Konusunu Oylayın.: Bir bayanın saçının telinin görünmesi cehenneme gitmesine sebep midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bir bayanın saçının telinin görünmesi cehenneme gitmesine sebep midir?
  1. 20.Ekim.2011, 14:34
    1
    Misafir

    Bir bayanın saçının telinin görünmesi cehenneme gitmesine sebep midir?






    Bir bayanın saçının telinin görünmesi cehenneme gitmesine sebep midir? Mumsema esselamun aleykum bir bayanin sacinin telinin gorulmesiyle cehenneme gidilecegi soyleniyor bune derece dogrudur


  2. 20.Ekim.2011, 14:34
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 20.Ekim.2011, 18:11
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Bir bayanın saçının telinin görünmesi cehenneme gitmesine sebep midir?




    Dinimiz ölçü ve denge dinidir Her olumsuz davranışın cirmi kadar günahı, günahı kadar da mânevî mes’ûliyeti vardır Bir günahtan caydırmak için daha ağır bir günahın adını onun yerine kullanmaya kalkışırsak, ağır günahı hafifletmiş, diğer günahı da içinden çıkılmaz bir hâle getirmiş oluruz Zinâ olmayan bir şeyin zinâ hükmünde olması akla da, dîne de, gerçeğe de uygun değildir

    Ancak şu kadar söylenebilir: Kadının nâmahremleri yanında başını örtmesi farzdır Örtmez ise, Allah’ın koyduğu sınırı ihlâl etmiş olur, yani haram işlemiş olur

    Bilindiği gibi vücudumuz bize âit değildir Vücudumuz üzerinde binde dokuz yüz doksan dokuz hisse sahibi, Hâlık-ı Rahîm’dir, yani vücudumuzu Yaradan’dır Vücudumuzla ilgili tasarruf hakkı ve yetkisi de, elbet vücudumuzu Yaradan’a aittir Biz emri uygulamakla mükellefiz

    Örtünmenin bir çok hikmeti zikredilebilir Fakat en mühimi, emri uygulamaktır Hikmetlere fazla kafa yorup emri görmezden gelirsek, emre haksızlık etmiş oluruz Örtünmekle Allah’ın emrini uygulayan kadın, böylece kem gözlerden, kötü bakışlardan, ahlâksız nazarlardan da kendini korumuş olur

    Kur’ân’a göre giyinmede iki maksat gözetilir:
    1-Örtünmek (tesettür),
    2-Güzel görünmek (ziynet)
    Örtünmeyi de, güzel giyinmeyi de şu âyetler teşrî kılmıştır: “Ey insanoğulları! Ayıp yerlerinizi örtecek giyimlikle sizi süsleyecek elbîseler gönderdik Takvâ örtüsü ise bunlardan daha hayırlıdır Allah’ın bu âyetleri öğüt almanız içindir Ey İnsanoğulları! Şeytan, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbîselerini soyarak ananızı, babanızı Cennetten çıkardığı gibi sizi de şaşırtmasın”1 “Ey insanoğulları! Her mescide güzel elbîselerinizi giyinerek gidin! Yiyin, için; fakat israf etmeyin Çünkü Allah isrâf edenleri sevmez”2

    Kadın fıtratının süse tutkun ve ziynete elverişli olması yüce dînimizin de dikkate aldığı bir husustur ki, erkeklere haram kılınan ipek ve altın, kadınlara helâl kılınmıştır Fakat kadın bu ayrıcalığını ve imtiyazını, kendi süsünü ve ziynetini yabancı erkekler nezdinde açarak ve ifşâ ederek kullanamaz Bu meşrû değildir

    Kadın kendisine nâmahrem olanların yanında örtünmelidir Kadının örtünme sınırını Kur’ân, “kendiliğinden açılan yerler dışında”3 istisna cümlesiyle çizmiş; kendiliğinden açılan yerler hususuna da Peygamber Efendimiz (asm) “el ve yüz”4 ifâdeleriyle açıklık getirmiştir

    Nûr Sûresi 31 âyeti ile, Ahzâb Sûresi 59 âyeti açık bir beyanla tesettürü emreder Bunlardan Nûr Sûresi 30 âyeti mü’min erkeklere iffetlerini korumaya; 31 âyeti ise mü’min kadınlara iffetlerini korumaya dâir emirler içerir Burada, “Başörtülerini yakalarının üstüne salsınlar”5 hükmü gâyet açıktır Başörtüsü konusunda âmir hüküm içeren bir diğer âyet de Ahzâb Sûresi 59 âyetidir Bu âyet de meâlen şöyledir: “Ey Nebî! Eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle! Dışarı çıkarken üzerlerine örtü alsınlar!”6

    Hazret-i Âişe’nin (ra) rivâyetine göre, örtü âyeti nâzil olunca Ensâr kadınları etekliklerini ortadan yırtarak başörtüsü yapmışlar ve siyah başlıklarla Hazret-i Peygamberin (asm) arkasında namaz kılmışlardır7

    Bir diğer rivâyet de Hazret-i Hafsa’dan (ra): “Kız kardeşim sordu: ‘Yâ Resûlâllah! Örtü bulamadığımız zaman dışarıya örtüsüz çıksak bunun mahzuru var mıdır?’ Allah Resûlü (asm): ‘Arkadaşı örtüsünü ona versin de, o da hayırlı işine öyle çıksın!’ buyurdu”8

    Kur’ân’ın ve Resûlullah’ın (asm) temel ölçüleri bunlardır Bu ölçüleri nazara aldıktan sonra ayrıntıyı, detay tercihini, zevk ve renk seçimini, biçim ve tarzı, şekil ve çizgileri kendi zevkimize göre belirleyebiliriz Hiçbir sakıncası yoktur

    Özetlersek; kadın, el ve yüzü dışında bütün vücûdunu örtmelidir Bu istisnaya, topuklara kadar ayakların da dâhil edilebileceğini beyan eden âlimler de vardır Giyim dar olmamalı, vücuda yapışmamalı, vücudu belirginleştirmemeli; vücutta rahat durmalı, şıklığı bozmamak kaydıyla geniş olmalıdır

    Güzel giyindikten sonra, bununla kibirlenmek meşru değildir Kadının erkeğe, erkeğin kadına benzemesi helâl değildir İnce ve şeffaf giyinmek helâl değildir

    Ancak örfün, geleneklerimizin ve içinde bulunduğumuz çevrenin de giyimde belirleyici rolü bulunduğu unutulmamalı, örfün ve çevrenin kabûlü olmayan giyim tarzı tercih edilmemelidir

    Dipnot:
    1-A’râf Sûresi, 7/26, 27;
    2-A’râf Sûresi, 7/31;
    3-Nûr Sûresi, 24/31;
    4-Sâbûnî, 2/154, 155;
    5-Nûr Sûresi, 24/31;
    6-Ahzâb Sûresi, 33/59;
    7-Âlûsî, R Meânî, 22/88;
    8-Buhârî, Hayz, 231

    Süleyman Kösmene



  4. 20.Ekim.2011, 18:11
    2
    Silent and lonely rains



    Dinimiz ölçü ve denge dinidir Her olumsuz davranışın cirmi kadar günahı, günahı kadar da mânevî mes’ûliyeti vardır Bir günahtan caydırmak için daha ağır bir günahın adını onun yerine kullanmaya kalkışırsak, ağır günahı hafifletmiş, diğer günahı da içinden çıkılmaz bir hâle getirmiş oluruz Zinâ olmayan bir şeyin zinâ hükmünde olması akla da, dîne de, gerçeğe de uygun değildir

    Ancak şu kadar söylenebilir: Kadının nâmahremleri yanında başını örtmesi farzdır Örtmez ise, Allah’ın koyduğu sınırı ihlâl etmiş olur, yani haram işlemiş olur

    Bilindiği gibi vücudumuz bize âit değildir Vücudumuz üzerinde binde dokuz yüz doksan dokuz hisse sahibi, Hâlık-ı Rahîm’dir, yani vücudumuzu Yaradan’dır Vücudumuzla ilgili tasarruf hakkı ve yetkisi de, elbet vücudumuzu Yaradan’a aittir Biz emri uygulamakla mükellefiz

    Örtünmenin bir çok hikmeti zikredilebilir Fakat en mühimi, emri uygulamaktır Hikmetlere fazla kafa yorup emri görmezden gelirsek, emre haksızlık etmiş oluruz Örtünmekle Allah’ın emrini uygulayan kadın, böylece kem gözlerden, kötü bakışlardan, ahlâksız nazarlardan da kendini korumuş olur

    Kur’ân’a göre giyinmede iki maksat gözetilir:
    1-Örtünmek (tesettür),
    2-Güzel görünmek (ziynet)
    Örtünmeyi de, güzel giyinmeyi de şu âyetler teşrî kılmıştır: “Ey insanoğulları! Ayıp yerlerinizi örtecek giyimlikle sizi süsleyecek elbîseler gönderdik Takvâ örtüsü ise bunlardan daha hayırlıdır Allah’ın bu âyetleri öğüt almanız içindir Ey İnsanoğulları! Şeytan, ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbîselerini soyarak ananızı, babanızı Cennetten çıkardığı gibi sizi de şaşırtmasın”1 “Ey insanoğulları! Her mescide güzel elbîselerinizi giyinerek gidin! Yiyin, için; fakat israf etmeyin Çünkü Allah isrâf edenleri sevmez”2

    Kadın fıtratının süse tutkun ve ziynete elverişli olması yüce dînimizin de dikkate aldığı bir husustur ki, erkeklere haram kılınan ipek ve altın, kadınlara helâl kılınmıştır Fakat kadın bu ayrıcalığını ve imtiyazını, kendi süsünü ve ziynetini yabancı erkekler nezdinde açarak ve ifşâ ederek kullanamaz Bu meşrû değildir

    Kadın kendisine nâmahrem olanların yanında örtünmelidir Kadının örtünme sınırını Kur’ân, “kendiliğinden açılan yerler dışında”3 istisna cümlesiyle çizmiş; kendiliğinden açılan yerler hususuna da Peygamber Efendimiz (asm) “el ve yüz”4 ifâdeleriyle açıklık getirmiştir

    Nûr Sûresi 31 âyeti ile, Ahzâb Sûresi 59 âyeti açık bir beyanla tesettürü emreder Bunlardan Nûr Sûresi 30 âyeti mü’min erkeklere iffetlerini korumaya; 31 âyeti ise mü’min kadınlara iffetlerini korumaya dâir emirler içerir Burada, “Başörtülerini yakalarının üstüne salsınlar”5 hükmü gâyet açıktır Başörtüsü konusunda âmir hüküm içeren bir diğer âyet de Ahzâb Sûresi 59 âyetidir Bu âyet de meâlen şöyledir: “Ey Nebî! Eşlerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle! Dışarı çıkarken üzerlerine örtü alsınlar!”6

    Hazret-i Âişe’nin (ra) rivâyetine göre, örtü âyeti nâzil olunca Ensâr kadınları etekliklerini ortadan yırtarak başörtüsü yapmışlar ve siyah başlıklarla Hazret-i Peygamberin (asm) arkasında namaz kılmışlardır7

    Bir diğer rivâyet de Hazret-i Hafsa’dan (ra): “Kız kardeşim sordu: ‘Yâ Resûlâllah! Örtü bulamadığımız zaman dışarıya örtüsüz çıksak bunun mahzuru var mıdır?’ Allah Resûlü (asm): ‘Arkadaşı örtüsünü ona versin de, o da hayırlı işine öyle çıksın!’ buyurdu”8

    Kur’ân’ın ve Resûlullah’ın (asm) temel ölçüleri bunlardır Bu ölçüleri nazara aldıktan sonra ayrıntıyı, detay tercihini, zevk ve renk seçimini, biçim ve tarzı, şekil ve çizgileri kendi zevkimize göre belirleyebiliriz Hiçbir sakıncası yoktur

    Özetlersek; kadın, el ve yüzü dışında bütün vücûdunu örtmelidir Bu istisnaya, topuklara kadar ayakların da dâhil edilebileceğini beyan eden âlimler de vardır Giyim dar olmamalı, vücuda yapışmamalı, vücudu belirginleştirmemeli; vücutta rahat durmalı, şıklığı bozmamak kaydıyla geniş olmalıdır

    Güzel giyindikten sonra, bununla kibirlenmek meşru değildir Kadının erkeğe, erkeğin kadına benzemesi helâl değildir İnce ve şeffaf giyinmek helâl değildir

    Ancak örfün, geleneklerimizin ve içinde bulunduğumuz çevrenin de giyimde belirleyici rolü bulunduğu unutulmamalı, örfün ve çevrenin kabûlü olmayan giyim tarzı tercih edilmemelidir

    Dipnot:
    1-A’râf Sûresi, 7/26, 27;
    2-A’râf Sûresi, 7/31;
    3-Nûr Sûresi, 24/31;
    4-Sâbûnî, 2/154, 155;
    5-Nûr Sûresi, 24/31;
    6-Ahzâb Sûresi, 33/59;
    7-Âlûsî, R Meânî, 22/88;
    8-Buhârî, Hayz, 231

    Süleyman Kösmene






+ Yorum Gönder