Konusunu Oylayın.: Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu sözünün kaynağı nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu sözünün kaynağı nedir?
  1. 25.Eylül.2011, 16:24
    1
    Misafir

    Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu sözünün kaynağı nedir?






    Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu sözünün kaynağı nedir? Mumsema acıklamasını isdiyorum bu sözün


  2. 25.Eylül.2011, 16:41
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Hiç bilenle bilmeyen bir olurmu sözünün kaynağı nedir?




    Kuranı Kerim, Zümer Süresi 9 Ayet

    Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür

    AYETİN TEFSİRİ

    9 Bu ifadeden anlaşıldığı için cevabı söylenmeyen bir sorudur Yani yoksa gece saatlerinde, namazda secde edip ayakta durarak Rabbine ibadet eden itaatkâr kimse, Allah'a şirk koşup onun ortaklan olduğunu kabul eden kimse gibi midir? Kurtubî şöyle der: Yüce Allah, mü'minin, yukarda anlatılan kâfire benzemediğini açıkladı[24] mü'min, âhiret azabından korkarak ve Rabbinin rah-meti olan cenneti umarak ibadet eder İşte bu takva sahibi mü'min, o günahkâr kâfir ile bir olur mu? Allah katında bunlar eşit olmaz Yüce Allah buna bir misal vermek üzere şöyle buyurdu: De ki: Âlim ile câhil bir olur mu? Bu ikisi nasıl eşit değilse, itaat edenle isyan eden de aynı şekilde eşit olmaz[25] Ancak akl-ı selim sahibi kimseler öğüt ve ibret alır Fahreddin Râzî şöyle der: Bi-lin ki, bu âyet bir çok hayret verici sırrı göstermektedir Yüce Allah âyetin başında ameli anlattı, sonunda da ilmi anlattı Amele gelince o, ibadet, secde ve kıyamdır İlim ise, Yüce Allah'ın, "bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" kelâmında anlatılmıştır Bu gösteriyor ki, insanın olgunluğu sadece bu iki maksada bağlı kılınmıştır Zira amel başlangıçtır İlim ve bilgi ise sonuçtur Âyette hazif vardır takdiri şöyledir: İtaat eden kimse başkası gibi olur mu? İfadeden anlaşıldığı için bu hazif güzel olmuştur Çünkü Yüce Allah, bu âyetten önce kâfiri anlattı Sonra da, bilen-lerle bilmeyenlerin bir olamayacağını misal verdi Burada ilmin üstünlüğü-ne, önemli bir şekilde dikkat çekilmektedir[26]
    ______________
    [24] Kurtubî, 15/238
    [25] Bkz Beyzâvî Haşiyesi, 3/194
    [26] Tefsîr-i kebîr, 26/250 Muhammed Ali Es Sabuni, Safvetü’t-Tefasir, Ensar Neşriyat: 5/322-323



  3. 25.Eylül.2011, 16:41
    2
    Silent and lonely rains



    Kuranı Kerim, Zümer Süresi 9 Ayet

    Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür

    AYETİN TEFSİRİ

    9 Bu ifadeden anlaşıldığı için cevabı söylenmeyen bir sorudur Yani yoksa gece saatlerinde, namazda secde edip ayakta durarak Rabbine ibadet eden itaatkâr kimse, Allah'a şirk koşup onun ortaklan olduğunu kabul eden kimse gibi midir? Kurtubî şöyle der: Yüce Allah, mü'minin, yukarda anlatılan kâfire benzemediğini açıkladı[24] mü'min, âhiret azabından korkarak ve Rabbinin rah-meti olan cenneti umarak ibadet eder İşte bu takva sahibi mü'min, o günahkâr kâfir ile bir olur mu? Allah katında bunlar eşit olmaz Yüce Allah buna bir misal vermek üzere şöyle buyurdu: De ki: Âlim ile câhil bir olur mu? Bu ikisi nasıl eşit değilse, itaat edenle isyan eden de aynı şekilde eşit olmaz[25] Ancak akl-ı selim sahibi kimseler öğüt ve ibret alır Fahreddin Râzî şöyle der: Bi-lin ki, bu âyet bir çok hayret verici sırrı göstermektedir Yüce Allah âyetin başında ameli anlattı, sonunda da ilmi anlattı Amele gelince o, ibadet, secde ve kıyamdır İlim ise, Yüce Allah'ın, "bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" kelâmında anlatılmıştır Bu gösteriyor ki, insanın olgunluğu sadece bu iki maksada bağlı kılınmıştır Zira amel başlangıçtır İlim ve bilgi ise sonuçtur Âyette hazif vardır takdiri şöyledir: İtaat eden kimse başkası gibi olur mu? İfadeden anlaşıldığı için bu hazif güzel olmuştur Çünkü Yüce Allah, bu âyetten önce kâfiri anlattı Sonra da, bilen-lerle bilmeyenlerin bir olamayacağını misal verdi Burada ilmin üstünlüğü-ne, önemli bir şekilde dikkat çekilmektedir[26]
    ______________
    [24] Kurtubî, 15/238
    [25] Bkz Beyzâvî Haşiyesi, 3/194
    [26] Tefsîr-i kebîr, 26/250 Muhammed Ali Es Sabuni, Safvetü’t-Tefasir, Ensar Neşriyat: 5/322-323






+ Yorum Gönder