Konusunu Oylayın.: İçki satan kumar oynanan yerlerde çalışmak günah mıdır kazanılan para helal mıdır

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
İçki satan kumar oynanan yerlerde çalışmak günah mıdır kazanılan para helal mıdır
  1. 19.Ekim.2011, 13:12
    1
    Misafir

    İçki satan kumar oynanan yerlerde çalışmak günah mıdır kazanılan para helal mıdır






    İçki satan kumar oynanan yerlerde çalışmak günah mıdır kazanılan para helal mıdır Mumsema içki satan,kumar oynatan yerlerde calışmak gunah mıdır kazannılan para helal mıdır lutfen bılgısı olan cevap versın


  2. 19.Ekim.2011, 13:12
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 19.Ekim.2011, 16:22
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: içki satan,kumar oynatan yerlerde calışmak gunah mıdır kazannılan para helal mıdır lutfen bılgısı olan cevap vers




    Kumar oynanan yerde çalışmak

    Geliri tamamen kumardan olan kumarhane gibi yerlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurant gibi helal mal satan ve bunun yanında da kumar da oynatan müesseselerin durumu farklıdır. Kumarın oynanması haram olduğu gibi onun oynanmasına vesile olmak da haramdır. Bu bakımdan bu gibi işlerde çalışmak caiz değildir. Eğer kazancı tamamen helal olan yerler varsa buralarda çalışmanız daha iyidir. Mevcut fıkhı kaynaklarda her ne kadar bu mesele ile ilgili bir kayda rastlamadıysak da, benzer fetva ve görüşlere yer verilmektedir. Çünkü, eskiden nakliye hizmetleri bugünkü kadar yaygın değildi. Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim: Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir. Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir. Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir: Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz. (2) Fakat olayın değişik yönlerini de değerlendirmek gerekiyor: Yurtdışında Müslümanların sosyal ilişkilerinde İslam ahlakını yaşamaları, yurtiçindeki Müslümanlara göre daha fazla ehemmiyetli bulunmaktadır. Çünkü yurtdışındaki gayrimüslimler İslamiyet’i doğrudan Müslümanların şahsında görüyorlar ve onların güzel ahlakları hidayetlerine de vesile olabiliyor. Bediüzzaman (ra) İslam ahlakını bizzat yaşayarak örneklik edebildiğimiz takdirde diğer dinlerin tabilerinin İslamiyet’e cemaatlerle girebileceğini bildirirken İslam’ı doğru temsil etmemenin de mesuliyeti mucip olduğuna işaret buyuruyor. Gayrimüslim ülkeleri “darü’-l harp” olarak niteleyen İslam fakihleri, bu ülkelerde yaşayan Müslümanlarla gayrimüslimlerin münasebetlerini düzenleme konusunda muhtelif görüşler ileri sürmüşlerdir. Bir Müslüman’ın gayrimüslim ülkelerde gayrimüslimden faiz alması, gayrimüslime içki ve domuz eti satması ve hatta kazanacağı kesin olmak şartıyla kumar oynaması, bu fiillerin gayrimüslimlerce meşru olduğu ve Müslüman’ın da bu meşruiyetten faydalanmasının bir ölçüde ganimet mantığıyla açıklanabildiği esasına binaen, İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed’e göre caiz bulunmakla beraber, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Evzai, İshak ve Hanefi’lerden Ebu Yusuf’un da içinde bulunduğu fukahanın ekserisi, Müslüman’ın her yerde İslam ahkamı ile bağlı bulunduğunu ifade ederek, böyle batıl ve fasit akit ve alışverişleri caiz bulmamışlardır!. En uygun olanı da çoğunluğun bu görüşüdür!. Zira artık günümüzde Müslüman ülkeler de dahil dünya ülkeleri, umumi bir barış ve sulhu esas almışlardır. Müslümanlar gayrimüslim ülkelere izinli ve müsaadeli olarak girebilmektedirler ve bu ülkelerde emniyet ve güvenlik içinde yaşayabilmektedirler. Harp durumu ise söz konusu değildir. Binaenaleyh, İmam-ı Azam’ın fetvasında esas aldığı şartlar da, artık günümüz itibariyle mevcut değildir. Muharebe yok ki ganimet söz konusu olsun! Esasen, Kuran ve Sünnet, zaruret dışında haramlara izin de vermemiştir. Zaruret olmadığı takdirde haram, her yerde haramdır. O halde özetleyecek olursak diyebiliriz ki: Günümüzde Müslüman, dünyanın neresinde bulunursa bulunsun; İslam ahkamını ve ahlakını yaşamakla mükelleftir. İki Müslüman arasında caiz olmayan bir alışveriş, Müslüman ile gayrimüslim arasında da uygun olmamalıdır. Bu itibarla, gayrimüslim ülkelerde yaşayan Müslümanlar da (zaruret dışında) faiz almamalıdır, içki, domuz eti, laşe gibi İslam’ın haram kıldığı herhangi bir şeyi satmamalıdır.” Alimlerin çoğunluğunun şüpheden uzak görüşleri bu doğrultudadır. Ancak yukarıdaki fetvalar dikkate alınırsa, içki ve domuz taşımak suretiyle karşılık almak, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne ve diğer müçtehitlere göre caiz değildir, haramdır. Mecbur kalmadıkça böyle işlerde çalışmamak gerekir. 1. Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11. 2. el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450. 3- Mehmed Paksu, Meseleler ve Çözümleri 1, Nesil yayınları, İstanbul, ss. 135-138; Süleyman Kösemene, (Günümüz Meselelerine Çözümler), Yeni Asya Yayınları.


    İçki satılan yerde çalışmak

    Geliri tamamen içkiden olan meyhane gibi yerlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurant ve market gibi helal mal satan ve bunun yanında da içki satan müesseselerin durumu farklıdır.

    İçkinin alınması, satılması, taşınması ve servisinde bulunması haramdır. Bu bakımdan market ve restaurantta bu gibi işlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurantın diğer bölümlerinde mesela mutfak bölümünde çalışılabilir. Eğer kazancı tamamen helal olan yerler varsa buralarda çalışmanız daha iyidir.

    İslâm dini, cemiyette yaygın halde bulunan birtakım kötü haslet ve alışkanlıkların bir anda kaldırılması yolunu tercih etmemiş, bunun yerine asgarî seviyeden başlayıp muhatabı belli bir istikamette tekâmüle sevk eden bir metodla hareket etmiştir. Meselâ faiz yasağı, İslâm'ın en son hükümlerinden birisidir. İnsanlar Kur'ân'ın metoduyla belli bir merhaleye ulaştıktan sonra ticarî hayattaki bu yara tedavi edilmiştir. Tedricîlik esas alınmıştır. İşte, yasaklanırken tedrice riayet edilen hususlardan birisi de içkidir. İçki birden bire yasaklanmamış; belirli aralıklarla peş peşe inen üç âyetin akabinde mü'minler o yasağa iyice hazırlandıktan sonra men edilmiştir. Öyle ki, Müslümanlar içkinin haram kılındığım duyar duymaz, yanlarında bulunan bütün şarap küplerini ters çevirmiş, sokağa dökmüşlerdir. 1

    İçkinin sadece içilmesi yasaklanmakla kalınmamış, alınıp satılması, yani ticareti de haram kılınmıştır. Resul-i Ekrem (a.s.m.) bir hadislerinde içkiye on yönden lanet edildiğini belirtmiş ve şöyle buyurmuştur : «İçkiye on yönden lanet edilmiştir : İçkinin kendisine, onu imâl edene, imâl etmek isteyene, satıcısına, müşterisine, taşıyanına, taşıttıranına, kazancını yiyene, içene ve içirene.» 2

    İçkili lokanta, kulüp ve benzeri yerleri işleten kimse, lanete müstehak olan sınıfların bazısına girmektedir. Çünkü içkiyi satan ve kazancını yiyen durumundadır. Bu itibarla, böyle bir kazanç yolunu tasvip etmek mümkün değildir.

    Bu hususta Müslüman bir ülke ile Müslüman olmayan bir ülke arasında fark yoktur. İmâm-ı Âzam Hazretlerinin gayri müslim bir beldede gayri müslimlere içki satışı yapılabileceğine dair bir fetvası varsa da, talebesi İmam Ebu Yusuf, bir Müslümanın gayri müslim bir beldede de olsa içki satamayacağını açıklıyor ve şöyle diyor : «Bir Müslüman nerede olursa olsun, İslâmiyetin hükümlerini kabul etmiş demektir. Ona aykırı birşey yapamaz.» 3 Fetva da buna göredir. Bir Müslüman nerede olursa olsun, Allah'ın haram kıldığı bir şeyi alıp satamaz. Nitekim bu hüküm Şafiî mezhebine göre de böyledir. Haram olan bir şey dünyanın her yerinde haramdır.
    1. Müslim, Musâkat: 67.
    2. İbni Mâce, Eşribe : 6.
    3. İbni Âbidin, Beddü'l-Muhtar, 3 :247.

    Mehmed PAKSU (HELAL – HARAM)



  4. 19.Ekim.2011, 16:22
    2
    Silent and lonely rains



    Kumar oynanan yerde çalışmak

    Geliri tamamen kumardan olan kumarhane gibi yerlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurant gibi helal mal satan ve bunun yanında da kumar da oynatan müesseselerin durumu farklıdır. Kumarın oynanması haram olduğu gibi onun oynanmasına vesile olmak da haramdır. Bu bakımdan bu gibi işlerde çalışmak caiz değildir. Eğer kazancı tamamen helal olan yerler varsa buralarda çalışmanız daha iyidir. Mevcut fıkhı kaynaklarda her ne kadar bu mesele ile ilgili bir kayda rastlamadıysak da, benzer fetva ve görüşlere yer verilmektedir. Çünkü, eskiden nakliye hizmetleri bugünkü kadar yaygın değildi. Bu meseleye ışık tutacak bazı fetvaları zikredelim: Bir kimse şarap taşıtmak için birisini tutsa, İmam-ı Azama göre işçinin bu taşımadan dolayı aldığı para helâldir, fakat İmam-ı Muhammed'le İmam-ı Ebû Yusuf a göre caiz değildir. Yine ehl-i kitap bir gayr-ı müslim, bir Müslümanın hayvanını veya gemisini şarap taşımak için kiralasa; Müslümanın aldığı para İmam-ı Azama göre helâl, İmameyne göre caiz değildir. Tatbikatta görülmese de, kitaplarımızda şöyle bir fetvaya da yer verilmektedir: Bir Müslüman gütmüş olduğu domuzların karşılığında ücret alabilir. Bu İmam-ı Âzamin görüşüdür, fakat İmameyne göre alması caiz olmaz. (2) Fakat olayın değişik yönlerini de değerlendirmek gerekiyor: Yurtdışında Müslümanların sosyal ilişkilerinde İslam ahlakını yaşamaları, yurtiçindeki Müslümanlara göre daha fazla ehemmiyetli bulunmaktadır. Çünkü yurtdışındaki gayrimüslimler İslamiyet’i doğrudan Müslümanların şahsında görüyorlar ve onların güzel ahlakları hidayetlerine de vesile olabiliyor. Bediüzzaman (ra) İslam ahlakını bizzat yaşayarak örneklik edebildiğimiz takdirde diğer dinlerin tabilerinin İslamiyet’e cemaatlerle girebileceğini bildirirken İslam’ı doğru temsil etmemenin de mesuliyeti mucip olduğuna işaret buyuruyor. Gayrimüslim ülkeleri “darü’-l harp” olarak niteleyen İslam fakihleri, bu ülkelerde yaşayan Müslümanlarla gayrimüslimlerin münasebetlerini düzenleme konusunda muhtelif görüşler ileri sürmüşlerdir. Bir Müslüman’ın gayrimüslim ülkelerde gayrimüslimden faiz alması, gayrimüslime içki ve domuz eti satması ve hatta kazanacağı kesin olmak şartıyla kumar oynaması, bu fiillerin gayrimüslimlerce meşru olduğu ve Müslüman’ın da bu meşruiyetten faydalanmasının bir ölçüde ganimet mantığıyla açıklanabildiği esasına binaen, İmam-ı Azam ve İmam-ı Muhammed’e göre caiz bulunmakla beraber, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Evzai, İshak ve Hanefi’lerden Ebu Yusuf’un da içinde bulunduğu fukahanın ekserisi, Müslüman’ın her yerde İslam ahkamı ile bağlı bulunduğunu ifade ederek, böyle batıl ve fasit akit ve alışverişleri caiz bulmamışlardır!. En uygun olanı da çoğunluğun bu görüşüdür!. Zira artık günümüzde Müslüman ülkeler de dahil dünya ülkeleri, umumi bir barış ve sulhu esas almışlardır. Müslümanlar gayrimüslim ülkelere izinli ve müsaadeli olarak girebilmektedirler ve bu ülkelerde emniyet ve güvenlik içinde yaşayabilmektedirler. Harp durumu ise söz konusu değildir. Binaenaleyh, İmam-ı Azam’ın fetvasında esas aldığı şartlar da, artık günümüz itibariyle mevcut değildir. Muharebe yok ki ganimet söz konusu olsun! Esasen, Kuran ve Sünnet, zaruret dışında haramlara izin de vermemiştir. Zaruret olmadığı takdirde haram, her yerde haramdır. O halde özetleyecek olursak diyebiliriz ki: Günümüzde Müslüman, dünyanın neresinde bulunursa bulunsun; İslam ahkamını ve ahlakını yaşamakla mükelleftir. İki Müslüman arasında caiz olmayan bir alışveriş, Müslüman ile gayrimüslim arasında da uygun olmamalıdır. Bu itibarla, gayrimüslim ülkelerde yaşayan Müslümanlar da (zaruret dışında) faiz almamalıdır, içki, domuz eti, laşe gibi İslam’ın haram kıldığı herhangi bir şeyi satmamalıdır.” Alimlerin çoğunluğunun şüpheden uzak görüşleri bu doğrultudadır. Ancak yukarıdaki fetvalar dikkate alınırsa, içki ve domuz taşımak suretiyle karşılık almak, İmam-ı Azama göre caizdir denilebilir; fakat imameyne ve diğer müçtehitlere göre caiz değildir, haramdır. Mecbur kalmadıkça böyle işlerde çalışmamak gerekir. 1. Buharı, Büyü: 102; Müslim, Müsakat: 71; Tirmizî, Büyü: 60; &m Mâce, Ticaret: 11. 2. el-Feteva'l-Hindiyye, 4:449-450. 3- Mehmed Paksu, Meseleler ve Çözümleri 1, Nesil yayınları, İstanbul, ss. 135-138; Süleyman Kösemene, (Günümüz Meselelerine Çözümler), Yeni Asya Yayınları.


    İçki satılan yerde çalışmak

    Geliri tamamen içkiden olan meyhane gibi yerlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurant ve market gibi helal mal satan ve bunun yanında da içki satan müesseselerin durumu farklıdır.

    İçkinin alınması, satılması, taşınması ve servisinde bulunması haramdır. Bu bakımdan market ve restaurantta bu gibi işlerde çalışmak caiz değildir. Ancak restaurantın diğer bölümlerinde mesela mutfak bölümünde çalışılabilir. Eğer kazancı tamamen helal olan yerler varsa buralarda çalışmanız daha iyidir.

    İslâm dini, cemiyette yaygın halde bulunan birtakım kötü haslet ve alışkanlıkların bir anda kaldırılması yolunu tercih etmemiş, bunun yerine asgarî seviyeden başlayıp muhatabı belli bir istikamette tekâmüle sevk eden bir metodla hareket etmiştir. Meselâ faiz yasağı, İslâm'ın en son hükümlerinden birisidir. İnsanlar Kur'ân'ın metoduyla belli bir merhaleye ulaştıktan sonra ticarî hayattaki bu yara tedavi edilmiştir. Tedricîlik esas alınmıştır. İşte, yasaklanırken tedrice riayet edilen hususlardan birisi de içkidir. İçki birden bire yasaklanmamış; belirli aralıklarla peş peşe inen üç âyetin akabinde mü'minler o yasağa iyice hazırlandıktan sonra men edilmiştir. Öyle ki, Müslümanlar içkinin haram kılındığım duyar duymaz, yanlarında bulunan bütün şarap küplerini ters çevirmiş, sokağa dökmüşlerdir. 1

    İçkinin sadece içilmesi yasaklanmakla kalınmamış, alınıp satılması, yani ticareti de haram kılınmıştır. Resul-i Ekrem (a.s.m.) bir hadislerinde içkiye on yönden lanet edildiğini belirtmiş ve şöyle buyurmuştur : «İçkiye on yönden lanet edilmiştir : İçkinin kendisine, onu imâl edene, imâl etmek isteyene, satıcısına, müşterisine, taşıyanına, taşıttıranına, kazancını yiyene, içene ve içirene.» 2

    İçkili lokanta, kulüp ve benzeri yerleri işleten kimse, lanete müstehak olan sınıfların bazısına girmektedir. Çünkü içkiyi satan ve kazancını yiyen durumundadır. Bu itibarla, böyle bir kazanç yolunu tasvip etmek mümkün değildir.

    Bu hususta Müslüman bir ülke ile Müslüman olmayan bir ülke arasında fark yoktur. İmâm-ı Âzam Hazretlerinin gayri müslim bir beldede gayri müslimlere içki satışı yapılabileceğine dair bir fetvası varsa da, talebesi İmam Ebu Yusuf, bir Müslümanın gayri müslim bir beldede de olsa içki satamayacağını açıklıyor ve şöyle diyor : «Bir Müslüman nerede olursa olsun, İslâmiyetin hükümlerini kabul etmiş demektir. Ona aykırı birşey yapamaz.» 3 Fetva da buna göredir. Bir Müslüman nerede olursa olsun, Allah'ın haram kıldığı bir şeyi alıp satamaz. Nitekim bu hüküm Şafiî mezhebine göre de böyledir. Haram olan bir şey dünyanın her yerinde haramdır.
    1. Müslim, Musâkat: 67.
    2. İbni Mâce, Eşribe : 6.
    3. İbni Âbidin, Beddü'l-Muhtar, 3 :247.

    Mehmed PAKSU (HELAL – HARAM)



  5. 16.Nisan.2015, 00:35
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: içki satan,kumar oynatan yerlerde calışmak gunah mıdır kazannılan para helal mıdır lutfen bıl

    İçki Satılan Yerde Çalışmak Caiz mi?

    İçinde içki satılan bir otelde çalışmak veya ona malzeme satmak caiz midir?

    Meyhane ve genelevi gibi her yönden günah sayılan bir binada çalışmak ve ona malzeme satmak dinen haramdır. Çünkü bunun biricik gayesi meşru olmayan işlerin işlenmesidir. Soruda geçen otel meselesi ise bundan farklıdır. Çünkü otel işletmekteki gaye içki satmak değil, para mukabilinde turist ve misafirleri yerleştirip barındırmaktır. Başka bir deyimle, otelde çalışmak günah değil, içki içirmek günahtır.

    El-Fetava'i Hindiyye bu gibi şeylere işareten şöyle diyor: "Bir kimse ücret mukabilinde Arapça veya Farsça olarak şarkı yazarsa aldığı ücret haram değil, helaldir. Çünkü vebal onun yazılmasında değil, meşru olmayan bir şekilde okutulmasındadır."


    ==================================================
    Kaynak İçin Bakınız: Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, c.2, s.66-67.
    ==================================================


  6. 16.Nisan.2015, 00:35
    3
    Hadis Öğrencisi
    İçki Satılan Yerde Çalışmak Caiz mi?

    İçinde içki satılan bir otelde çalışmak veya ona malzeme satmak caiz midir?

    Meyhane ve genelevi gibi her yönden günah sayılan bir binada çalışmak ve ona malzeme satmak dinen haramdır. Çünkü bunun biricik gayesi meşru olmayan işlerin işlenmesidir. Soruda geçen otel meselesi ise bundan farklıdır. Çünkü otel işletmekteki gaye içki satmak değil, para mukabilinde turist ve misafirleri yerleştirip barındırmaktır. Başka bir deyimle, otelde çalışmak günah değil, içki içirmek günahtır.

    El-Fetava'i Hindiyye bu gibi şeylere işareten şöyle diyor: "Bir kimse ücret mukabilinde Arapça veya Farsça olarak şarkı yazarsa aldığı ücret haram değil, helaldir. Çünkü vebal onun yazılmasında değil, meşru olmayan bir şekilde okutulmasındadır."


    ==================================================
    Kaynak İçin Bakınız: Halil Günenç, Günümüz Meselelerine Fetvalar, c.2, s.66-67.
    ==================================================


  7. 17.Nisan.2015, 22:01
    4
    Misafir

    Cevap: içki satan,kumar oynatan yerlerde calışmak gunah mıdır kazannılan para helal mıdır lutfen bıl

    içki satılan yerde,kumar oynanan yerde sen ne kadar helal yoldan kazanmak istesen bile dinimizce yasaklanan şeylerin olduğu yerde kazanilan para helal değildir.eğer oraya mecbur değilsen oradan çıkmalısın eğer mecburi isen de öyle şeylere el sürme.bir müslümanın ağzına bir yudum içki girse 40 gün imnı gider yani 40 gün boyunca kıldığın namaz, yaptığın hayr vs.boşuna gider


  8. 17.Nisan.2015, 22:01
    4
    Sofi Ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Sofi Ahmed
    Misafir
    içki satılan yerde,kumar oynanan yerde sen ne kadar helal yoldan kazanmak istesen bile dinimizce yasaklanan şeylerin olduğu yerde kazanilan para helal değildir.eğer oraya mecbur değilsen oradan çıkmalısın eğer mecburi isen de öyle şeylere el sürme.bir müslümanın ağzına bir yudum içki girse 40 gün imnı gider yani 40 gün boyunca kıldığın namaz, yaptığın hayr vs.boşuna gider


  9. 19.Nisan.2015, 13:10
    5
    jerusselam
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Şubat.2013
    Üye No: 100353
    Mesaj Sayısı: 4,172
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 42

    Cevap: içki satan,kumar oynatan yerlerde calışmak gunah mıdır kazannılan para helal mıdır lutfen bıl

    İçkili iken namaz kılınmaz. Ancak içki içenin kırk gün namaz kılmayacağına dair bir ayet yokur. Ancak bazı hadis-i şeriflerde içki içen ya da diğer günahları işleyen müminlerin, namaz gibi ibadetlerinin sevabının azalacağı anlamında ifadeler vardır. Peygamber Efendimiz (asm) insanları içki gibi büyük günahlardan sakındırmak için buna benzer tehditler buyurarak, onları daha dikkatli olma konusunda uyarmıştır. (Tirmizi, Eşribe, 1; İbn Mace, Eşribe, 9; Nesai, Eşribe, 45,49)


  10. 19.Nisan.2015, 13:10
    5
    Devamlı Üye
    İçkili iken namaz kılınmaz. Ancak içki içenin kırk gün namaz kılmayacağına dair bir ayet yokur. Ancak bazı hadis-i şeriflerde içki içen ya da diğer günahları işleyen müminlerin, namaz gibi ibadetlerinin sevabının azalacağı anlamında ifadeler vardır. Peygamber Efendimiz (asm) insanları içki gibi büyük günahlardan sakındırmak için buna benzer tehditler buyurarak, onları daha dikkatli olma konusunda uyarmıştır. (Tirmizi, Eşribe, 1; İbn Mace, Eşribe, 9; Nesai, Eşribe, 45,49)





+ Yorum Gönder