Konusunu Oylayın.: Kurbanın en fazla kaç kişiyle kesebileceği hususunda ayeti kerime

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kurbanın en fazla kaç kişiyle kesebileceği hususunda ayeti kerime
  1. 28.Eylül.2011, 23:53
    1
    Misafir

    Kurbanın en fazla kaç kişiyle kesebileceği hususunda ayeti kerime






    Kurbanın en fazla kaç kişiyle kesebileceği hususunda ayeti kerime Mumsema kurbanı en fazla kaç kişiyle kesebileceğimiz hususunda ayeti kerime varmıdır? varsa hangi ayet yoksa kıstası ve dayanağı nedir?


  2. 28.Eylül.2011, 23:53
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    kurbanı en fazla kaç kişiyle kesebileceğimiz hususunda ayeti kerime varmıdır? varsa hangi ayet yoksa kıstası ve dayanağı nedir?


    Benzer Konular

    - Çocuklara öğretilen ilk ayeti kerime

    - Cömertlik ile ilgili hutbe ile ayeti kerime ve hadis-i şerif

    - Hikmet hakkında bir ayeti kerime meali

    - Ayeti celile ayetül kübra ayeti kerime ne demektir

    - Ölüm ile ilgili ayeti kerime mealleri

  3. 29.Eylül.2011, 17:59
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kurbanın en fazla kaç kişiyle kesebileceği hususunda ayeti kerime




    Alıntı
    kurbanı en fazla kaç kişiyle kesebileceğimiz hususunda ayeti kerime varmıdır?
    Bu konuda Ayet-i kerime yoktur.

    Alıntı
    yoksa kıstası ve dayanağı nedir?
    Koyun veya keçinin bir kişi tarafından; sığır, manda ve devenin ise,
    yedi kişiye kadar ortaklaşa kurban olarak kesilebileceği Hz Peygamber'in
    hadisleri ve uygulamaları ile sabittir (Ebû Dâvûd, “Dahâyâ”, 7-8)
    Ortak olarak kurban edilebilen hayvanlar tek veya çift hisse olarak kesilebilirler

    Büyük baş hayvanlara birden yedi kişiye kadar ortak olabilir Hayvan kurban olacak
    yaşta ve özelliklerde bulunduktan sonra, etinin az ya da çok olması, ortak sayısını belirlemez Küçük ve eti az olsa dahi büyük baş hayvanlara yedi ortak olabilir “Bu
    kurban ancak beş kişilik, ya da üç kişilik olur” gibi ifadeler, kişi başına gelecek etin
    belli bir miktarda olmasını anlatmak için söylenir Yoksa büyük baş bir hayvan kurban
    olma özelliklerini taşıdıktan sonra ona yedi kişi ortak olabilir

    Et yeme maksadıyla ortaklık kurulursa veya birisi et yeme maksadıyla ortaklıkta bulunursa, hiç birisinin kurbanı yerine gelmiş olmaz. Fakat kurban türlerinin aynı olması şart değildir. Yani bir kısmının vacip kurbanına, bir kısmının da sünnet, nafile veya akika gibi değişik kurban türlerine niyet etmesi caizdir. Ancak bütün ortakların aynı tür kurban için ortak olmaları müstehaptır. Kurban kesildikten sonra et, tartı ile eşit şekilde paylaşılmalıdır (Bedayi: 5/71-72, Damad: 2/521),



  4. 29.Eylül.2011, 17:59
    2
    Silent and lonely rains



    Alıntı
    kurbanı en fazla kaç kişiyle kesebileceğimiz hususunda ayeti kerime varmıdır?
    Bu konuda Ayet-i kerime yoktur.

    Alıntı
    yoksa kıstası ve dayanağı nedir?
    Koyun veya keçinin bir kişi tarafından; sığır, manda ve devenin ise,
    yedi kişiye kadar ortaklaşa kurban olarak kesilebileceği Hz Peygamber'in
    hadisleri ve uygulamaları ile sabittir (Ebû Dâvûd, “Dahâyâ”, 7-8)
    Ortak olarak kurban edilebilen hayvanlar tek veya çift hisse olarak kesilebilirler

    Büyük baş hayvanlara birden yedi kişiye kadar ortak olabilir Hayvan kurban olacak
    yaşta ve özelliklerde bulunduktan sonra, etinin az ya da çok olması, ortak sayısını belirlemez Küçük ve eti az olsa dahi büyük baş hayvanlara yedi ortak olabilir “Bu
    kurban ancak beş kişilik, ya da üç kişilik olur” gibi ifadeler, kişi başına gelecek etin
    belli bir miktarda olmasını anlatmak için söylenir Yoksa büyük baş bir hayvan kurban
    olma özelliklerini taşıdıktan sonra ona yedi kişi ortak olabilir

    Et yeme maksadıyla ortaklık kurulursa veya birisi et yeme maksadıyla ortaklıkta bulunursa, hiç birisinin kurbanı yerine gelmiş olmaz. Fakat kurban türlerinin aynı olması şart değildir. Yani bir kısmının vacip kurbanına, bir kısmının da sünnet, nafile veya akika gibi değişik kurban türlerine niyet etmesi caizdir. Ancak bütün ortakların aynı tür kurban için ortak olmaları müstehaptır. Kurban kesildikten sonra et, tartı ile eşit şekilde paylaşılmalıdır (Bedayi: 5/71-72, Damad: 2/521),






+ Yorum Gönder