Konusunu Oylayın.: Hz. Hasan (ra)'ın bedenini dedesi Hz. Muhammed (s.a.v)'in yanına gömmelerine Hz. Fatıma da razı iken neden Ebu Hureyre..

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz. Hasan (ra)'ın bedenini dedesi Hz. Muhammed (s.a.v)'in yanına gömmelerine Hz. Fatıma da razı iken neden Ebu Hureyre..
  1. 04.Ekim.2011, 19:23
    1
    Misafir

    Hz. Hasan (ra)'ın bedenini dedesi Hz. Muhammed (s.a.v)'in yanına gömmelerine Hz. Fatıma da razı iken neden Ebu Hureyre..






    Hz. Hasan (ra)'ın bedenini dedesi Hz. Muhammed (s.a.v)'in yanına gömmelerine Hz. Fatıma da razı iken neden Ebu Hureyre.. Mumsema Hz. Hasan (ra)'ın bedenini dedesi Hz. Muhammed (s.a.v)'in yanına gömmelerine Hz. Fatıma da razı iken neden Ebu Hureyre karşı çıkmıştır?


  2. 04.Ekim.2011, 19:23
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 04.Ekim.2011, 22:41
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Hz. Hasan (ra)'ın bedenini dedesi Hz. Muhammed (s.a.v)'in yanına gömmelerine Hz. Fatıma da razı iken neden Ebu Hu




    Öncelikle şunu belirtelim ki, “Hz. Fatıma razı iken?” ifadesi çok büyük bir sehiv olmuştur. Çünkü, Hz. Fatıma, Hz. Hasan’ın vefatından yıllar önce vefat etmiştir.

    Suyutî’nin İbn Abdu’l-Ber’den naklettiğine göre, ölüm yatağında iken Hz. Hasan, kardeşi hz. Hüseyİn’e şöyle dedi:

    “Ben daha önce öldüğümde Resulullah (a.s.m)’ın yanında defnolmak istediğimi Hz. Aişe’ye arz etmiştim. O da buna “Tamam” demişti. Öldüğümde bu arzumu ona tekrar arz et. Fakat adamlar bu konuda sana mani olacaklar, diye düşünüyorum. Şayet mani olmaya kalkarlarsa onlara müracaat etme/karşılık verme/cedelleşme!”

    Nihayet Hz. Hasan’ın ölümü üzerine Hz. Hüseyin Hz. Aişe’ye gidip arzusunu yineledi. O da “başım, gözüm üstüne” dedi. Ancak (o günkü Medine valisi) Mervan buna izin vermedi. Bunun üzerine Hz. Hüseyin adamalarıyla birlikte silah kuşandı. Fakat Ebu Hüreyre Hz. Hüseyin’i geri çevirdi. (Burada Hz. Ebu Hüreyre’nin buna engel olması diye bir şey söz konusu değildir. Onun bütün çabası, -bir kan dökülmesin diye- Hz. Hüseyin’i ikna edip o zalimlerle savaşmaktan vazgeçirmektir.) Ve Hz. Hasan Cennetu’l-Bakî’de annesi Hz. Fatıma’nın yanında defnedildi.(bk. Suyutî, Tarihu’l-Hulefa,(hz. Hasan bahsi).

    Rabbim bizleri ali beytin şefaatlerinden mahrum eylemesin!



  4. 04.Ekim.2011, 22:41
    2
    Editör



    Öncelikle şunu belirtelim ki, “Hz. Fatıma razı iken?” ifadesi çok büyük bir sehiv olmuştur. Çünkü, Hz. Fatıma, Hz. Hasan’ın vefatından yıllar önce vefat etmiştir.

    Suyutî’nin İbn Abdu’l-Ber’den naklettiğine göre, ölüm yatağında iken Hz. Hasan, kardeşi hz. Hüseyİn’e şöyle dedi:

    “Ben daha önce öldüğümde Resulullah (a.s.m)’ın yanında defnolmak istediğimi Hz. Aişe’ye arz etmiştim. O da buna “Tamam” demişti. Öldüğümde bu arzumu ona tekrar arz et. Fakat adamlar bu konuda sana mani olacaklar, diye düşünüyorum. Şayet mani olmaya kalkarlarsa onlara müracaat etme/karşılık verme/cedelleşme!”

    Nihayet Hz. Hasan’ın ölümü üzerine Hz. Hüseyin Hz. Aişe’ye gidip arzusunu yineledi. O da “başım, gözüm üstüne” dedi. Ancak (o günkü Medine valisi) Mervan buna izin vermedi. Bunun üzerine Hz. Hüseyin adamalarıyla birlikte silah kuşandı. Fakat Ebu Hüreyre Hz. Hüseyin’i geri çevirdi. (Burada Hz. Ebu Hüreyre’nin buna engel olması diye bir şey söz konusu değildir. Onun bütün çabası, -bir kan dökülmesin diye- Hz. Hüseyin’i ikna edip o zalimlerle savaşmaktan vazgeçirmektir.) Ve Hz. Hasan Cennetu’l-Bakî’de annesi Hz. Fatıma’nın yanında defnedildi.(bk. Suyutî, Tarihu’l-Hulefa,(hz. Hasan bahsi).

    Rabbim bizleri ali beytin şefaatlerinden mahrum eylemesin!






+ Yorum Gönder