Konusunu Oylayın.: Peygamberlerin en üstünü‎ kim?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Peygamberlerin en üstünü‎ kim?
  1. 22.Ekim.2011, 23:29
    1
    Misafir

    Peygamberlerin en üstünü‎ kim?






    Peygamberlerin en üstünü‎ kim? Mumsema Peygamberlerin en üstünü‎


  2. 22.Ekim.2011, 23:29
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 22.Ekim.2011, 23:37
    2
    Araştırmacı_
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Haziran.2011
    Üye No: 88110
    Mesaj Sayısı: 194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Peygamberlerin en üstünü‎ kim?




    Peygamber efendimiz, Peygamberlerin en üstünü ve sonuncusudur. Allahü teâlânın yarattığı varlıkların en şereflisi Muhammed aleyhisselâmdır. Her şey O’nun hürmetine yaratıldı. O, Allahü teâlânın resûlü, son peygamberidir. Allahü teâlâ bütün peygamberlerine ismiyle hitâb ettiği hâlde, O’na “Habîbim” (sevgilim) diyerek hitâb etmiştir. Nitekim Allahü teâlâ bir hadîs-i kudsîde: “Sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım!” buyurdu. Bütün mahlûkâtı O’nun şerefine yaratmıştır. Allahü teâlâ kullarına râzı olduğu ve beğendiği yolu göstermek için çeşitli kavimlere zaman zaman peygamberler göndermiştir. Muhammed aleyhisselâmı ise son Peygamber olarak bütün insanlara ve cinlere gönderdi. Bunun için Peygamberimize “Hâtem-ün-nebiyyîn” ve “Hâtem-ül-Enbiyâ” denilmiştir.


  4. 22.Ekim.2011, 23:37
    2



    Peygamber efendimiz, Peygamberlerin en üstünü ve sonuncusudur. Allahü teâlânın yarattığı varlıkların en şereflisi Muhammed aleyhisselâmdır. Her şey O’nun hürmetine yaratıldı. O, Allahü teâlânın resûlü, son peygamberidir. Allahü teâlâ bütün peygamberlerine ismiyle hitâb ettiği hâlde, O’na “Habîbim” (sevgilim) diyerek hitâb etmiştir. Nitekim Allahü teâlâ bir hadîs-i kudsîde: “Sen olmasaydın, hiçbir şeyi yaratmazdım!” buyurdu. Bütün mahlûkâtı O’nun şerefine yaratmıştır. Allahü teâlâ kullarına râzı olduğu ve beğendiği yolu göstermek için çeşitli kavimlere zaman zaman peygamberler göndermiştir. Muhammed aleyhisselâmı ise son Peygamber olarak bütün insanlara ve cinlere gönderdi. Bunun için Peygamberimize “Hâtem-ün-nebiyyîn” ve “Hâtem-ül-Enbiyâ” denilmiştir.


  5. 22.Ekim.2011, 23:47
    3
    Ehfiya
    عُضْو

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ocak.2007
    Üye No: 8
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 28

    Cevap: Peygamberlerin en üstünü‎ kim?

    Değerli kardeşimiz;



    Evet; Kuran-ı Kerimde peygamberlerin birbirinden üstünlüğünden bahsediliyor. Ayrıca aralarında bir fark gözetmememiz gerektiği de bildiriliyor.


    Bir konuyla ilgili farklı ayetler ve hadisler olabilir. Bunların her birinin hangi anlamda kullanıldığına bakmak gerekir. Peygamberlere iman etmek ile onların arasında fazilet ve mertebe farkının olması farklıdır. Müminler bütün Peygamberlere iman ederler. Bakara Suresinin 285. ayetinde geçen “Biz Allah'ın peygamberleri arasında ayırım yapmayız” ifadesi bunu anlatmak içindir. Aynı Surenin 253. ayetinde geçen “Biz onların bazısını, bazısından üstün kıldık” ifadesi ise, peygaberlerin fazilet ve mertebe bakımndan farklı oldğunu açıklamak içindir. Buna göre bütün peygamberlere iman etmek imanın bir şartıdır. Ancak bunların hepsi peygamber olmasına rağmen fazilet bakımından bir kısmı birkısmından daha üstündür.

    Bütün peygamberler, peygamber olmak bakımından eşit, fakat böyle olmakla birlikte bazısına ve hatta her birine bir üstünlük, özel bir fazilet, ayrı bir rütbe verilmesi açısından elbette farklı olacaktır. Kimisine Allah bizzat söz söyledi. "Kelîmullah" (Allah ile konuşan) yaptı, nitekim Musa Tur'da ve belirlenmiş gecelerde Allah'ın aracısız ve elçisiz sözünü dinledi. Bazısını da birçok derecelerle daha yükseklere çıkardı. Sidre-i münteha'dan (bütün varlıkların ilminin son bulduğu nokta) geçirip, "İki yay kadar yahut daha yakın" (Necm, 53/9) sırrı ile, mutlak yakınlık makamında âlemlere rahmet olarak herkese gönderilen peygamber, Allah'ın sevgilisi en son peygamber yaparak, Makâm-ı Mahmud'a yüceltti.

    Ayrıca, “seni alemlere ancak rahmet olarak gönderdik”( Enbiya suresi, 107) ayeti, bütün mevcudatın rahmet sebebinin peygamber efendimiz (a.s.m) olduğunu göstermektedir.

    Bu ifadeler ışığında diyebiliriz ki, bütün peygamberleri sevmek imanımızın gereğidir. Ama içlerinden Hz. Muhammed ( a.s.m)’ı sevmek ise imanımızın mükemmelliğini gösterir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  6. 22.Ekim.2011, 23:47
    3
    عُضْو
    Değerli kardeşimiz;



    Evet; Kuran-ı Kerimde peygamberlerin birbirinden üstünlüğünden bahsediliyor. Ayrıca aralarında bir fark gözetmememiz gerektiği de bildiriliyor.


    Bir konuyla ilgili farklı ayetler ve hadisler olabilir. Bunların her birinin hangi anlamda kullanıldığına bakmak gerekir. Peygamberlere iman etmek ile onların arasında fazilet ve mertebe farkının olması farklıdır. Müminler bütün Peygamberlere iman ederler. Bakara Suresinin 285. ayetinde geçen “Biz Allah'ın peygamberleri arasında ayırım yapmayız” ifadesi bunu anlatmak içindir. Aynı Surenin 253. ayetinde geçen “Biz onların bazısını, bazısından üstün kıldık” ifadesi ise, peygaberlerin fazilet ve mertebe bakımndan farklı oldğunu açıklamak içindir. Buna göre bütün peygamberlere iman etmek imanın bir şartıdır. Ancak bunların hepsi peygamber olmasına rağmen fazilet bakımından bir kısmı birkısmından daha üstündür.

    Bütün peygamberler, peygamber olmak bakımından eşit, fakat böyle olmakla birlikte bazısına ve hatta her birine bir üstünlük, özel bir fazilet, ayrı bir rütbe verilmesi açısından elbette farklı olacaktır. Kimisine Allah bizzat söz söyledi. "Kelîmullah" (Allah ile konuşan) yaptı, nitekim Musa Tur'da ve belirlenmiş gecelerde Allah'ın aracısız ve elçisiz sözünü dinledi. Bazısını da birçok derecelerle daha yükseklere çıkardı. Sidre-i münteha'dan (bütün varlıkların ilminin son bulduğu nokta) geçirip, "İki yay kadar yahut daha yakın" (Necm, 53/9) sırrı ile, mutlak yakınlık makamında âlemlere rahmet olarak herkese gönderilen peygamber, Allah'ın sevgilisi en son peygamber yaparak, Makâm-ı Mahmud'a yüceltti.

    Ayrıca, “seni alemlere ancak rahmet olarak gönderdik”( Enbiya suresi, 107) ayeti, bütün mevcudatın rahmet sebebinin peygamber efendimiz (a.s.m) olduğunu göstermektedir.

    Bu ifadeler ışığında diyebiliriz ki, bütün peygamberleri sevmek imanımızın gereğidir. Ama içlerinden Hz. Muhammed ( a.s.m)’ı sevmek ise imanımızın mükemmelliğini gösterir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder