Konusunu Oylayın.: Hac/umre için yola çıktıklarında onlara hizmet edenlerin daha çok sevaba nail olduğunu bildiren bir hadisi var mıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hac/umre için yola çıktıklarında onlara hizmet edenlerin daha çok sevaba nail olduğunu bildiren bir hadisi var mıdır?
  1. 30.Eylül.2011, 13:25
    1
    Misafir

    Hac/umre için yola çıktıklarında onlara hizmet edenlerin daha çok sevaba nail olduğunu bildiren bir hadisi var mıdır?






    Hac/umre için yola çıktıklarında onlara hizmet edenlerin daha çok sevaba nail olduğunu bildiren bir hadisi var mıdır? Mumsema Hac/umre için yola çıktıklarında onlara hizmet edenlerin daha çok sevaba nail olduğunu bildiren bir hadisi var mıdır? Hacca görevli olarak mı yoksa bütün vaktini ibadette geçirebilecek şekilde gitmek mi daha makbuldür?


  2. 30.Eylül.2011, 13:25
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 30.Eylül.2011, 13:26
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Hac/umre için yola çıktıklarında onlara hizmet edenlerin daha çok sevaba nail olduğunu bildiren bir hadisi var mı




    Sorudaki birinci şık ile ilgili olarak kaynaklarda herhangi bir bilgiye rastlayamadık.

    Ancak kafiledeki haccıların istirahatını temin etmeye yönelik samimi olarak Allah rızası için yapılan bir hizmet de bir zikirdir. Çünkü zikir Allah’ı hatırlamak, onun rızasını esas maksat yapmak demektir.

    Böyle bir cemaatin rahatça zikir ve ibadetlerini yapmalarına imkân vermek için onların ihtiyaç duyduğu işleri yapmak, ferdi zikirlerden daha sevaplı görünüyor. Zaten bu işleri yapan kimse de farz, vacip olan görevlerini yapıyordur. Hatta iş yaparken bile diliyle de zikir yapabilir.

    Bu açıdan bakıldığı zaman, bu kimse -az da olsa- hem kendi zikrini, ibadetinin sevabını, hem de başkalarını kolaylıkla ve de fazla ibadet etmelerine vesile olduğu için “bir şeye vesile olan onu yapan gibidir” kaidesi gereğince onların da sevaplarına ortak olur. Şüphesiz, bu sevap onların sevabından eksiltilerek ona verilmez, Allah kendi lütfundan onların sevaplarının bir benzerini ona da ikram etmiş olur.

    İkinci şıktaki karşılaştırmayı yapan bir hadise de rastlayamadık.

    Hacca gitmenin esas şartı belli bir miktar paraya sahip olmasıdır. Bu şart, haccın en önemli yönlerinden biri olan kişinin kendi parasını harcayarak gittiği hac şeklidir.

    Bununla beraber, hacca gidenlere rehberlik eden din görevlilerinin görevleri özellikle bu asırda çok büyük önem arz etmektedir. Bu sebeple, görevli olarak hacca gidenlerin normal hac sevabı yanında, hacılara Allah rızası için elinden geldikçe yardımcı olduğundan ayrıca bu hizmetinin ücretini alması da söz konusudur.

    Şunu da unutmamak gerekir ki, haccın sevabı hac yapanların takva, ihlas ve kulluk şuurlarıyla yakından ilgilidir. Hacca giden kimse -İslam’ın kabul ettiği şekillerden- hangi şekilde giderse gitsin, bu kriterlere bağlı olarak hac sevabı fazla veya eksik olabilir.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet




  4. 30.Eylül.2011, 13:26
    2
    Editör



    Sorudaki birinci şık ile ilgili olarak kaynaklarda herhangi bir bilgiye rastlayamadık.

    Ancak kafiledeki haccıların istirahatını temin etmeye yönelik samimi olarak Allah rızası için yapılan bir hizmet de bir zikirdir. Çünkü zikir Allah’ı hatırlamak, onun rızasını esas maksat yapmak demektir.

    Böyle bir cemaatin rahatça zikir ve ibadetlerini yapmalarına imkân vermek için onların ihtiyaç duyduğu işleri yapmak, ferdi zikirlerden daha sevaplı görünüyor. Zaten bu işleri yapan kimse de farz, vacip olan görevlerini yapıyordur. Hatta iş yaparken bile diliyle de zikir yapabilir.

    Bu açıdan bakıldığı zaman, bu kimse -az da olsa- hem kendi zikrini, ibadetinin sevabını, hem de başkalarını kolaylıkla ve de fazla ibadet etmelerine vesile olduğu için “bir şeye vesile olan onu yapan gibidir” kaidesi gereğince onların da sevaplarına ortak olur. Şüphesiz, bu sevap onların sevabından eksiltilerek ona verilmez, Allah kendi lütfundan onların sevaplarının bir benzerini ona da ikram etmiş olur.

    İkinci şıktaki karşılaştırmayı yapan bir hadise de rastlayamadık.

    Hacca gitmenin esas şartı belli bir miktar paraya sahip olmasıdır. Bu şart, haccın en önemli yönlerinden biri olan kişinin kendi parasını harcayarak gittiği hac şeklidir.

    Bununla beraber, hacca gidenlere rehberlik eden din görevlilerinin görevleri özellikle bu asırda çok büyük önem arz etmektedir. Bu sebeple, görevli olarak hacca gidenlerin normal hac sevabı yanında, hacılara Allah rızası için elinden geldikçe yardımcı olduğundan ayrıca bu hizmetinin ücretini alması da söz konusudur.

    Şunu da unutmamak gerekir ki, haccın sevabı hac yapanların takva, ihlas ve kulluk şuurlarıyla yakından ilgilidir. Hacca giden kimse -İslam’ın kabul ettiği şekillerden- hangi şekilde giderse gitsin, bu kriterlere bağlı olarak hac sevabı fazla veya eksik olabilir.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet







+ Yorum Gönder