Konusunu Oylayın.: Kilo ile kurban satın almak caiz olur mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kilo ile kurban satın almak caiz olur mu?
  1. 12.Ekim.2011, 22:32
    1
    Misafir

    Kilo ile kurban satın almak caiz olur mu?






    Kilo ile kurban satın almak caiz olur mu? Mumsema kurbanlığımızı aldık kesildikten sonra içi ve baş kısmı çıktıktan sonra kilo bedeli16 liradan anlaşılan kurbanlığımızı kaç kilo gelirse o fiyatı ödemek şartıyla anlaştık sizce bu kurban olurmu


  2. 12.Ekim.2011, 22:32
    1
    gözen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    gözen
    Misafir



    kurbanlığımızı aldık kesildikten sonra içi ve baş kısmı çıktıktan sonra kilo bedeli16 liradan anlaşılan kurbanlığımızı kaç kilo gelirse o fiyatı ödemek şartıyla anlaştık sizce bu kurban olurmu


    Benzer Konular

    - Çalıntı malı satın almak caiz mi?

    - Kredi kartıyla kurban satın almak caiz midir?

    - İcradan mal satın almak caiz midir?

    - Çakma malı (yan sanayi) satın almak caiz mi?

    - Korsan Film Satın Almak Caiz mi Arkadaşlar?

  3. 13.Ekim.2011, 02:01
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kilo ile kurban satın almak caiz olur mu?




    kurbanın büyüklüğü, kilo ile alım satımı


    1- Kurbanlık hayvanların gösterişli olanlarını kesmek en güzeli olmakla beraber şartlarını taşıyan her hayvan kurban edilebilir

    Kurbanlar yalnız koyun, keçi, deve ve sığır cinsi hayvanlardan kesilebilir Mandalar da sığır cinsindendir Bunların erkekleri ile dişileri eşittirAncak koyun cinsinin erkeğini kurban etmek daha faziletlidir Keçinin erkeği ile dişisi kıymetçe eşit olsalar, dişisini kesmek daha faziletli olurAynı şekilde devenin veya sığırın erkeği ile dişisi et ve kıymet bakımından eşit olsalar, dişisinin kurban edilmesi daha faziletlidir

    Koyun ile keçi ya birer yaşını doldurmalı veya koyunlar yedi sekiz aylık olduğu halde birer yaşında imiş gibi gösterişli bulunmalıdır

    Deve, en az beş yaşını, sığır da en az iki yaşını bitirmiş bulunmalıdır

    Tavuk, horoz ve kaz gibi evcil hayvanlar kurban olamaz Bunları kurban niyeti ile kesmek tahrimen mekruhtur Çünkü bunda Mecüsîlere benzeyiş vardır Etleri yenilen vahşî hayvanlar da kurban edilmez

    Koyun ve keçiden her biri yalnız bir kişi adına kurban edilir Bir deve veya bir sığır, bir kişiden yedi kişiye kadar kimseler için kurban edilebilirAncak bu ortakların hepsi müslüman olup her biri kendi hissesine malik olmalı ve Allah rızası için bir ibadet niyeti taşımalıdır

    Ortaklar kesilen kurbandan hisselerini tartı ile ayırırlar, göz kararı ile ayıramazlar

    2- Kurbanlık hayvan, göz kararı yapılacak bir pazarlık ile alınabileceği gibi, kilo birim fiyatı belirlenmek suretiyle canlı olarak tartılıp alınabilir

    Kurban edilmek üzere satın alınmak istenen hayvanın fiyatı, kesildikten sonra eti tartılarak da belirlenebilir Ancak kilo fiyatının rayiç bedeli şeklinde belirsiz bırakılmayıp, kesin olarak belirlenmesi ve derisi, kellesi ve sakatatının satıcıda kalmak üzere akitten istisna edilmemesi gerekir

    3- Kurban kesmenin meşrûiyeti Kitap, Sünnet ve icmâ-ı ümmet ile sabittir Allah Teâlâ'nın Kur'ân-ı Kerîm'de; "Rabbin için namaz kıl ve kurban kes" (Kevser, 108/2), Hz Peygamber sas)'in de "İmkânı olup da kurban kesmeyen bizim namazgâhımıza yaklaşmasın" (İbn Mâce, Edâhı, 2; Ahmed b Hanbel, Müsned, II, 321) şeklindeki ifadeleri konunun önemini ortaya koymaktadır Bu ve benzeri nasslardan hareket eden Hanefi fukahâsı kurban kesmenin vâcip olduğu görüşündedirler [COLOR="rgb(75, 0, 130)"](Serahsî, el-Mebsût, Kahire 1324-31, XII, 8; Kâsânî, Bedâyîu's-Sanâyi', Kahire, 1327-28/1910, V, 61, 62; el-Fetâva'l Hindiyye, Bulak 1310, V, 291)

    Bu nedenle Kuran ve Peygamberimizin uygulamaları bizim için yeterli bir ölçüdür Buna uymayanları dikkate almamak gerekir



  4. 13.Ekim.2011, 02:01
    2
    Silent and lonely rains



    kurbanın büyüklüğü, kilo ile alım satımı


    1- Kurbanlık hayvanların gösterişli olanlarını kesmek en güzeli olmakla beraber şartlarını taşıyan her hayvan kurban edilebilir

    Kurbanlar yalnız koyun, keçi, deve ve sığır cinsi hayvanlardan kesilebilir Mandalar da sığır cinsindendir Bunların erkekleri ile dişileri eşittirAncak koyun cinsinin erkeğini kurban etmek daha faziletlidir Keçinin erkeği ile dişisi kıymetçe eşit olsalar, dişisini kesmek daha faziletli olurAynı şekilde devenin veya sığırın erkeği ile dişisi et ve kıymet bakımından eşit olsalar, dişisinin kurban edilmesi daha faziletlidir

    Koyun ile keçi ya birer yaşını doldurmalı veya koyunlar yedi sekiz aylık olduğu halde birer yaşında imiş gibi gösterişli bulunmalıdır

    Deve, en az beş yaşını, sığır da en az iki yaşını bitirmiş bulunmalıdır

    Tavuk, horoz ve kaz gibi evcil hayvanlar kurban olamaz Bunları kurban niyeti ile kesmek tahrimen mekruhtur Çünkü bunda Mecüsîlere benzeyiş vardır Etleri yenilen vahşî hayvanlar da kurban edilmez

    Koyun ve keçiden her biri yalnız bir kişi adına kurban edilir Bir deve veya bir sığır, bir kişiden yedi kişiye kadar kimseler için kurban edilebilirAncak bu ortakların hepsi müslüman olup her biri kendi hissesine malik olmalı ve Allah rızası için bir ibadet niyeti taşımalıdır

    Ortaklar kesilen kurbandan hisselerini tartı ile ayırırlar, göz kararı ile ayıramazlar

    2- Kurbanlık hayvan, göz kararı yapılacak bir pazarlık ile alınabileceği gibi, kilo birim fiyatı belirlenmek suretiyle canlı olarak tartılıp alınabilir

    Kurban edilmek üzere satın alınmak istenen hayvanın fiyatı, kesildikten sonra eti tartılarak da belirlenebilir Ancak kilo fiyatının rayiç bedeli şeklinde belirsiz bırakılmayıp, kesin olarak belirlenmesi ve derisi, kellesi ve sakatatının satıcıda kalmak üzere akitten istisna edilmemesi gerekir

    3- Kurban kesmenin meşrûiyeti Kitap, Sünnet ve icmâ-ı ümmet ile sabittir Allah Teâlâ'nın Kur'ân-ı Kerîm'de; "Rabbin için namaz kıl ve kurban kes" (Kevser, 108/2), Hz Peygamber sas)'in de "İmkânı olup da kurban kesmeyen bizim namazgâhımıza yaklaşmasın" (İbn Mâce, Edâhı, 2; Ahmed b Hanbel, Müsned, II, 321) şeklindeki ifadeleri konunun önemini ortaya koymaktadır Bu ve benzeri nasslardan hareket eden Hanefi fukahâsı kurban kesmenin vâcip olduğu görüşündedirler [COLOR="rgb(75, 0, 130)"](Serahsî, el-Mebsût, Kahire 1324-31, XII, 8; Kâsânî, Bedâyîu's-Sanâyi', Kahire, 1327-28/1910, V, 61, 62; el-Fetâva'l Hindiyye, Bulak 1310, V, 291)

    Bu nedenle Kuran ve Peygamberimizin uygulamaları bizim için yeterli bir ölçüdür Buna uymayanları dikkate almamak gerekir






+ Yorum Gönder