duymadan kararını kendisi verebilir Rabbimiz hepimize hayırlı kararkar verdirsin inşallah

    (Ahmet Şahin, Güncel Sorunlara Çözümler)



  4. 24.Ekim.2011, 01:21
    2
    Silent and lonely rains



    Hanefi müçtehidlerinin çoğunluğu, kurbanın, durumu müsait olan zenginlere vacip olduğunu ifade etmişlerdir Şafiler ise (onlarda vacip kavramı olmadığından) sünnet olduğu görüşünü benimsemişlerdir Ama her iki taraf da kurbanın yerine getirilmesi gerekli mali bir ibadet olduğunda ittifak etmişlerdir

    Yani ister vacip, ister sünnet olsun kurban, gücü yetenlerin ihmal edemeyecekleri mali ibadetlerimizden biri olduğunda görüş birliği söz konusudur Vacip de olsa, kuvvetli sünnet de olsa yerine getirilmelidir Çünkü sosyal bir yardımlaşma ve kucaklaşma vardır kurbanda
    Bence burada üzerinde durulması gereken mühim bir nokta, kurbanla mükellef kılan zenginliğin miktarının tesbiti nokyası olması gerektir

    Ne kadar zenginlik kurban mükellfiyeti getirmektedir sahibine? Esas mesele burdadır
    Biz burada geçmiş tespitlere bağlı kalarak diyoruz ki: zekatta ki gibi kurbanda da nisap, yani zenginlik ölçüsü, seksen gıramı geçen altını satın alacak paradır Sabit geliriyle normal ihtiyaçlarını devamlı karşılayan kimseni, boşta bekleyen bir buçuk milyar civarında parası varsa, kendini kurban kesmekle mükellef bilse yanlış düşünmüş olmaz Şahsına ait kubanını keserek ihtilaftan kurtulmuş, bu mutluluğu yaşamış olur
    Hanefi'de servet kiminse kurban borcu da onun olduğundan, aile içinde kimin şahsına ait parası varsa onun kurban kesmesi gerekirAncak diğer mezhepler de aile adına bir tek kurban kafi gelir, ayrı ayrı aile fertlerine kurban gerekmez
    Fazla kurban kesmede zorlanan Hanefiler, çözüm olarak diğer mezheplerin bu kolaylık getiren görüşüyle amel ederek aile adına tek kurbanla da yetinebilir

    Aslında kurban kesme konusunda sözü öyle fazlaca uzatmaya gerek yoktur Efendimiz (sav) Hazretleri insanları kendi vicdanlarıyla baş başa bıraktığı meşhur hadisinde şöyle bir ölçü vererek buyurmuş ki: "Müftü sana fetva verse de sen bir de kalbine sor"
    Gerçekten de bilgi ile beslenmiş selim bir kalpte, doğru cevap veren müftünün sesi her zaman duyulur: Senin durumun iyidir, kurban kesmekle mükellefsin Kurban masrafı seni zor durumda bırakmaz Cimrilik etme, kurbanı kes
    Ya da: Senin ihtiyaçların var Kurbanla mükellef değilsin Boşuna zorlama, sıkıntıya girme, diyebilir
    Kimseye sorma gereği de duymadan kararını kendisi verebilir Rabbimiz hepimize hayırlı kararkar verdirsin inşallah

    (Ahmet Şahin, Güncel Sorunlara Çözümler)






+ Yorum Gönder