Konusunu Oylayın.: Selam vermek sünnet almak farz olduğu halde, selam vermek nasıl daha faziletli olabilir? Bu gibi başka durumlar var mıdı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Selam vermek sünnet almak farz olduğu halde, selam vermek nasıl daha faziletli olabilir? Bu gibi başka durumlar var mıdı
  1. 01.Ekim.2011, 11:56
    1
    Misafir

    Selam vermek sünnet almak farz olduğu halde, selam vermek nasıl daha faziletli olabilir? Bu gibi başka durumlar var mıdı






    Selam vermek sünnet almak farz olduğu halde, selam vermek nasıl daha faziletli olabilir? Bu gibi başka durumlar var mıdı Mumsema Selam vermek sünnet almak farz olduğu halde, selam vermek nasıl daha faziletli olabilir? Bu gibi başka durumlar var mıdır?


  2. 01.Ekim.2011, 11:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 01.Ekim.2011, 12:26
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Selam vermek sünnet almak farz olduğu halde, selam vermek nasıl daha faziletli olabilir? Bu gibi başka durumlar v




    Müslümanlar arasında, bir dostluk ve iyi niyet işareti olan selâmı vermek sünnet; almak ise farzdır. Verilen selamı almamak caiz değildir.

    Sebep olan yapan gibidir kaidesince selam veren kimse alanın da sevabına ortak olur. Çünkü onun selam almasına ve sevap kazanmasına sebep olan kimse selamı verendir. Bu açıdan selam vermek selam almaktan daha faziletli olabilir.

    Aynı şekilde Kuran okumak sünnet dinlemek farzdır. Ancak dinleyene sebep olan okuyandır. Bu açıdan da okuyanın fazileti daha fazla olabilir.

    Ancak her amelde olduğu gibi sevap ve faziletin asıl ölçüsü ihlaslı ameldir. İhlasla yapılan bir amel ihlassız yapılan binlerce amelden daha üstündür.



  4. 01.Ekim.2011, 12:26
    2
    Silent and lonely rains



    Müslümanlar arasında, bir dostluk ve iyi niyet işareti olan selâmı vermek sünnet; almak ise farzdır. Verilen selamı almamak caiz değildir.

    Sebep olan yapan gibidir kaidesince selam veren kimse alanın da sevabına ortak olur. Çünkü onun selam almasına ve sevap kazanmasına sebep olan kimse selamı verendir. Bu açıdan selam vermek selam almaktan daha faziletli olabilir.

    Aynı şekilde Kuran okumak sünnet dinlemek farzdır. Ancak dinleyene sebep olan okuyandır. Bu açıdan da okuyanın fazileti daha fazla olabilir.

    Ancak her amelde olduğu gibi sevap ve faziletin asıl ölçüsü ihlaslı ameldir. İhlasla yapılan bir amel ihlassız yapılan binlerce amelden daha üstündür.






+ Yorum Gönder