Konusunu Oylayın.: Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba çekecek.

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba çekecek.
  1. 27.Eylül.2011, 12:06
    1
    Misafir

    Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba çekecek.






    Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba çekecek. Mumsema Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba çekecek; direkt cennet veya cehenneme gitse olmaz mı?


  2. 27.Eylül.2011, 12:12
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba çekecek.




    Bilmekle yapmanın çok farklı şeyler olduğunu vurgulamak gerekir. Bir misal vermiştik. Bizlerin bir çekirdeğin ağaç olacağını bilmemiz, onun ağaç olmasına gerek olmadığı anlamına gelmez.

    Ayrıca bir makine veya bina için bir plan yapılsa, madem ki plan var öyleyse binaya ve makinaya ne gerek var denilebilir mi?

    Yarın bir yere gideceğimizi ve şunları yiyeceğimizi planlıyalım. Buna göre madem ne yapacağımız belli öyleyse ne gerek var gitmeye ve yemek yemeye diyor muyuz.

    Biz bile gündelik basit şeyler için bunu diyemezsek, Allah'ın sayısız hikmetlerle yarattığı insanı, "Madem ne yapacağını biliyordu, öyleyse neden imtihan ediyor?" denilemez.

    Evet, Allah insanın cennetlik ve cehennemlik olduğunu bilmektedir. Ancak nasılki insanı bu dünyaya gönderip imtihan etmesinin hikmetleri varsa, mahşerde de hesaba çekmesinin bir çok hikmeti vardır.

    Mahşer meydanında Allah Teala'nın Adl, Hakim, Hafiz, Kadir ve diğer isimleri tecelli edecek ve insanın bu dünyada işlediği amellerinin en küçük detayına kadar tek tek kaydedildiği ve yaptıklarının lehine ve aleyhine işlediğini en mükemmel şekilde görecektir. Allah Teala'nın Adl ismini hakkıyla anlayacaktır.

    İnsanların işlediği suçlardan dolayı hesaba çekilmesi ve ondan sonra cezalandırılması hikmettendir. Yarattığı her şeyi hikmetle yaratan Allah (cc), mahşerde de hikmeti gereği insanları hesaba çekecektir.

    Allah Teala geleceği bildiği için, ölen bir insanın cennetlik veya cehennemlik olduğunu elbette bilmektedir.

    Kabir alemi gaybi bir konudur. Bu bakımdan o alemdeki hesap ve sorgu sualin mahiyetini Peygamberimizin (asm) anlattığı şekilde bilmekteyiz.

    Kişi vefat ettikten sonra kabirde münker ve nekir tarafından sorgu suale çekilir ve eğer mümin ise kabri cennet bahçesine döner. Şeyet cehennemlik ise kabri cehennem çukurlarından bir çukur haline gelir.

    Günahları fazla olan bir mümin ahirette ve mahşerde çektikleri sıkıntılar günahlarına keffaret olur. Bu bakımdan günahları sevabından çok olan bir insan kabir ve mahşerde çektikleri sıkıntıdan dolayı günahları azalır ve cennetlik bir insan olabilir.

    İnsanlar mahşerde hesaba çekilir ve amellerine göre defterleri sağından, solundan verilir. Ondan sonra sırattan geçerler.



  3. 27.Eylül.2011, 12:12
    2
    Editör



    Bilmekle yapmanın çok farklı şeyler olduğunu vurgulamak gerekir. Bir misal vermiştik. Bizlerin bir çekirdeğin ağaç olacağını bilmemiz, onun ağaç olmasına gerek olmadığı anlamına gelmez.

    Ayrıca bir makine veya bina için bir plan yapılsa, madem ki plan var öyleyse binaya ve makinaya ne gerek var denilebilir mi?

    Yarın bir yere gideceğimizi ve şunları yiyeceğimizi planlıyalım. Buna göre madem ne yapacağımız belli öyleyse ne gerek var gitmeye ve yemek yemeye diyor muyuz.

    Biz bile gündelik basit şeyler için bunu diyemezsek, Allah'ın sayısız hikmetlerle yarattığı insanı, "Madem ne yapacağını biliyordu, öyleyse neden imtihan ediyor?" denilemez.

    Evet, Allah insanın cennetlik ve cehennemlik olduğunu bilmektedir. Ancak nasılki insanı bu dünyaya gönderip imtihan etmesinin hikmetleri varsa, mahşerde de hesaba çekmesinin bir çok hikmeti vardır.

    Mahşer meydanında Allah Teala'nın Adl, Hakim, Hafiz, Kadir ve diğer isimleri tecelli edecek ve insanın bu dünyada işlediği amellerinin en küçük detayına kadar tek tek kaydedildiği ve yaptıklarının lehine ve aleyhine işlediğini en mükemmel şekilde görecektir. Allah Teala'nın Adl ismini hakkıyla anlayacaktır.

    İnsanların işlediği suçlardan dolayı hesaba çekilmesi ve ondan sonra cezalandırılması hikmettendir. Yarattığı her şeyi hikmetle yaratan Allah (cc), mahşerde de hikmeti gereği insanları hesaba çekecektir.

    Allah Teala geleceği bildiği için, ölen bir insanın cennetlik veya cehennemlik olduğunu elbette bilmektedir.

    Kabir alemi gaybi bir konudur. Bu bakımdan o alemdeki hesap ve sorgu sualin mahiyetini Peygamberimizin (asm) anlattığı şekilde bilmekteyiz.

    Kişi vefat ettikten sonra kabirde münker ve nekir tarafından sorgu suale çekilir ve eğer mümin ise kabri cennet bahçesine döner. Şeyet cehennemlik ise kabri cehennem çukurlarından bir çukur haline gelir.

    Günahları fazla olan bir mümin ahirette ve mahşerde çektikleri sıkıntılar günahlarına keffaret olur. Bu bakımdan günahları sevabından çok olan bir insan kabir ve mahşerde çektikleri sıkıntıdan dolayı günahları azalır ve cennetlik bir insan olabilir.

    İnsanlar mahşerde hesaba çekilir ve amellerine göre defterleri sağından, solundan verilir. Ondan sonra sırattan geçerler.






+ Yorum Gönder