Konusunu Oylayın.: Zina şühesiyle boşama üzerine mehrin durumu nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Zina şühesiyle boşama üzerine mehrin durumu nedir?
  1. 04.Ekim.2011, 05:27
    1
    Misafir

    Zina şühesiyle boşama üzerine mehrin durumu nedir?






    Zina şühesiyle boşama üzerine mehrin durumu nedir? Mumsema Zina şühesiyle boşama üzerine mehrin durumu hakkında ?


  2. 04.Ekim.2011, 05:28
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Zina şühesiyle boşama üzerine mehrin durumu nedir?




    Cevap: Erkek sadece şüphelendiği için kadını boşaması ona mehir vermesi gerekir. Allah u teala mehiri kadına vermeyi farz kılmıştır erkek evlendiği kadına mehir vermesi üzerine farzdır. Fakat mehir verme durumu ise kadın ve erkek arasında yapılan anlaşmaya bağlı olarak verilir.
    Eğer kadın mehri peşin istemişse peşin vermesi gerekir .
    Vadeli vermesi üzerine anlaşmışlarsa vadeli vermesi gerekir
    Yani ne şekilde anlaşmışlarsa o şekilde kadına mehrini vermesi gerekir
    Fakat adam sadece kadından şüphelendiği için kadını boşarsa kadına mehrini vermesi gerekir şüpheyle mehir sakıt olmaz. İslamda bunu ispat etmesi için dört şahid getirmesi gerekir getirmese iftiracı cezasını alır.


    Hanefi mezhebine göre Ne zaman kocaya mehrin tamamını veya yarısını vermek vaciptir. Ne zaman koca hiç mehir vermez ve ne zaman mut’a verir.
    Ne zaman mehrin tamamını vermek kocaya vaciptir:
    1-) Kocanın hanımı ile gerçek ilişkide bulunması halinde.
    2-) Gerçek ilişki olmamaksızın nikahlı olduğu bir kadınla kapısı kapalı ve perdeleri örtülü bir oda veya evde ilişkiye girecek kadar bir zaman baş başa kalmaları halinde.
    3-) Gerçek ilişki ve baş başa kaldıktan sonra veya önce karı kocadan birinin ölmesi halinde.

    Ne zaman mehrin yarısını vermek kocaya vaciptir:
    Evlenirken mehir konuşuldu ve nikah kıyıldı fakat kadına hiç dokunmadan koca kendi isteğiyle onu boşarsa.

    Ne zaman koca hiç mehir vermez:
    1-) Kadının kocasına mehrinin tamamını bağışlaması halinde.
    2-) kadının bilerek kendi rızası ile kocasından nikahını düşürecek söz söylemesi veya eylemde bulunması halinde. (Kadının İslam dininden çıkması, kocasının babası veya yetişkin erkek çocukları ile ilişkiye girmesi veya şehvetle zina niyeti ile onlarla elleşmesi gibi haller kadının kocasından nikahını düşüren sebeplerdir.)
    3-) Kadını çocuk yaşta babası ve dedesi dışındaki velisi evlendirdi ve yetiştiğinde bu kocası ile olan nikahını kendi isteğiyle fes etmek istemesi ve fes ettirmesi halinde.
    4-) Nikah akti fasit iken ilişkiye girmeden ayrılık meydana gelmesi halinde.


    Cevap: Neten okumuşsanda doğru bir görüştür kaynaklarda aynı nitelikte görüşler belirtilmiştir.
    Şafii fıkhında aynı görüşler mevcutur
    Mehirin Tümünün Koca'dan Sakıt Olması bölümünde aynı görüşler belirtilmiştir

    Kadının kendisi duhulden önce kocasından ayrılırsa, mehirin tümü kocanın üzerinden düşer. Meselâ kadın rnüslüman olduktan sonra nikâhı kendisi feshettiğinde veya kadın mürted olduğunda veya kocada bulunan bir ayıptan ötürü ayrıldığında veya koca kadında bulunan bir ayıptan ötürü onu boşadığında mehirin tümü kocanın üzerinden düşer. Çünkü bu durumlarda mehirin düşmesine sebep olan kadının kendisidir ve bu yolu bizzat kendisi seçmiştir. ((şafii fıkhı ))


  3. 04.Ekim.2011, 05:28
    2
    Üye



    Cevap: Erkek sadece şüphelendiği için kadını boşaması ona mehir vermesi gerekir. Allah u teala mehiri kadına vermeyi farz kılmıştır erkek evlendiği kadına mehir vermesi üzerine farzdır. Fakat mehir verme durumu ise kadın ve erkek arasında yapılan anlaşmaya bağlı olarak verilir.
    Eğer kadın mehri peşin istemişse peşin vermesi gerekir .
    Vadeli vermesi üzerine anlaşmışlarsa vadeli vermesi gerekir
    Yani ne şekilde anlaşmışlarsa o şekilde kadına mehrini vermesi gerekir
    Fakat adam sadece kadından şüphelendiği için kadını boşarsa kadına mehrini vermesi gerekir şüpheyle mehir sakıt olmaz. İslamda bunu ispat etmesi için dört şahid getirmesi gerekir getirmese iftiracı cezasını alır.


    Hanefi mezhebine göre Ne zaman kocaya mehrin tamamını veya yarısını vermek vaciptir. Ne zaman koca hiç mehir vermez ve ne zaman mut’a verir.
    Ne zaman mehrin tamamını vermek kocaya vaciptir:
    1-) Kocanın hanımı ile gerçek ilişkide bulunması halinde.
    2-) Gerçek ilişki olmamaksızın nikahlı olduğu bir kadınla kapısı kapalı ve perdeleri örtülü bir oda veya evde ilişkiye girecek kadar bir zaman baş başa kalmaları halinde.
    3-) Gerçek ilişki ve baş başa kaldıktan sonra veya önce karı kocadan birinin ölmesi halinde.

    Ne zaman mehrin yarısını vermek kocaya vaciptir:
    Evlenirken mehir konuşuldu ve nikah kıyıldı fakat kadına hiç dokunmadan koca kendi isteğiyle onu boşarsa.

    Ne zaman koca hiç mehir vermez:
    1-) Kadının kocasına mehrinin tamamını bağışlaması halinde.
    2-) kadının bilerek kendi rızası ile kocasından nikahını düşürecek söz söylemesi veya eylemde bulunması halinde. (Kadının İslam dininden çıkması, kocasının babası veya yetişkin erkek çocukları ile ilişkiye girmesi veya şehvetle zina niyeti ile onlarla elleşmesi gibi haller kadının kocasından nikahını düşüren sebeplerdir.)
    3-) Kadını çocuk yaşta babası ve dedesi dışındaki velisi evlendirdi ve yetiştiğinde bu kocası ile olan nikahını kendi isteğiyle fes etmek istemesi ve fes ettirmesi halinde.
    4-) Nikah akti fasit iken ilişkiye girmeden ayrılık meydana gelmesi halinde.


    Cevap: Neten okumuşsanda doğru bir görüştür kaynaklarda aynı nitelikte görüşler belirtilmiştir.
    Şafii fıkhında aynı görüşler mevcutur
    Mehirin Tümünün Koca'dan Sakıt Olması bölümünde aynı görüşler belirtilmiştir

    Kadının kendisi duhulden önce kocasından ayrılırsa, mehirin tümü kocanın üzerinden düşer. Meselâ kadın rnüslüman olduktan sonra nikâhı kendisi feshettiğinde veya kadın mürted olduğunda veya kocada bulunan bir ayıptan ötürü ayrıldığında veya koca kadında bulunan bir ayıptan ötürü onu boşadığında mehirin tümü kocanın üzerinden düşer. Çünkü bu durumlarda mehirin düşmesine sebep olan kadının kendisidir ve bu yolu bizzat kendisi seçmiştir. ((şafii fıkhı ))





+ Yorum Gönder