Konusunu Oylayın.: Vücudumuzda desenli kına yaksak günah olur mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Vücudumuzda desenli kına yaksak günah olur mu?
  1. 27.Eylül.2011, 13:58
    1
    Misafir

    Vücudumuzda desenli kına yaksak günah olur mu?






    Vücudumuzda desenli kına yaksak günah olur mu? Mumsema kina illa ele mi yakilir,,,
    yani vucudumuzada desenli kina yaksak bu gunah olurmu?

    simdiden ALLAH razi olsun,,,


  2. 27.Eylül.2011, 16:08
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: vucudumuzada desenli kına yaksak gunah olurmu?




    Tavsiye edilen kına yakılması gereken bölgeler
    eller ve saçlardır ama ayaklara da yakanlar vardır
    vücudun başka bölgelerine kına yakılması yoktur
    yakılsada dövme amacını alır.Kadının yabancı erkeklere göstermemek
    şartı ile ellerine desenli dövme yaptırmasını yasaklayan bir kaynak yoktur.
    Konu ile alakalı yazıyı inceleyebilirsiniz.

    ----------------------------
    Kadınların Kına Yakmaları

    4164... Kerime Binti Hamam (r.a)'den rivayet edildiğine göre bir kadın, Hz. Aişe (r.a)'ye gelip, kına yakmanın hükmünü sordu.Hz. Aişe:
    "Bunda bir mahzur yok, ama ben hoşlanmıyorum. Çünkü habîbim Resûllah (s.a) onun kokusunu sevmezdi." dedi. 1
    Ebû Davûd der ki: Hz. Aişe saçın kınasını kasdediyor. 2
    4165... Aişe (r.a)'den rivayet edildiğine göre: Hind Binti Utbe:
    "Yâ Resüllah, benimle bîyat et" dedi. Resûlullah (s.a);
    "Ellerini (n rengini) değiştirinceye kadar seninle bîyat etmeyece ğim. Onlar sanki vahşi hayvan ayağı gibi..." buyurdu. 3
    4166... Âişe (r.a)'ın şöyle dediği rivayet edilmiştir;
    Elinde Resûlııllaha mektup bulunan bir kadın, perdenin arkasından işaret etti (elini uzattı) Resûlullah elini tuttu (mektubu almadan çekti) ve:
    "Bu erkek eli mi, yoksa kadın eli mi bilmiyorum?" buyurdu.Kadın:
    "Kadın elidir" dedi.Resûlullah (s.a):
    "Eğer sen kadın olsaydın tırnaklanın (n rengini) kına ile değiştirirdin" buyurdu. 4
    Açıklama
    Bu üç hadis kadınların kına yakmalarıyla ilgilidir. Birincisi başa. diğerleri de ellere kına yakmayı konu edinmişlerdir.
    İlk hadisten anlaşıldığına göre, kadınların başlarına kına yakmaları mubahtır. Ancak Hz. Peygamber, (s.a} kokusunu sevmediği için. Aişe (r.a) başına kına yakmamış. Bu tamamen beşerî bir özelliktir. Resûlullah'm kına kokusunu sevmemesi, onun mekruh olmasını gerektirmez.
    Hadisten İstifâde edilmesi gereken diğer bir dersde şudur: Kadınlar, kocalarının sevmedikleri kılık ve davranışlardan kaçınmalı, onların hoşlanacağı şekilde hareket etmeli ve giyinmelidirler. Bu erkeklerin kadınlar üzerindeki bir haklarıdır.
    ikinci hadisten Hıncı b. Utbe söz konusu edilmektedir. Bu hanım, Ebû süfyâtı'ın hanımı, Hz. Musâviye'nin annesidir. Mekke fethedildiğinde, Resûlullah (s.a) kadınlardan hırsızlık yapmayacaklarına ve zina etmeyeceklerine dair bî'at almıştı. Hadisin siyakından, Hz. Peygamberin hanımlarla elleri ile bî'at ettiği zannedilebilir. Ama gerçek öyle değildir. Hz. Peygamberin kadınlarla olan bî'atı söz ile olmuştur. Hz. Âişe ''Vallahi onun eli yabancı hiç bir kadının eline değmemiştir." buyurmuştur. Şâbî ise Efendimiz'in kadınlarla elinde bez sarılı olarak biat ettiğini söylemiştir. Bu hadiste konu edilen olay şöyle olmuştur. Hz. Peygamber, Hind ile bîat edeceği zaman onun elinde kına olmadığını görmüş ve ellerini vahşî hayvanın ayaklarına benzeterek, ellerinin şeklini kına yakarak değiştirmedikçe kendisi ile bîat etmeyeceğini söylemiştir.
    Üçüncü hadiste de yine Efendimiz, elinde kına olmayan kadına tarizda bulunmuş ve ona kına yakmasını tavsiye etmiştir. Bu iki hadis, kadınların ellerine kına yakmalarının müstehap, erkeklerin yakmaların ise mekruh olduğuna delâlet etmektedir. Rasûlullarfın kına yakmayan kadınlara-bu kadar sert davran mas ındaki sebep, onların bu hâlleri ile erkeklere benzemeleridir. Kadınlar ve erkekler gerek giyiniş, gerek davranış, gerekse süslenme bakımından birbirlerinden farklı olmalarıdırlar.
    Buharı ve Müslim'in, İbn AbbasMan rivayet ettikleri bir hâdise göre Peygamber (s.a), "Kadınlara benzeyen erkeklere ve erkeklere benzeyen kadınlara Allah lanet etsin" buyurmuştur.5
    Hâdis-i şeriften anlaşıldığına göre: Kadınların kınalı olan elleri yabancıya karşı mahrem değildir. Zaten ilgili âyette 6 açıkta olan zinetlerin gösterilmesinin caiz olduğu belirtilmektedir


    1 Nesâi, Zinet 14. 19.
    2 Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/235.
    3 Sadece Ebu Dâvud rivayet etmiştir.
    Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/235-236.
    4 Nesaî Zînet 18: Ahmed b Hanbel, VI, 262.
    Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/236.
    5 Buhari, libas 61.
    6 Nur, 31.




  3. 27.Eylül.2011, 16:08
    2
    Silent and lonely rains



    Tavsiye edilen kına yakılması gereken bölgeler
    eller ve saçlardır ama ayaklara da yakanlar vardır
    vücudun başka bölgelerine kına yakılması yoktur
    yakılsada dövme amacını alır.Kadının yabancı erkeklere göstermemek
    şartı ile ellerine desenli dövme yaptırmasını yasaklayan bir kaynak yoktur.
    Konu ile alakalı yazıyı inceleyebilirsiniz.

    ----------------------------
    Kadınların Kına Yakmaları

    4164... Kerime Binti Hamam (r.a)'den rivayet edildiğine göre bir kadın, Hz. Aişe (r.a)'ye gelip, kına yakmanın hükmünü sordu.Hz. Aişe:
    "Bunda bir mahzur yok, ama ben hoşlanmıyorum. Çünkü habîbim Resûllah (s.a) onun kokusunu sevmezdi." dedi. 1
    Ebû Davûd der ki: Hz. Aişe saçın kınasını kasdediyor. 2
    4165... Aişe (r.a)'den rivayet edildiğine göre: Hind Binti Utbe:
    "Yâ Resüllah, benimle bîyat et" dedi. Resûlullah (s.a);
    "Ellerini (n rengini) değiştirinceye kadar seninle bîyat etmeyece ğim. Onlar sanki vahşi hayvan ayağı gibi..." buyurdu. 3
    4166... Âişe (r.a)'ın şöyle dediği rivayet edilmiştir;
    Elinde Resûlııllaha mektup bulunan bir kadın, perdenin arkasından işaret etti (elini uzattı) Resûlullah elini tuttu (mektubu almadan çekti) ve:
    "Bu erkek eli mi, yoksa kadın eli mi bilmiyorum?" buyurdu.Kadın:
    "Kadın elidir" dedi.Resûlullah (s.a):
    "Eğer sen kadın olsaydın tırnaklanın (n rengini) kına ile değiştirirdin" buyurdu. 4
    Açıklama
    Bu üç hadis kadınların kına yakmalarıyla ilgilidir. Birincisi başa. diğerleri de ellere kına yakmayı konu edinmişlerdir.
    İlk hadisten anlaşıldığına göre, kadınların başlarına kına yakmaları mubahtır. Ancak Hz. Peygamber, (s.a} kokusunu sevmediği için. Aişe (r.a) başına kına yakmamış. Bu tamamen beşerî bir özelliktir. Resûlullah'm kına kokusunu sevmemesi, onun mekruh olmasını gerektirmez.
    Hadisten İstifâde edilmesi gereken diğer bir dersde şudur: Kadınlar, kocalarının sevmedikleri kılık ve davranışlardan kaçınmalı, onların hoşlanacağı şekilde hareket etmeli ve giyinmelidirler. Bu erkeklerin kadınlar üzerindeki bir haklarıdır.
    ikinci hadisten Hıncı b. Utbe söz konusu edilmektedir. Bu hanım, Ebû süfyâtı'ın hanımı, Hz. Musâviye'nin annesidir. Mekke fethedildiğinde, Resûlullah (s.a) kadınlardan hırsızlık yapmayacaklarına ve zina etmeyeceklerine dair bî'at almıştı. Hadisin siyakından, Hz. Peygamberin hanımlarla elleri ile bî'at ettiği zannedilebilir. Ama gerçek öyle değildir. Hz. Peygamberin kadınlarla olan bî'atı söz ile olmuştur. Hz. Âişe ''Vallahi onun eli yabancı hiç bir kadının eline değmemiştir." buyurmuştur. Şâbî ise Efendimiz'in kadınlarla elinde bez sarılı olarak biat ettiğini söylemiştir. Bu hadiste konu edilen olay şöyle olmuştur. Hz. Peygamber, Hind ile bîat edeceği zaman onun elinde kına olmadığını görmüş ve ellerini vahşî hayvanın ayaklarına benzeterek, ellerinin şeklini kına yakarak değiştirmedikçe kendisi ile bîat etmeyeceğini söylemiştir.
    Üçüncü hadiste de yine Efendimiz, elinde kına olmayan kadına tarizda bulunmuş ve ona kına yakmasını tavsiye etmiştir. Bu iki hadis, kadınların ellerine kına yakmalarının müstehap, erkeklerin yakmaların ise mekruh olduğuna delâlet etmektedir. Rasûlullarfın kına yakmayan kadınlara-bu kadar sert davran mas ındaki sebep, onların bu hâlleri ile erkeklere benzemeleridir. Kadınlar ve erkekler gerek giyiniş, gerek davranış, gerekse süslenme bakımından birbirlerinden farklı olmalarıdırlar.
    Buharı ve Müslim'in, İbn AbbasMan rivayet ettikleri bir hâdise göre Peygamber (s.a), "Kadınlara benzeyen erkeklere ve erkeklere benzeyen kadınlara Allah lanet etsin" buyurmuştur.5
    Hâdis-i şeriften anlaşıldığına göre: Kadınların kınalı olan elleri yabancıya karşı mahrem değildir. Zaten ilgili âyette 6 açıkta olan zinetlerin gösterilmesinin caiz olduğu belirtilmektedir


    1 Nesâi, Zinet 14. 19.
    2 Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/235.
    3 Sadece Ebu Dâvud rivayet etmiştir.
    Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/235-236.
    4 Nesaî Zînet 18: Ahmed b Hanbel, VI, 262.
    Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/236.
    5 Buhari, libas 61.
    6 Nur, 31.







+ Yorum Gönder